אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור נזילות בקיר

תוכן עניינים: איתור נזילות בקיר

לאחרונה אתם מרגישים שריחות לא נעימים עוטפים את הבית שלכם, ולא משנה מה אתם עושים – הריח לא יוצא. אתם מתחילים לחשוד שמדובר ברטיבות, אבל אין לכם את הכלים לבדוק אם באמת מדובר ברטיבות או שדווקא מקור הריח הוא אחר. כדי להיות בטוחים, תצטרכו לבצע בדיקת רטיבות בקיורת שתוכל לשלול או לאמת את מקור הריח. כדי לעשות את הבדיקה בצורה מקצועית, תצטרכו להיעזר באיש מקצוע, אז בואו ונבדוק ביחד מה הדברים שחשוב לשים לב אליהם כדי לבצע בדיקת רטיבות בקירות בצורה מקצועית וטובה.

מהי בדיקת איתור נזילות בקיר?

בדיקת איתור נזילות בקיר היא בדיקה שמתבצעת באמצעות מצלמה תרמית בעלת חיישן אינפרה אדום, המצלמה יודעת 'לקרוא' את הפרשי הטמפרטורה של המים ומציגה הדמיה על גבי המסך של המצלמה. המאתר המוסמך יודע לפרש ולנתח את התמונות שהמצלמה מייצרת וכך לפענח את מקור נזילת המים, וכך הוא מתחקה אחרי המים ואחרי הבדיקות הנוספות שהוא מבצע עד שהוא מגיע לנזילה עצמה.

הבדיקה התרמית היא בדיקה 'ללא הרס', מה שאומר שהמאתר המוסמך לא פותח או שובר את הקירות או כל דבר אחר. בשונה מהשיטות שהיו נהוגות בעבר של הרס ופתיחה של קירות ו/או ריצוף, בגלל היעדר של טכנולוגיה חדשנית שפותחה בעשרות השנים האחרונות. הבדיקה התרמית מתבצעת ללא כל רעש או לכלוך או הריסה של הבית או אביזריו, כך שלאחר בדיקה שאורכת כשעה תוכלו כבר לדעת האם קיימת אצלכם נזילה ובמידה שכן תוכלו גם לדעת את מיקומה המדויק.

בנוסף לאמור לעיל, סימני רטיבות בקירות יכולה להגיע גם ממערכות אחרות במבנה ולא רק מצנרת המים שלכם. למשל, במידה שאתם מתגוררים בדירת גג והאיטום של הגג כושל או ישן, המים מוצאים את הדרך לחדור דרך שכבת האיטום ועוברים ישירות אל התקרה והקירות של הבית שלכם. כך גם המקרה כאשר מדובר בקירות חיצוניים של הבניין, שהאיטום שלהם באזורים מסוימים מאפשר למים לחדור אל פנים הבית.

את כל אלו המאתר המוסמך בודק לעומק באמצעות הצלבה של בדיקות מגוונות לכל מערכות המים של הבית שלכם באמצעות מצלמות ומכשור טכנולוגי חדשני ומתקדם.

איתור נזילות ובדיקת רטיבות בקירות היא בדיקה מיוחדת שמתבצעת באמצעות שימוש בכלים מיוחדים המותאמים לצרכי איתור נזילות. הזמנת אינסטלטור אינה מספיקה במקרה הזה היות ואינסטלטורים אינם משתמשים במכשור הייעודי לבדיקת רטיבות בקירות, אלא יכולים לבדוק את הנושא אך ורק על ידי השיטה הישנה, ומה כוללת השיטה הישנה? דברים שאתם ממש לא רוצים אצלכם בבית.
אינסטלטור ייגש מיד לעבודת פירוק האריחים, יסדוק את הקירות ויזיז את הריצוף ממקומו הנוכחי. התוצאה תדמה בית שעובר שיפוצים, ובסך הכל מה שרציתם לעשות זה לבצע בדיקת רטיבות בקירות. לא חבל?

בדיקת איתור נזילות בקיר – אז איך עושים את זה נכון?

בדיקת רטיבות בקירות ואיתור נזילות יכולות להתבצע היום על ידי אנשי מקצוע שמחזיקים בכל הכלים והמכשור המתקדמים ביותר על מנת לבצע בדיקת רטיבות בקירות במינימום מאמץ ובמקסימום יעילות. עם בדיקת רטיבות בקירות שמתבצעת באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, תוכלו להבטיח שהקירות, האריחים והבית נשארים בדיוק כפי שהיו, מבלי ששום דבר יזוז מהמקום.

בדיקת רטיבות בקירות ואיתור נזילות היא בדיקה מעמיקה, שתגלה לאיש המקצוע את מקום הנזילה ונתונים נוספים שיסייעו לו להחליט מהי שיטת הפעולה שבאמצעותה הוא ממליץ להתמודד עם הבעיה.

ומה קורה בפועל?

בדיקת רטיבות בקירות כוללת כמה וכמה שלבים. בהתחלה יעשה שימוש במצלמה תרמית שתוכל להפיק הדמיה תרמית. לאחר מכן יערכו בדיקות הצפה למערכות הניקוז, בדיקת לחץ, צילום פנים הצנרת ושימוש במד לחות דיגיטלי. כל אלו יוכלו להביא לנתונים אותם ניתן יהיה לנתח ולהחליט על המשך הצעדים הבאים בטיפול.

האם מדובר על סיפור יקר?

בדיקת רטיבות בקירות באה במטרה להבין האם יש צורך בטיפול שורשי ומעמיק יותר. במידה ואכן תימצא רטיבות בקירות, ובמידה והכמות תהיה גדולה, יהיה צורך בטיפול ממושך שיכלול מגוון פעולות כמו שאיבה, החלפת צנרות האינסטלציה ועוד שעלולות בהחלט להוסיף זמן ומחיר לטיפול הכללי. בכל מקרה, בין אם מדובר על סיפור יקר ובין אם לא, בדיקת רטיבות בקירות היא משהו שלא כדאי לוותר עליו, וכדאי בהחלט לשאת בהשלכות הכלכליות על מנת להחזיר את הבית שלכם למצבו התקין.

איך בוחרים איש מקצוע לבדיקת רטיבות בקירות?

בדיקת רטיבות בקירות היא בדיקה שצריכה להיעשות אך ורק על ידי אנשי מקצוע מקצועיים, בעלי הידע, הניסיון וההסמכה המתאימה. ביצוע העבודה על ידי איש מקצוע חובבן שלא באמת יודע מה הוא עושה, עלולה להביא לתוצאות אפילו חמורות יותר ממה שהיה קודם לכן, ולכן חשוב לא להתפשר כאן.

אם אתם מקבלים המלצה מחברים או בני משפחה כנראה שאתם נמצאים בידיים טובות, אבל אם אתם מחפשים באופן עצמאי באינטרנט אחר מי שיבצע עבורכם את העבודה – כדאי להקפיד היטב שמדובר בבעל מקצוע ישר והגון. חפשו המלצות ברשתות החברתיות, בצעו חיפושים בגוגל וערכו השוואות של מחירים בינו לבין אנשי מקצוע נוספים. רק על ידי השוואה מעמיקה תוכלו לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע יעיל ומקצועי, ושאתם בדרך לפתרון שיחזיר לכם את השקט הנפשי.

סיפור מלא בכאב ראש? ממש לא הסיפור של בדיקת רטיבות בקירות

אם בתחילת הקריאה אולי חשבתם שעומד להתווסף לכם כאב ראש אדיר בכל מה שקשור בביצוע בדיקת רטיבות בקירות, אנחנו מקווים שכעת כבר ברור לכם שממש לא. ואם לא – אז בואו ניתן לכם עוד כמה סיבות להאמין בזה.

העסקה של חברה מקצועית יכולה להבטיח שימוש במגוון הכלים המתקדמים ביותר כדי לפתור את הבעיה שעלולה להתעורר בעקבות בדיקת רטיבות בקירות. איתור נזילות יכול להתבצע בדרכים פשוטות כמו סיבים אופטים עם מצלמה, שימוש במצלמה טרמית ועוד, ולכן אין כאן שום צורך בהריסת הקירות, החלפת האריחים או שבירת הצינורות שבבית שלכם.

קידוח של כמה חריצים קטנים וסיימנו

במקום זה, מדובר כאן על שימוש במגוון טכניקות שמאפשר ייבוש, בדיקה ואיתור נזילות בקדיחה של מספר חריצים קטנים שאינם נגלים לעין. בנוסף, העסקה של חברה מקצועית שיודעת לבצע את כל מגוון הפעולות הללו, מבטיח לכם שלכל בעיה שעלולה להתעורר לפתע – יהיה פתרון מידי וזמין, ובינינו – לא נראה לנו שיש דבר טוב יותר מזה.

נזילת מים מצנרת המים שלכם יכולה להגיע בעקבות בלאי של הצנרת, בעיקר כאשר מדובר בצינורות ישנים או צנרת של דירה ישנה. או בעקבות התקנה כושלת של הצנרת כך שמים 'בורחים' מהחיבורים של הצנרת שלא הודקו כמו שצריך. או בעקבות פגיעה פיזית בצנרת בעקבות עבודות תיקון או התקנה שבוצעו בדירה.

בנוסף, רטיבות בקירות יכולה להגיע מהצנרת של השכנים שלכם, בדיוק כמו שהמים שנשפוך על רצפת הבית ימשיכו לזרום ברחבי הבית עד שמשהו יעצור אותם, כך גם המים שנכנסים לקירות ממשיכים לזרום עד שהם מגיעים לפתח שממנו הם יכולים לצאת. וכך, המים יכולים לגמוא מרחקים ארוכים של כמה מטרים עד שהם מגיעים אליכם לדירה, ולכן המאתר המוסמך שיגיע אליכם לבדוק את מערכות המים של הדירה, ימליץ לבצע בדיקה גם בדירה של השכנים במידה שהתברר שהמערכות אצלכם תקינות.

בדיקת איתור נזילות בקיר מחוץ לחדרי רחצה

כאשר מתגלים סימני רטיבות בקיר הגובל לקיר פנימי של חדר רחצה, מתעורר חשש שחדר הרחצה 'מוציא' מים לשאר חלקי הבית. חדרי הרחצה נקראים גם 'חדרים רטובים' מכיוון שנעשה בהם שימוש תדיר במים, עם זאת, בחדר הרטוב קיימות מספר מערכות מים שעלולות להיות הגורם לרטיבות.

לדוגמה, בחדר הרחצה קיימת מערכת איטום מלאה שהתפקיד שלה הוא לשמור שהמים שנמצאים בתוך החדר הרטוב יישארו שם ולא ימשיכו לזרום אל שאר חלקי הבית. ממילא כאשר מערכת האיטום של החדר הרטוב כושלת או שקיימים בה חורים וסדקים, או שהביצוע והיישום שלה לא בוצע כראוי, המים מצליחים לעבור אותה ולהמשיך אל שאר חלקי הבית. וכך, יש לנו רטיבות שמופיעה בצדדים של החדר הרטוב ובקירות שסמוכים אליו.

מערכת נוספת שקיימת בחדר הרטוב היא מערכת צנרת אספקת המים של הדירה, במערכת הזאת הכשלים יכולים לגרום לסימני רטיבות נראים לעין מכיוון שמדובר ביציאה חופשית של מים מצנרת שבה זורמים המים באופן מתמיד. את המערכת הזאת בודק המאתר באמצעות מכשור שונה שכולל גם בדיקת לחצים שהוא מבצע באמצעות שעונים חיצוניים שהוא מחבר למערכת המים של הצנרת.

בנוסף לבדיקה זו, המאתר מבצע בדיקת לחות לקירות באמצעות מד לחות ייעודי וכן באמצעות מצלמה תרמית אינפרה אדום, בעזרת כל המכשירים האלו המאתר מצליב את המידע שנאסף בסיום הבדיקה וכך הוא יכול להצביע בבירור על הגורם לנזילה והופעת סימני הרטיבות.

למה חשוב להזמין בדיקת איתור נזילות בקיר?

רטיבות בקירות יכולה להיות מטרד לא פשוט, והנטייה של חלק מהאנשים היא לטפל בתופעה או הסימפטום במקום לטפל בשורש והסיבה. וכך יוצא שבמקום להגיע אל שורש הבעיה, קרי הנזילה, ולתקן אותה כך שהמים יפסיקו לזרום ולגרום להופעה של סימני רטיבות, מבצעים תיקון קוסמטי שלא פותר את הבעיה. ולכן, חשוב לבצע בדיקה לאיתור נזילות כך שתוכלו לדעת בבירור מהי הבעיה ממנה אתם סובלים שגורמת לסימני רטיבות להופיע על גבי הקירות בבית שלכם.

במידה שתבצעו תיקון שפכטל וצבע ולא תטפלו בשורש הבעיה אתם עלולים לחזור על הפעולה ועל התיקון בכל פעם שהרטיבות תחזור על הקירות. וככל הנראה שסימני הרטיבות יחזרו במידה שלא תטפלו בבעיה אחת ולתמיד.

אחרי הבדיקה תקבלו לידכם דו"ח מסודר ומפורט, שיסביר לכם בבהירות ובצורה פשוטה מהו הכשל שנמצא במערכות המים שלכם, וכיצד עליכם לטפל בו כדי לתקן אותו ולמנוע את חזרתו.

בדיקת איתור נזילות בקירות הבית

מחוץ לחדר הרטוב (אמבטיה, מקלחת וכדו') עלולה להופיע גם עלייה קפילרית, שהיא הופעת סימני רטיבות מעל הפנלים בקירות הגובלים לקירות חדר הרחצה. העלייה הקפילרית מסמלת על יציאת מים מחדר הרחצה, שיכולים להגיע גם למרחקים ארוכים.

פעמים רבות דיירי הבית שואלים "איך ייתכן שהמים 'הלכו' את כל המרחק הזה?" והתשובה היא שכאשר המים מוצאים מקום ללכת אליו הם יגיעו גם למרחק של עשרה מטרים ויותר. ולכן אין לשלול את האפשרות לרטיבות שמגיעה ממקום מרוחק, לפני שנבצע בדיקה מקיפה לאיתור נזילות במצלמה טרמית.

נסביר, כיצד המים מגיעים כל כך רחוק? המים יוצאים מחדר הרחצה וחודרים אל שכבת המצע של הדירה (חול/סומסום), לאחר מכן כאשר הכשל לא תוקן והמים ממשיכים לזרום אל שכבת המצע, שכבת המצע מתמלאת במים וכתוצאה מכך מעבירה את המים הלאה לשאר רחבי הבית. לאחר שהמים מגיעים לאזור שבו 'נוח' להם לצאת, הם יוצאים ומופיעים בתור עלייה קפילרית על הקירות הסמוכים.

בדיקת איתור נזילות בקירות בטון

בטון הוא אחד מחומרי הבנייה הנפוצים ביותר, הידוע בעמידותו ובחוזקו. עם זאת, למרות חוסנו, מבני בטון אינם אטומים לנזקי מים. עודף לחות בקירות בטון עלול להוביל לבעיות שונות, כגון צמיחת עובש, הידרדרות בשלמות המבנית ופגיעה באיכות האוויר הפנימית. כדי למנוע בעיות אלו, חיוני לבדוק את רמות הלחות של המים בקירות בטון. במאמר זה נעמיק בחשיבות בדיקת רטיבות המים בקירות בטון ונבחן את השיטות השונות המשמשות למטרה זו.

החשיבות של בדיקת רטיבות מים בקירות בטון:

  1. מניעת צמיחת עובש וטחב:

עודף לחות בקירות בטון יוצר סביבה אידיאלית לצמיחת עובש וטחב. מיקרואורגניזמים אלה לא רק מתפשרים על המשיכה האסתטית של המבנה, אלא גם מהווים סיכונים בריאותיים לדיירים. בדיקת רמות הלחות במים עוזרת לזהות אזורים עם תכולת לחות גבוהה, ומאפשרת פעולת תיקון מיידית למניעת התפשטות עובש וטחב.

  1. שמירה על שלמות המבנה:

מים יכולים לחדור לבטון באמצעות פעולה נימית (עלייה קפילארית) או נזילות, מה שמוביל למגוון של בעיות מבניות. כאשר מים נכנסים לבטון ומתאדים לאחר מכן, הם עלולים להשאיר מאחור משקעי מלח. עם הזמן, משקעים אלו גורמים ללחץ פנימי ולאחריו התרחבות פנימית, וכתוצאה מכך סדקים, ואפילו התפרקות בטון. על ידי בדיקת רמות הלחות, ניתן לזהות חדירת מים פוטנציאלית מוקדם, ולמנוע נזק ארוך טווח למבנה.

  1. שמירה על איכות אוויר פנימית:

לחות גבוהה / מוגזמת בקירות בטון עלולה לתרום לרמות לחות גבוהות בתוך הבית. מה שבתורו, מקדם את הצמיחה של אלרגנים כגון קרדית אבק ונבגי עובש, וכך מוביל לאיכות אוויר ירודה בתוך הבית. על ידי בדיקה קבועה של לחות המים, בעלי בניינים ודיירי בניינים יכולים לנקוט באמצעים מתאימים כדי להפחית את בעיות איכות האוויר בתוך הבית ולהבטיח סביבת חיים או עבודה בריאה.

שיטות שונות לבדיקת רטיבות מים בקירות בטון:

  1. שיטת התנגדות חשמלית (מד לחות):

שיטה זו כוללת שימוש במד לחות ידני עם שתי אלקטרודות או יותר המוכנסות לקיר הבטון. האלקטרודות מודדות את ההתנגדות החשמלית ביניהן, אשר לאחר מכן מתואמת עם תכולת הלחות. מדי התנגדות חשמליים מספקים מדידות מהירות ולא הרסניות, מה שהופך אותם לפופולריים לבדיקת רטיבות. עם זאת, יש לציין כי זוהי בדיקה שטחית יחסית והיא יעילה רק בצירוף ושילוב עם בדיקות אחרות ועם הידע המקצועי של המומחה שמלווה את האירוע.

  1. בדיקת סידן כלוריד:

בדיקת סידן כלוריד, הידועה גם כבדיקת ASTM F1869, היא שיטה מקובלת להערכת פליטת אדי לחות מלוחות בטון. זה כרוך בהנחת צלחת אטומה המכילה גבישי סידן כלורי על משטח הבטון והשארתו לתקופה מסוימת. לאחר מכן נמדדת העלייה במשקל של הגבישים, המעידה על כמות הלחות הקיימת בבטון.

  1. תרמוגרפיה אינפרא אדום:

תרמוגרפיה אינפרא אדום משתמשת במצלמות הדמיה תרמית כדי לזהות שינויים בטמפרטורה על פני הבטון. רטיבות בתוך הבטון משנה את התכונות התרמיות שלו, וגורמת להפרשי טמפרטורה. על ידי צילום של תמונות אינפרא אדום, ניתן לזהות אזורים עם דפוסים תרמיים חריגים, המצביעים על בעיות רטיבות אפשריות. שיטה זו מספקת גישה ללא מגע, שיטה לא הרסנית לבדיקת לחות.

  1. בדיקות באמצעות קידוחים:

בדיקה בקידוח כרוכה בקידוח חורים לתוך קיר הבטון והכנסת בדיקות או חיישנים לחישת לחות. בדיקות אלו יכולות לספק מדידות ישירות של תכולת הלחות בעומקים שונים בתוך הקיר. בעוד שיטה זו פולשנית והרסנית יותר מאחרות, היא מציעה מידע מפורט על פיזור הלחות בתוך הבטון.

  1. שיטת קיבול:

מדי לחות מבוססי קיבול מודדים את התכונות הדיאלקטריות של הבטון כדי לקבוע את תכולת הלחות שלו. מונים אלו מורכבים משתי אלקטרודות המונחות על משטח הבטון, וביניהם מועבר אות חשמלי בתדר נמוך. לאחר מכן, תכולת הלחות מחושבת על סמך הקיבול של הבטון. מדי קיבול מספקים קריאות מהירות ומתאימים לבדיקת רטיבות.

בדיקת איתור נזילות בקיר מרפסת

רטיבות בקירות הגובלים למרפסת מרוצפת, מעידה על כשל במערכת האיטום של המרפסת, ובדרך כלל הרטיבות מופיעה בפתח המרפסת משני הצדדים של פתח הכניסה או באחד מהצדדים. מערכת האיטום של המרפסת כוללת את איטום הרצפה של המרפסת, ובנוסף את מערכת האיטום של מעטפת המבנה בצד של המרפסת.

בנוסף, מערכת האיטום של המרפסת משולבת יחד עם מערכת הניקוז, ולכן צריך לוודא שבמרפסת קיימת מערכת ניקוז בעלת 'ניקוז כפול'.

מעבר לכך, כאשר נותר ללא טיפול ומענה זמן רב, הכשל שנמצא במערכת האיטום או הניקוז של המרפסת מעביר את המים אל השכן שבקומה התחתונה. וכך יכול להיווצר מצב שהשכנים מתלוננים על סימני רטיבות בתקרת הבית או בפעמים אחרות סביב שקעים ומתגי חשמל. וזאת מכיוון שהמים עוברים הלאה אל המקום שאליו מתאפשר להם להגיע, כך למשל המים עלולים לזרום אל לוח החשמל במידה שזה נמצא בסביבת מקום ועלול להוות סכנה לדיירי הבית. לכן, מומלץ להתייחס לכל סימן של רטיבות ולפעול בהקדם לאבחן את הכשל ולתקן את הדרוש תיקון.

 

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן