אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

רטיבות בקיר ורטיבות בתקרה

תוכן עניינים: רטיבות בקיר ורטיבות בתקרה

מהי רטיבות? התנפחות של הצבע על הקיר או על התקרה, שמלווה עם טפטופי מים וקילופי צבע. קיימים סוגים שונים של רטיבויות. רטיבות עם טפטוף מים פעיל, כזה שבגללו מניחים מתחת לתקרה דלי שיקלוט את המים שמטפטפים מהתקרה. רטיבות נוספת היא רטיבות נקייה עם מים נקיים ולא מלוכלכים, בשונה מרטיבות נוספת שמביאה איתה גם צבעים וריחות לא נעימים.

ההבדלים בין הרטיבויות נגרמים גם בגלל המערכת שממנה יוצאים המים, וגם בגלל הזמן שעבר מזמן תחילת הנזילה בפעם הראשונה שהתחלתם לראות סימני מים על הקיר או התקרה. אם הנזילה קיימת בצנרת הביוב של הבית או של הבניין, סיכויים גבוהים שהרטיבות תופיע עם צבעים כהים או בהירים ואף ריחות לא נעימים. ובמידה שהנזילה קיימת כבר זמן רב, מה שמוביל בד"כ להתפתחות של עובש בקטריה ופטריות, ריחות לא נעימים בדומה לריחות טחב יופיעו יחד עם הרטיבות.

בנוסף, רטיבות יכולה להיגרם מכשל שנמצא בדירה שלכם, ובאותה מידה ייתכן שהכשל מגיע מהשכן בקומה העליונה או משטחי הרכוש המשותף. אין צורך לנחש, בדיקה לאיתור נזילות תשקף לכם את המצב של הדירה שלכם, ותיתן לכם תשובות ברורות לגבי המיקום של הנזילה והתיקון המתאים לפתרון הבעיה.

רטיבות בתקרה מהשכן

רטיבות בתקרה בדרך כלל מעלה את החשד לדיירי הבית, שמדובר בבעיה של השכן מהקומה העליונה. ובמקרים שמדובר בדירת גג, החשד הוא שמערכת האיטום של הגג כושלת.

עם זאת, כדי שהדייר יוכל לפתור ולתקן את הבעיה במינימום של הוצאות ושל זמן, הוא צריך לדעת את מקור הכשל המדויק. ישנם מקרים שבהם לא הוזמנה בדיקת מומחה, ובעל המקצוע שהוזמן ביצע איטום מחודש לכל שטח הגג, והנזילה המשיכה לטפטף. למה? כי לא מספיק לבצע איטום שוב, אם לא ידוע הכשל הספציפי שגרם לנזילה.

וכך התיקון הוא נקודתי, וחוסך לדיירים את ההוצאה המיותרת של חידוש מערכות שלמות, מתוך תקווה שהחידוש המלא יפתור את הבעיה 'על הדרך'.

בנוסף, קיימות מערכות אספקת מים שהצנרת היא 'צנרת עליונה', כלומר, צינורות אספקת המים עוברים בתקרה ולא ברצפה. ממילא, ייתכן שצנרת אספקת המים גורמת לנזילה ולא השכן מהקומה העליונה, בדיקה לאיתור נזילות תשקף את הבעיה ותציג פתרון יעיל ובר קיימא.

רטיבות בקיר חדר רחצה

כאשר מתגלים סימני רטיבות בקיר הגובל לקיר פנימי של חדר רחצה, מתעורר חשש שחדר הרחצה 'מוציא' מים לשאר חלקי הבית. חדרי הרחצה נקראים גם 'חדרים רטובים' מכיוון שנעשה בהם שימוש תדיר במים, עם זאת, בחדר הרטוב קיימות מספר מערכות מים שעלולות להיות הגורם לרטיבות.

מחוץ לחדר הרטוב עלולה להופיע גם עלייה קפילרית, שהיא הופעת סימני רטיבות מעל הפנלים בקירות הגובלים לקירות חדר הרחצה. העלייה הקפילרית מסמלת על יציאת מים מחדר הרחצה, שיכולים להגיע גם למרחקים ארוכים.

פעמים רבות דיירי הבית שואלים "איך ייתכן שהמים 'הלכו' את כל המרחק הזה?" והתשובה היא שכאשר המים מוצאים מקום ללכת אליו הם יגיעו גם למרחק של עשרה מטרים ויותר. ולכן אין לשלול את האפשרות לרטיבות שמגיעה ממקום מרוחק, לפני שמבצע בדיקה מקיפה לאיתור נזילות במצלמה טרמית.

כיצד המים מגיעים כל כך רחוק? המים יוצאים מחדר הרחצה וחודרים אל שכבת המצע של הדירה (חול/סומסום), לאחר מכן כאשר הכשל לא תוקן והמים ממשיכים לזרום אל שכבת המצע, שכבת המצע מתמלאת במים וכתוצאה מכך מעבירה את המים הלאה לשאר רחבי הבית. לאחר שהמים מגיעים לאזור שבו 'נוח' להם לצאת, הם יוצאים ומופיעים בתור עלייה קפילרית על הקירות הסמוכים.

רטיבות בקיר מרפסת

רטיבות בקירות הגובלים למרפסת מרוצפת, מעידה על כשל במערכת האיטום של המרפסת, ובדרך כלל הרטיבות מופיעה בפתח המרפסת משני הצדדים של פתח הכניסה או באחד מהצדדים. מערכת האיטום של המרפסת כוללת את איטום הרצפה של המרפסת, ובנוסף את מערכת האיטום של מעטפת המבנה בצד של המרפסת.

בנוסף, מערכת האיטום של המרפסת משולבת יחד עם מערכת הניקוז, ולכן צריך לוודא שבמרפסת קיימת מערכת ניקוז בעלת 'ניקוז כפול'.

מהו ניקוז כפול / ניקוז דו מפלסי?

ניקוז דו-מפלסי (ניקוז כפול) – ניקוז הרטיבות שחודרת אל מתחת לאריחים, באמצעות אביזר ניקוז דו-מפלסי, מונע היווצרות "בריכה" תחת הריצוף, מפחית מהחשש לנזילות ומאריך את חייה של מערכת האיטום.

על מערכת הניקוז להיות בעלת קיבולת מספקת לגודל המרפסת (תפקיד הניקוז הכפול לנקז את המים גם משכבת המדרך וגם משכבת המצע). אביזר זה מתחבר לשכבת האיטום ומשלים את איטום המרפסת.

ההתקנה של הניקוז הכפול צריכה להתבצע ע"י בעל מקצוע מתחום האיטום, שמתמחה בשילוב של מערת האיטום ומערכת הנקז הכפול. כמו כן, גם לשיפועים של המרפסת תפקיד חשוב במערכת הניקוז של המרפסת, מכיוון שהשיפוע של רצפת המרפסת מכוון את המים שמצטברים על הרצפה ישירות אל פתח הניקוז.

במידה שהניקוז אינו ניקוז כפול או שבוצע בצורה לא נכונה, ניקוז המרפסת לא יתפקד במקרים של הצפה או 'שבר ענן'. וזאת מכיוון שכל נתון הכרחי לפעילותה התקינה של מערכת הניקוז, ובמקרי קיצון המערכת לא מצליחה להתמודד עם הדרישה.

רטיבות במטבח

רטיבות בקירות מטבח עלולה להיות גלולה או סמויה מהעין. פעמים רבות הרטיבות מופיעה על הקירות הגובלים בקירות הפנימיים של המטבח, אך יתכן שלא תראו את הרטיבות במטבח מכיוון שזאת מופיעה מאחורי ארונות המטבח.

ארונות מטבח שסגורים בצד האחורי שלהם באמצעות דיקט, מסתירים את הבעיות והרטיבות שנמצאת מאחוריהם והדייר יגלה את הרטיבות רק אחרי שהארונות קיבלו כבר את הרטיבות. לאחר שעוברת הרטיבות מהקירות אל ארונות המטבח, מתפתח בדרך כלל ריח של עובש וטחב שכידוע אינו בריא ואף עלול להזיק לבריאות.

מומלץ להשאיר את גב אחד ארונות המטבח פתוח וחשוף, וכך שנוכל לראות את הקיר שמאחוריו ולקבל אינדיקציה מהירה במדיה שתתפתח במקום רטיבות. במידה שהרטיבות אינה מטופלת היא עלולה לפתח במקום עובש ובקטריה, מיותר לציין שזהו אינו מצב אופטימלי במטבח שבו מכינים אוכל לבני הבית.

רטיבות במטבח עלולה להגיע מכמה גורמים: נזילה בצנרת אספקת המים של הבית או של השכן בדירה הצמודה, נזילה ממערכת הביוב של הבית או של השכן בדירה הצמודה, נזילה ממערכת הביוב של הרכוש המשותף בבניין ועוד מקורות אחרים.

במידה שמדובר בנזילה ממערכת הביוב, מומלץ לפתור את הכשל במהירות וביעילות, כדי שלא להגיע למצב שבו ריחות הביוב מתפשטים בחלל הבית.

רטיבות בחדר שינה

בחדרי השינה עלולה להופיע רטיבות, שמגיעה מחדרי הרחצה הסמוכים או מרפסות וכדו'. בנוסף, ייתכן שמדובר בכשל במערכת הבידוד התרמי של הבית, מה שעלול לגרום להופעה של עיבוי.

כאשר אוויר חם, המכיל אדי מים, בא במגע עם משטח קר, המשטח הקר מתכסה באדי מים. תהליך זה נקרא עיבוי (קונדנסציה). תופעות הלוואי של העיבוי הן סימנים הדומים לסימני רטיבות, עובש ובקטריות.

העיבוי עלול להוביל להתפתחות של ריחות לא נעימים, טחב, עובש, בקטריה ותופעות לא נעימות אחרות.

בדיקה לאיתור נזילות רטיבויות ונזקי מים במצלמה טרמית, מציגה את הנתונים בשטח בבירור כך שניתן לראות את הכשלים או את חוסר התפקוד של מערכת הבידוד התרמי בבית.

בנוסף, ישנם מקרים שבהם קיימים שני מוקדים של רטיבות, מה שעלול להטעות ולגרום למחשבה שמדובר בשני כשלים נפרדים, אך לא תמיד זהו המקרה. ישנם מקרים שבהם שני מוקדי הרטיבות מגיעים מכשל מערכתי אחד ולא שניים, ולכן חשוב להזמין מומחה שיצביע בוודאות על מקור הכשל, לפני שמזמינים בעל מקצוע לבצע כל פעולה או תיקון.

רטיבות במרפסת שירות

מרפסת השירות משמשת רבים לחדר כביסה ואחסון חפצים, רטיבות בחדר הכביסה עלולה להגיע מחיבורי ניקוז לא תקינים של מכונת הכביסה. לכן, לפני שנבצע פעולות מרחיקות לכת, נבדוק שאכן צינורות הניקוז מונחים במקומם בצורה נכונה ותקינה.

בנוסף, מרפסת השירות משמשת מקום נוח, לדוד המים החמים (חשמלי או אחר) או מערכת היונקרס של הבית. מערכות אלו עלולות לגרום לנזילות ורטיבויות, בדיוק כמו מערכת אספקת המים  של הבית.

במערכת היונקרס נוכל לבדוק בצורה פשוטה יחסית אם קיים כשל במערכת, ולאחר מכן נצטרך להזמין בדיקה שתצביע במדויק על מיקום הכשל במערכת.

ברוב מערכות היונקרס קיים שעון מד לחץ שמשקף את לחץ המים במערכת, מכיוון שמערכת היונקרס היא מערכת סגורה, לחץ המים לא אמור לרדת. ולכן נבדוק אם לחץ המים יורד מתחת ל-1.5 עד 2 בר, במידה שקיימת ירידת לחץ, זוהי אינדיקציה ראשונית לכך שקיים כשל במערכת, ואנחנו צריכים להזמין בדיקה לאיתור מקור הכשל המדויק. 

רטיבות סביב חלונות

רטיבות סביב מסגרות של חלונות היא תופעה מוכרת ונפוצה, גם בדירות ישנות וגם בדירות חדשות. קיימים סוגים שונים של רטיבות סביב חלונות, רטיבות שמגיעה בעקבות חוסר איטום בהיקף החלונות, ורטיבות שהיא עיבוי והזעה עקב חוסר בידוד תרמי מתאים.

הרטיבות שמגיעה עקב חוסר איטום תופיע בדרך כלל בדיוק כמו רטיבות רגילה בקירות הבית, שמלווה בהתנפחות הצבע שעל הקיר ואף טפטוף מים נראה וגלוי לעין. תופעה נוספת היא רטיבות שמגיעה בעקבות חוסר בידוד מתאים, מה שמופיע בדרך כלל בצורה של נקודות שחורות או 'הזעה' ללא התנפחות של הצבע.

ההבדל בין תופעות אלו גדול ויש להתייחס אל כל אחת מהן בדרך שונה, בדיקה לאיתור נזילות במצלמה טרמית תציג בפניכם את ממצאי הבדיקה ואת הדרך הנכונה לתיקון הכשל, בצורה שתחזיק לאורך זמן רב ללא חזרה של הרטיבות.

בחוות דעת המומחה שתקבלו לאחר הבדיקה יופיעו המפרטים הטכניים המתאימים ליישום בכל מערכת, כך שבעל המקצוע שנקרא לבצע את התיקון, עוקב אחר ההוראות בחוות הדעת, ומבצע את התיקון בצורה מקצועית ויעילה.

רטיבות בקירות חיצוניים

רטיבות המגיעה מקיר חיצוני, דהיינו קיר של המעטפת החיצונית של הבניין, היא רטיבות שמגיעה בדרך כלל עקב חוסר איטום בקירות החיצוניים של המבנה.

עם זאת, פעמים רבות לא מדובר באיטום כללי של מעטפת הבניין, מכיוון שכפי שצוין לעיל במאמר זה, חידוש מערכות לא פותר את הבעיה בד"כ ומוביל לתהליך ארוך ומייגע של מציאת מקור הכשל.

לדוגמה, כאשר איטום הגג כושל, המים יורדים דרך מעטפת הבניין במקומות שבהם נוח להם לעבור, מה שמגיע לידי ביטוי בפנים הדירות העליונות או התחתונות.

ממילא, גם דירות תחתונות עלולות להיות מושפעות מכשל איטום בגג המבנה, מה שמפתיע לא מעט דיירים שבטוחים שהסיכון מכשל במערכת האיטום של הגג הוא הדאגה של דיירי הקומה העליונה בלבד.

לכן, לפני שמנסים לבצע כל פעולת תיקון יש לבצע בדיקה מקיפה לאיתור נזילות במצלמה טרמית, מה שייתן לנו את תמונת המצב המלאה של המבנה, ואת התיקונים המדויקים שיש לבצע כדי לפתור את בעיית הרטיבות בקירות החיצוניים.

רטיבות בקירות ותקרת גבס

רטיבות בקירות ותקרות גבס מופיעה בצורה שונה מקירות בטון, מכיוון שקירות הגבס וגם תקרות הגבס מורחקות מהקירות הפנימיים או החיצוניים וממילא הרטיבות לא מגיעה אליהם מיד. גם לאחר שמופיעה רטיבות בקיר גבס, הרטיבות בדרך כלל מטעה אותנו, מכיוון שמקור הרטיבות יכול להיות במרחק ניכר מהופעת הרטיבות בפועל בקיר הגבס.

תופעת רטיבות שכיחה, היא רטיבות בתקרת הגבס שבחדרי רחצה, במקום שבו מבצעים בדרך כלל הנמכת גבס למיקום של מערכת המיזוג המרכזי.

ישנם מקרים שבהם אכן הרטיבות מגיעה מכשלים המערכות המים של המבנה, אך יש לזכור, שקיים סוג נוסף של תופעה שהיא תופעת העיבוי המצוינת לעיל שעלולה להטעות את דיירי הבית. על מנת שנוכל להבדיל בין התופעות, בוחן המאתר המומחה את הנתונים בשטח ומבדיל בין התופעות. בנוסף, המאתר המומחה מבצע בדיקה מקיפה לכל המערכות שבחדר הרחצה לשלילת האפשרות לכשל במערכות אלו.

רטיבות בקירות מרתף

מרתפים ומבנים תת קרקעיים סובלים מרטיבויות במהלך החורף, אשר נגרמות כתוצאה מחדירה של מי גשמים. מי הגשמים עלולים לחדור אל המבנה התת קרקעי בין היתר דרך קירות חיצוניים בעלי איטום לקוי, או מפגשי קיר רצפה חיצוניים בעלי איטום לקוי.

בעקבות המיקום של הרטיבות במבנה התת קרקעי, עלולים להתפתח במקום עובש וריחות טחב לא נעימים. גם חוסר האוורור במקום תורם לכך, כמו גם כאשר הדיירים לא מטפלים בבעיה ומניחים למצב להחמיר.

מעבר לכשלים במערכת האיטום שגורמים לחדירת מי גשמים, מערכות נוספות שנמצאות בקרבת המבנה התת קרקעי עלולות לגרום ליציאת מים לא מבוקרת וחדירתן לפנים המבנה.

בדיקה לאיתור נזילות כוללת בדיקת של כלל מערכות המבנה, כך שבחוות הדעת מוצגים בבירור הכשלים במערכות השונות, ובמקביל הבדיקה מציגה גם את שאר המערכות שנמצאו תקינות במהלך הבדיקה.

רטיבות "מים כלואים"

סימני רטיבות לא תמיד מעידים על כשל קיים במערכות המים של הבית, מכיוון שפעמים רבות גם לאחר תיקון הכשל עדיין מופיעים סימני הרטיבות על קירות הבית.

הכשל תוקן, ועדיין מופיעים סימני רטיבות, האם זה אומר שקיים כשל נוסף?

ייתכן בהחלט שעדיין קיים כשל נוסף, אך אם יוצאים מנקודת הנחה שהמאתר המומחה ביצע בדיקה מקיפה והצביע על כשל בודד, סביר להניח שלא קיים כשל נוסף. עם זאת, כדאי לפנות אל המומחה ולבקש את חוות דעתו בעניין.

במידה שלאחר בירור נמצא שאכן לא קיים כשל נוסף בבית, מה יכולה להיות הסיבה להמשך הופעת הרטיבות?

כאן נכנס המונח המקצועי "מים כלואים". גם לאחר שתוקנה הנזילה והמים הפסיקו לזרום אל הקירות או שכבת המצע של הבית, עדיין קיימים המים שהוזרמו לפני כן כאשר הנזילה הייתה פעילה. וממילא, המים נמצאים בשכבת המצע של הבית, וממשיכים להתבטא בצורה של רטיבות חוזרת על קירות הבית או תקרת הבית.

לכן, חשוב מאוד לבצע בדיקת תכולת לחות ורטיבות לשכבת המצע של הבית, הבדיקה כוללת נטילת דגימה ממצע הבית ושליחתו למעבדה. בתוצאות בדיקת המעבדה נגלה, האם תכולת הרטיבות של שכבת המצע חורגת מהתקן הישראלי.

במידה שאכן קיימת רטיבות כלואה בשכבת המצע או בקירות יש לבצע פעולות לייבוש הקירות או שכבת המצע. השיטה המומלצת ביותר היא שיטת ייבוש ללא הרס, אשר במהלכה מבצעים קידוחים בנקודות אסטרטגיות ברחבי הבית. את הקידוחים מבצעים צוות מיומן ומקצועי אשר מתקין את מכונות הייבוש בבית, ולאחר מספר ימים או שבועות (לפי הצורך) מתקבלת שכבת המצע כשהיא יבשה.

הרטיבות מופיעה עם טפטוף מים, גם זה יכול להיות "מים כלואים"?

אכן כן, גם כאשר קיים טפטוף מים ממשי, אין להסיק מכך שמדובר בנזילה פעילה מכיוון שכמויות המים שעלולים להיות כלואים בשכבת המצע או בקירות ומתנקזים לאיטם עלולה להיות רבה ממה שנעריך בעין לא מקצועית. לכן, חשוב לבצע את בדיקת תכולת הרטיבות ופעולות הייבוש שיבטיחו שיקום מלא והחזרת המצב לקדמותו התקינה.

רטיבות בבנייה חדשה או תוספת בנייה

כאשר מבצעים בנייה של תוספת בנייה חשוב לבחור את הקבלן המבצע בדקדוק רב, היות שזהו נושא רגיש במיוחד כאשר מדובר בשילוב של מערכות ישנות עם מערכות חדשות. רטיבות המופיעה בקירות של תוספת בנייה, עלולה להגיע בעקבות כשלי איטום, בידוד או צנרת, שמתגלים חדשים לבקרים בתוספות בנייה.

בדיקה לאיתור נזילות תכלול במקרה זה בדיקה מקיפה לתוספת ולתפרים שבין התוספת הישנה לתוספת החדשה. גם כאן נזכיר את שצוין לעיל במאמר, הזמנת בעל מקצוע לביצוע חידוש כללי של מערכות, עלולה להשאיר אתכם עם כיס קל יותר ולב כבד יותר.

הבדיקה המקיפה תציג לפניכם את הכשלים הנקודתיים בבירור, כך שתוכלו לבצע את התיקונים ללא הוצאות מיותרות וכאבי ראש שאינם הכרחיים. כאשר המאתר המומחה מבצע את הבדיקה הוא לוקח בחשבון את כלל מערכות הבית, שלא כמו בעל מקצוע שרואה אך ורק את התחום שבו הוא עוסק.

לדוגמה, כאשר נשאלה חשמלאי מה הוא רואה בקיר מסוים, הוא יצביע על נקודות החשמל ועל הכשלים שלדעתו נראים בקיר, כנ"ל בעל מקצוע מתחום האיטום או כל תחום אחר. המאתר המומחה רכש הכשרה וניסיון בכל המערכות ומאבחן את כלל מערכות המבנה לפני שהוא מציג את חוות הדעת המקצועית ללקוח.

רטיבות בסלון הדירה

כאשר מופיעה רטיבות בסלון הדירה, רבים נוטים לחשוב שמכיוון שלא קיימות מערכות מים או איטום מעל אזור זה בדירה העליונה, לא 'הגיוני' שמדובר בכשל באחת ממערכות המים של הדירה העליונה. כפי שצוין לעיל במאמר זה, מים אינם פועלים לפי ההיגיון שלנו, אלא המים 'הולכים' לאן שנוח להם ולאן שמתאפשר להם לחדור בנקודות התורפה של מערכות המים של המבנה.

לכן, חשוב לבצע בדיקה מקיפה שתכלול גם ביקור של המאתר המומחה בדירת השכן שבקומה העליונה, הבדיקה תשקף את ממצאי הבדיקה של שתי הדירות יחד. מתוצאות הבדיקה ומסקנותיו של המאתר המומחה, מסיק המאתר המומחה את ההמלצות לביצוע התיקונים בדירת השכנים שבקומה העליונה.

כיצד מים 'הולכים'? דוגמה לכך ניתן לראות כאשר קיימת חדירה של מי גשמים דרך מערכת האיטום הלקויה, ויציאת המים בקומה התחתונה היא סביב צינור הניקוז או סביב צינור הביוב. בעין לא מקצועית אנו עלולים לטעות ולחשוב שמדובר בכשל מצנרת המבנה, שהרי המים מופיעים ממש על גבי הצינור ובהיקף הצינור. אך אין זה נכון, מכיוון שבמקרה הזה המים רק 'רוכבים' על גבי הצינור, ואינם יוצאים ישירות ממנו אלא מגיעים מכשל במערכת האיטום של הדירה.

לכן, חשוב להזמין מאתר מומחה שיבצע בדיקה מקיפה לכלל מערכות המים שמבנה, ולא להסיק מסקנות שעלולות להוביל לביצוע של 'עבודות תיקון' שיתבררו לבסוף כלא יעילות.

רטיבות בחדר הסמוך לבריכת שחייה

חדרים הסמוכים לבריכת שחייה ביתית בדרך כלל משמשים את המתרחצים בבריכה בתור חדרים שיש בהם גם חדרי רחצה וחדרי הלבשה. פעמים שהרטיבות אכן מגיעה עקב ליקויים שקיימים בבריכת השחייה, אך עם זאת, קיימים מקרים שבהם הכשלים מגיעים מחדרי הרחצה הסמוכים או כשלים אחרים שאינם בקשר ישיר לבריכה.

בדיקה לאיתור כשלים נזילות ורטיבויות תעלה לפנינו את כלל מערכות המבנה ומערכות הבריכה, ותציג את הכשלים שנמצאו בבירור רב. כך נוכל לחסוך הוצאות מיותרות, במיוחד כשמדובר בנושא רגיש כמו בריכות שחייה שכל תיקון מכיל הוצאה משמעותית, ועלול לפגוע פגיעה של ממש במערכות הבריכה במידה שהתיקון לא מתאים לסוג הכשל.

רטיבות בסמוך למערכת מיזוג

רטיבות מתחת למזגנים או בסמוך אליהם היא תופעה שכיחה, שנגרמת בין היתר בעקבות חוסר איטום לאחר ביצוע קידוחים לצנרת המיזוג. ישנם מקרים שבהם טכנאי המזגנים ביצע קידוח בקיר לפני שבדק האם עוברת צנרת בקיר, וכך ביצע קידוח שחדר לצנרת ועכשיו המים שעוברים בצנרת נכנסים לקיר וגורמים לרטיבות.

בנוסף, פעמים רבות ניקוז המזגן אינו מונח בצורה נכונה בתוך צנרת הניקוז וגורם לרטיבות ונזילות, המזגן מוציא הרבה מים גם אם זה נראה לנו רק טפטוף קל, הצטברות המים מגיעה לכמויות גדולות ממש, דליים של מים שלא מתנקזים ויוצרים רטיבות בקירות הבית.

גורם נוסף, הוא חוסר בידוד של צנרת מערכת המיזוג שעוברת בקיר, כאשר הצנרת לא מבודדת נוצרים הפרשי טמפרטורה שעלולים לגרום ל'הזעה' ורטיבויות.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן