אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

מה זה עובש? מהן הסיבות לעובש? דרכי טיפול ומניעה בעובש

תוכן עניינים: מה זה עובש? מהן הסיבות לעובש? דרכי טיפול ומניעה בעובש

מה זה עובש? עובש הוא פטרייה המתפשטת באמצעות נבגים והוא גדל על צמחים, סיבי בד, מזון ועוד. העובש הנוצר בתוך הבית מתפתח בקלות בתנאי לחות, שנוצרים בחדרי רחצה, חדרים שאינם מאווררים ואזורים נוספים. המקומות השכיחים בבתים ובמבנים בהם העובש גדל, הינם: במערכות האוורור ובסננים, בקירות ובתקרה, ברצפה, בשטיחים, בבגדים, באבק ובמוצרי מזון.

מה זה עובש?

המקומות השכיחים בבתים ובמבנים בהם העובש גדל, הינם: במערכות האוורור ובסננים, בקירות ובתקרה, ברצפה, בשטיחים, בבגדים, באבק ובמוצרי מזון.

העובש יתפתח בביתכם בכל הזדמנות שתתאפשר לו!  לכן, חשוב לשמור על הכללים וההוראות למניעת היווצרות של עובש בבית.

הגורמים המצויים לעובש הינם:

  • רטיבות ברצפה
  • רטיבות בתקרה ובקירות הבית הנגרמת מנזקי צנרת
  • חדירות מי גשם
  • חוסר אוורור

כל אלו עלולים לגרום להתפתחות לא רצויה של עובש, חיידקים, פטריות ולחות יתר בבית שבסופו של דבר מתפשטים לאזורים שעדיין לא נפגעו. העובש גורם לא רק לריח רע, אלא גם מהווה סכנה ממשית לבריאות! ופגיעה באיכות האוויר של הבית.

איך נראה עובש?

על מנת שנוכל לזהות את מראה העובש יש לציין כי קיים בלבול בין מראה העובש לבין מראה הרטיבות ורבים נוטים לטעות ולזהות עובש כרטיבות וההיפך. העובש עלול להיות דומה מעט לרטיבות אך קיימים הבדלים שמסייעים בזיהוי נכון של העובש.

כאשר נסתכל על סימני העובש לא נראה התקלפות או התנפחות של הצבע על הקיר, כמו שאנחנו רואים ברטיבות רגילה.

העובש מזוהה כנקודות או כתמים ירוקים או שחורים שמופיעים במקובץ או בתפזורת על גבי הקיר או התקרה.

עובש לבן

עובש לבן, נוצר ומתפתח בדרך כלל על צמחים, במרתפים ומבנים תת קרקעיים ועל משטחים כמו קירות גבס. העובש הלבן קשה יותר להבחנה, מכיוון שהוא נבלע בגוונים של הקירות והתקרה שהם בדרך כלל נצבעים בצבע לבן. עם זאת, את שאר התכונות של העובש המוכר, יש גם לעובש הלבן, תכונות כמו ריח העובש שמתפשט בחלל החדר.

בנוסף, העובש הלבן עלול להיווצר ולהתפתח במקום בו קיימת רטיבות מים, שלא טופלה והושארה כך למשך זמן.

פעמים רבות נוצר בלבול בין עובש לבן לריחות של טחב, טחב בדומה לעובש עלול לגרום לשיעול וקשיי נשימה אך ניתן לטיפול קל יותר באמצעות חומרי ניקוי ומברשות.

סיבות להיווצרות עובש

העובש המצוי בדירות ובבתים פרטיים עלול להיווצר מכמה סיבות:

  1. רטיבות – כאשר קיימת נזילה או יציאת מים לא מבוקרת מאחת ממערכות המים שבמבנה, והכשל לא מטופל ולא תוקן, הלחות והרטיבות בקיר מהווים כר פורה להיווצרות של סימני עובש ואף פטריות.
  2. בידוד תרמי לקוי – כאשר בזמן הבנייה או בסיום הבנייה נגרם נזק למערכת הבידוד התרמי של המבנה, או שההתקנה של מערכת הבידוד התרמי בוצעה בצורה לקויה מלכתחילה.
  3. גשרי קור – בבניית קיר בעל כושר בידוד תרמי גבוה יש למנוע את קיומם של גשרי קור, גשרי קור ייווצרו במקומות אלה: עמודים, חגורות תחתונות וחגורות עליונות. בכל קיר הבנוי מחומרים בעלי התנגדות תרמית המספקים את דרישות התקן, עוברים עמודים, קורות וחגורות של בטון מזוין. הבטון הוא חומר בעל התנגדות תרמית נמוכה מאוד, אשר אינה מספקת את דרישות התקן. הקור או החום שנתקלים בקושי לחדור למבנה דרך הקיר, חודרים בקלות דרך הבטון, המעבר דרך הבטון נקרא גשר קור. גשרי קור עלולים לגרום להתהוות של אזורי רטיבות, עקב עיבוי על פני קטע זה שבו הקיר קר יותר משאר קטעי הקיר. שכבת הבידוד התרמי משפרת את תנאי האקלים בתוך המבנה. בקיץ, השכבה מונעת חדירת חום למבנה, ובחורף, היא מונעת יציאת חום מהמבנה וחדירת קור למבנה.
  4. חוסר אוורור – בחדרים כגון: חדרי רחצה, חדרי כביסה וכדו', חוסר אוורור עלול לגרום להופעה של סימני עובש ובקטריה.

עוד על עובש גם באתר ויקיפדיה

מהו בידוד תרמי וכיצד הוא תורם להיווצרות העובש?

מערכת הבידוד התרמי במבנים מיועדת ליצור שכבת בידוד, שתבודד את פנים המבנה מחוץ המבנה ובכך תמנע מקור או חום לעבור מחוץ לפנים המבנה. כאשר מערכת הבידוד כושלת או חסרה, בעקבות הפרש הטמפרטורה שקיים בין חוץ לפנים המבנה, נוצרת 'הזעה' על גבי הקיר. ההזעה או ה'עיבוי' הוא לחות שנוצרת בעקבות הפרשי הטמפרטורה.

את ההבנה של עקרון העיבוי ניתן ללמוד מהדוגמה הבאה: בקבוק מלא מים שהוכנס להקפאה והוצא מההקפאה לאחר שקפא לגמרי, נוכל לראות על גבי הבקבוק לחות ומים שלא יצאו מהבקבוק עצמו שנשאר סגור. המים והלחות מגיעים בעקבות ההפרש בין הטמפרטורה של המים בתוך הבקבוק, לבין הטמפרטורה של החדר. כך נוצרת ההזעה על גבי הבקבוק, וכך גם נוצרת ההזעה בצד הפנימי של קירות חיצוניים, בגלל הפרש הטמפרטורה בין חוץ המבנה לפנים המבנה.

הפרש הטמפרטורה בין קירות החזית הקרים ובין הקירות הפנימיים המחוממים – במיוחד בימות החורף הקרים, יוצר מצב של עיבוי והזעה, אדי מים וטיפות זעירות ולאחר מכן מתווסף העובש במרקם השחור או הירוק.

 

אבחון ואיתור עובש בבית

חשוב לאבחן את סוג העובש ורמת הימצאותו במבנה, את הבדיקה נבצע ע"י דגימות עובש שנלקחות מהעובש הקיים ונשלחות למעבדות בארה"ב. לכן, יש לבצע בדיקה לאיתור מוקדי רטיבות ונזילות ע"י סריקה תרמית לאיתור מוקדי העובש או הרטיבות, ולקיחת דגימות לחות למעבדה לצורך בדיקת רמת הלחות.

עובש בבית עלול להיות מסוכן לבריאות שלך!

העובש גורם לאלרגיות וזיהומים בדרכי הנשימה, חשיפה ממושכת לעובש עלולה לגרום לבעיות בריאות קשות, לכן חשוב לזהות סימנים וסימפטומים לפני שיהיה מאוחר מדי, כגון: עייפות, כאבי ראש, קושי להתרכז, חולשה גופנית, החרפת אסטמה, אף סתום או נוזל, שיעול או קוצר נשימה, חוסר תיאבון וכו'.

 

כיצד מטפלים בעובש?

כאשר ניגש 'לטפל' בעובש, יש לזכור כי טיפול וניקיון שטחי לא ממש יעזרו לנו להיפטר מהעובש. ניתן לבצע ניקיון התחלתי בעזרת חומר 'אקונומיקה', ולאחר מכן בחומרים נוספים המיועדים לטיפול בעובש.

לאחר שבחרנו בחומר מתאים (מומלץ להיוועץ במומחה), נתיז את החומר על גבי הקיר בשטח הנגוע (קיר בטון), ונמתין למשך כחצי שעה עד שעה עד שהחומר יפעל את פעולתו. לאחר מכן נעבור על גבי האזור הנגוע באמצעות מטלית לחה, תוך הקפדה של ניגוב האזור הנגוע וסביבתו הקרובה על גבי הקיר.  במידה שסימני העובש מופיעים על גבי קיר גבס, ניתן לבצע את הפעולות המוזכרות ולהוסיף מעט מים לתהליך הניגוב של הקיר באמצעות מטלית לחה.

לאחר ביצוע פעולות אלו, ננגב את האזור ונייבש ככל האפשר בעזרת אוורור של החדר וייבוש מוחלט של הקיר הנגוע.

לאחר שהעובש סולק בצורה יסודית נבצע את פעולות התיקון הקוסמטיות, הכוללות ייבוש וצביעת הקיר מחדש.

עם זאת, יש לזכור כי סילוק העובש אינו מעיד על פתרון הבעיה, אלא על סילוק של תסמיני ה'מחלה'. כדי לפתור את הבעיה 'פתרון שורשי' יש לבצע בדיקה לאיתור מקור הכשל והמערכת הלקויה, לתקן את הדרוש תיקון, ורק לאחר מכן להעלים את התסמינים ולשקם את הקיר.

כמו כן, באמצעות טיפול שורשי ומקצועי ניתן לוודא שהעובש לא יחזור, והקיר הנגוע ישוקם בצורה מלאה.

 

הטיפול בעובש

חברת אינפרטק מבצעת אבחון לסוג העובש ורמת הימצאותו במבנה, בהתאם לממצאים ניתנות המלצות לטיפול בתופעה.

בין השלבים העיקריים שננקוט לטיפול בעובש:

  • איתור מקורות נזילה או רטיבות
  • נטילת דגימות לחות למעבדה
  • במידת הצורך נטילת דגימות עובש למעבדה בארה"ב
  • ייבוש החול/סומסום מתחת לריצוף ע"י מכשירי ייבוש
  • טיהור מכני או כימי של האוויר ומשטחים שנפגעו

 

האם עובש מסכן?

עובש בבית עלול להיות מסוכן לבריאות שלך! חשיפה לעובש עלולה לגרום לבעיות בריאות קשות, לכן חשוב לזהות סימנים וסימפטומים.

 

  • עייפות
  • חולשת שרירים
  • התכווצויות וכאבים
  • כאבי פרקים
  • כאב עצבי מתמשך
  • חוסר תחושה או נימול בגפיים
  • דלקת ריאות
  • להחמיר אסטמה
  • אף סתום או נוזל
  • שיעול או קוצר נשימה
  • דימום פנימי בתוך הריאות
  • כאבי ראש
  • ערפול במוח
  • בעיות זיכרון
  • קושי להתרכז
  • וורטיגו (חוסר שיווי משקל)
  • חולשה גופנית
  • חוסר תאבון
  • שלשול
  • בחילה
  • כאבי בטן קשים
  • רגישות לאור

 

במקרים מסוימים עובש עלול לגרום למוות חלילה!

מחקרים מראים כי ל- 1/4 מהאוכלוסייה יש גנים פגומים של HLA, הגורמים לכך שהגוף לא יכול לזהות את הרעלנים של העובש.  לכן, אותם רעלנים נשארים בגוף ומובילים לצונאמי של תגובות דלקתיות, המשבשות לגמרי את פעולת ההורמונים בגוף.

 

האם עובש מתפשט?

עובש יתפתח ויתפשט בביתכם בכל הזדמנות שתתאפשר לו!  רטיבות ברצפה ובקירות הבית הנגרמת מנזקי צנרת או חדירות מי גשם, עלולה לגרום להתפתחות לא רצויה של עובש, חיידקים, פטריות ולחות יתר במבנה.

כל אלה גורמים לא רק לריח רע, אלא גם מהווים סכנה לבריאות! ופוגעים באיכות האוויר שאתם נושמים יום יום.

יש לאבחן ולאתר עובש ע"י הדמיה תרמית ומדידה במכשירי לחות.  קיימים הבדלים מהותיים בין עובש הנובע בעיקר מליקויי בידוד, לבין חדירת מים ונזילות, סימן מובהק לכך הינו טיח מתפורר לעומת כתמי טחב.

 

איך עובש מתרבה?

לאחר שהעובש נוצר מאחת הסיבות שצוינו לעיל, העובש עלול להתרחב ולהתפשט לאזורים נוספים כל עוד לא טופל ותוקן מקור הכשל. למשל, במקום בו התפתח עובש בעקבות לחות מרובה, כל עוד האזור בו קיים העובש יהיה לח, הוא מהווה כר פורה ונוח  שמאפשר לעובש להתפשט לחלקים נוספים בחלל הבית. בנוסף לעובש המצוי בקירות המבנה, העובש עלול לעבור ולהתפשט על גבי רהיטים ביגוד וכדו'.

לכן, מומלץ לשמור על חדרי הבית מאווררים כראוי (במיוחד חדרים רטובים), ולבדוק באופן שוטף מאחורי רהיטי הבית כדי לראות אם קיימים שימנים על גביהם. במקרים אחרים, העובש הלבן שהזכרנו לעיל עלול להסתתר ולהיטמע על גבי קירות כך שלא נוכל לזהות אותו, אך ברגע שהעובש מתפשט ועובר לרהיט בעל צבע כהה, נוכל לראות בבירור את הסימנים הלבנים על גבי הרהיט הכהה.

 

עובש הוא בעיה נפוצה בבתים ודירות רבים, ועלולות להיות השלכות בריאותיות חמורות אם לא מטפלים בו במהירות וביעילות. הנה כמה טיפים איך להיפטר מעובש בבית, איך לטפל בעובש במקלחת, איך לנקות קיר עם עובש, איך להיפטר מריח העובש בבית, ואיך להתמודד עם עובש בחדר השינה.

הצעד הראשון להיפטר מעובש בבית הוא לזהות את מקור הבעיה. עובש נגרם לרוב מנזילות מים, אוורור לקוי או לחות גבוהה, לכן חשוב לטפל קודם בבעיות אלו. לאחר זיהוי ותיקון מקור העובש, השלב הבא הוא ניקוי האזור הפגוע. ניתן לעשות זאת באמצעות תמיסה של אקונומיקה ומים (יחס 1:5), או מוצר מסחרי ייעודי להסרת עובש. חשוב ללבוש ביגוד מגן, כולל כפפות ומסיכת פנים, בזמן ניקוי עובש כדי להימנע משאיפת נבגים.

משך תהליך הסרת העובש יכול להשתנות בהתאם לגודל האזור הפגוע ולחומרת צמיחת העובש. באופן כללי, עדיף לטפל בעובש ברגע שהוא מזוהה כדי למנוע ממנו להתפשט ולגרום לנזק נוסף.

איך מטפלים בעובש במקלחת?

עובש במקלחת היא בעיה נפוצה, שכן הסביבה החמה והלחה מהווה כר אידיאלי לגידול עובש. לטיפול בעובש במקלחת, התחילו בהסרת כל עובש גלוי בעזרת מברשת קרצוף ותמיסת אקונומיקה ומים. הקפידו ללבוש ביגוד מגן והימנע משאיפת נבגים בזמן הניקוי.

כדי למנוע מעובש לחזור, חשוב לשמור על אזור המקלחת מאוורר ויבש. ניתן לעשות זאת על ידי פתיחת חלון או הפעלת מאוורר לאחר המקלחת, ועל ידי ניגוב הקירות והרצפה במגבת יבשה.

משך תהליך הטיפול בעובש במקלחת יכול להשתנות בהתאם לחומרת צמיחת העובש ולגודל האזור הפגוע. חשוב לטפל בעובש במקלחת מיד עם זיהויו, וזאת כדי למנוע את התפשטותו.

איך מנקים קיר עם עובש?

ניקוי קיר עם עובש דורש טיפול מסוים כדי להימנע מהפצת נבגי העובש לאזורים אחרים. התחל על ידי הגנה על עצמך עם כפפות ומסיכת פנים, ולאחר מכן השתמש במברשת קרצוף ובתמיסה של אקונומיקה ומים כדי לנקות את האזור הפגוע. הקפידו לשטוף את האזור היטב ולאפשר לו להתייבש לחלוטין לפני הצביעה או יישום כל טיפול אחר.

משך תהליך הניקוי של קיר עם עובש יכול להשתנות בהתאם לחומרת צמיחת העובש ולגודל האזור הפגוע. חשוב לטפל בעובש בקירות מיד עם זיהויו כדי למנוע את התפשטותו לאזורים אחרים בבית.

ריח של עובש בבית

ריח העובש בבית עלול להיות לא נעים ואף מסוכן, שכן הוא יכול להעיד על הימצאות נבגי עובש באוויר. כדי להיפטר מריח העובש בבית, התחילו בזיהוי מקור העובש והתייחסו לבעיות הבסיסיות, כמו נזילות מים או אוורור לקוי.

לאחר מכן, נקו את האזורים הפגועים באמצעות תמיסה של אקונומיקה ומים או מוצר מסחרי להסרת עובש. הקפידו ללבוש ביגוד מגן והימנע משאיפת נבגים בזמן הניקוי.

כדי למנוע מריח העובש לחזור, חשוב לשמור על הבית מאוורר ויבש. ניתן לעשות זאת על ידי פתיחת חלונות, הפעלת מאווררים ושימוש במסיר לחות במידת הצורך.

משך התהליך להפטר מריח העובש בבית יכול להשתנות בהתאם לחומרת צמיחת העובש ולגודל האזור הפגוע. חשוב לטפל בעובש ובריח שלו מיד עם זיהויו כדי למנוע ממנו לגרום נזק נוסף לבית ופגיעה בדייריו.

ריח לא נעים של עובש בבית

אחד ההיבטים הכי לא נעימים של עובש הוא הריח החזק והמעופש שלו. גם אם אינכם יכולים לראות את העובש, הריח שלו יכול להעיד על כך שקיימת בעיה בביתכם. השלב הראשון בהעלמת ריח העובש הוא איתור וסילוק מקור העובש (תיקון הנזילה, רטיבות וכדו'). לאחר שעשיתם זאת, תוכל לנקוט בצעדים הבאים כדי להסיר את הריח:

  • פתחו חלונות ודלתות כדי להגביר את האוורור ואת זרימת האוויר הצח במבנה.
  • השתמשו במטהר אוויר או במסיר לחות כדי להסיר לחות מהאוויר במבנה.
  • נקו משטחים נגועים עם תמיסה של מים וחומץ לבן או סודה לשתייה.
  • השתמשו במסיר ריחות, כגון פחם פעיל או שמנים אתריים, כדי לנטרל את הריח.

חשוב לציין שלמרות ששלבים אלו יכולים לסייע בהעלמת ריח העובש, הם לא יפתרו את בעיית העובש הבסיסית. אם אתם חושדים שיש עובש בביתכם, חשוב לבצע בדיקה מקצועית ותיקון הכשלים כדי למנוע סיכונים בריאותיים נוספים.

עובש בחדר השינה

עובש יכול לצמוח גם בחדרי שינה, במיוחד באזורים עם לחות גבוהה או אוורור לקוי, כמו ארונות או מאחורי רהיטים. אם אתם חושדים בעובש בחדר השינה שלכם, בצעו את השלבים הבאים:

  • אתרו את מקור העובש וחסלו אותו, בין אם זו נזילה או עודף לחות.
  • הסירו את כל הפריטים המושפעים, כגון מצעים או ביגוד, ושטפו אותם במים חמים ובחומר ניקוי.
  • נקו משטחים עם תמיסה של מים וחומץ לבן או סודה לשתייה.
  • הגבירו את האוורור ואת זרימת האוויר על ידי פתיחת חלונות או שימוש במאוורר.
  • מומלץ לשקול להשתמש במסיר לחות כדי להפחית את רמות הלחות בחדר.

חשוב לטפל בעובש בחדר השינה בהקדם האפשרי כדי למנוע סיכונים בריאותיים ונזקים אפשריים לבית ולחפצים.

עובש עלול להוות בעיה חמורה בבתים ובדירות, וחשוב לטפל בו בהקדם כדי למנוע סיכונים בריאותיים ונזקים לרכוש שלכם. על ידי ביצוע השלבים המפורטים לעיל, תוכל להסיר ביעילות עובש מאזורים שונים בבית ולמנוע את הישנותו. חשוב מאוד לזכור לנקוט בכל אמצעי הזהירות והמיגון הנחוצים שצוינו לעיל (כפפות מסיכה וכו'), ולשים לב להוראות היצרן של החומרים בהם נעשה שימוש. עם זאת, חשוב לציין שאם יש לכם בעיית עובש גדולה או חמורה, עדיף לפנות לעזרה מקצועית ממומחה מורשה לתיקוני עובש.

הנה כמה טיפים וטכניקות נוספות לטיפול בעובש באזורים שונים בבית:

עובש בחדר השינה: עובש יכול לצמוח לעיתים קרובות באזורים חמים ולחים, כך שלא נדיר למצוא אותו בחדרי שינה. כדי לטפל בעובש בחדר השינה, התחל בהסרת כל המצעים, הווילונות או הבגדים שנפגעו וכביסתם במים חמים. אם התבנית נמצאת על קירות או רהיטים, השתמשו בתערובת של חומץ לבן ומים כדי לנקות את המשטח, ואז ייבשו אותו היטב. כדי למנוע צמיחת עובש בעתיד, יש לוודא שהחדר מאוורר היטב ולשמור על רמת הלחות מתחת ל-50%.

עובש בחדר האמבטיה: חדרי אמבטיה הם אחד המקומות הנפוצים ביותר לצמיחת עובש, בשל רמות הלחות הגבוהות באוויר. כדי לטפל בעובש במקלחת, התחילו עם לבישת כפפות ומסכה כדי להגן על עצמכם מפני נבגים. לאחר מכן, השתמשו בתערובת של אקונומיקה ומים כדי לנקות את האזור הפגוע ביסודיות. צאו מחדר האמבטיה, והשאירו את התמיסה למשך 15 דקות לפחות לפני שתשטפו אותה במים. אתם יכולים גם להשתמש במי חמצן או חומץ כדי לנקות את סימני העובש אם אתם מעדיפים חלופה טבעית. כדי למנוע מעובש לצמוח בחזרה, ודאו שחדר האמבטיה מאוורר היטב והשתמשו במסיר לחות כדי להסיר עודפי לחות מהאוויר.

ניקוי קיר מסימני עובש: כדי לנקות קיר מסימני עובש, התחילו בלבישת כפפות ומסכה להגנה מפני נבגים. השתמשו בתערובת של חומץ לבן ומים כדי לנקות את האזור הפגוע ביסודיות, קרצוף עם מברשת קשיחה במידת הצורך. שטפו את האזור במים וייבשו אותו היטב עם מאוורר או מסיר לחות. אם העובש עקשן במיוחד, ייתכן שיהיה עליכם להשתמש במסיר עובש מסחרי. הקפידו לעקוב אחר ההוראות בקפידה, וללבוש ביגוד מגן ומסכה כדי להימנע מחשיפה לכימיקלים.

ריח רע של העובש בבית: עובש יכול לגרום לריח רע של עובש בבית, גם אם הוא לא נראה לעין. כדי להיפטר מריח העובש, התחילו בזיהוי מקור הבעיה וטיפול בה. זה עשוי להיות כרוך בניקוי האזור הפגוע, תיקון כל נזילות או נזקי מים, או שיפור האוורור בבית. אתם יכולים גם להשתמש במטהר אוויר עם מסנן HEPA כדי להסיר נבגי עובש מהאוויר. לבסוף, ניתן לשקול להשתמש בבולמי ריחות כמו סודה לשתייה, פחם פעיל או חומץ כדי לספוג ריחות מתמשכים.

זכרו, בעוד שהטיפים האלו יכולים לעזור בטיפול בעובש בבית, חשוב תמיד לטפל בגורם הבסיסי לצמיחת העובש כדי למנוע ממנו לחזור. אם אתם מתמודדים עם בעיית עובש גדולה או מתמשכת, תמיד עדיף להתייעץ עם אנשי מקצוע לייעוץ וסיוע בנושא.

 

 

 

עובדות מעניינות ונתונים נוספים על עובש

עובש הוא סוג של פטרייה שיכולה לצמוח במגוון של סביבות, כולל בפנים ובחוץ. עובש אמנם ממלא תפקיד אקולוגי חשוב בפירוק חומר אורגני מת בטבע, אך הוא עלול לגרום לבעיות בריאותיות משמעותיות גם כאשר הוא גדל בתוך הבית.

הנה כמה דברים נוספים שאולי לא ידעתם על עובש:

  1. עובש יכול לצמוח כמעט על כל משטח, כולל עץ, נייר, שטיח ומזון. הוא משגשג בסביבות חמות ולחות.
  2. ישנם למעלה מ-100,000 מינים שונים של עובש, וחלקם מזיקים יותר מאחרים. סוגים נפוצים של עובש מקורה כוללים אספרגילוס, קלדוספוריום ו-Stachybotrys (הידוע גם בשם עובש שחור).
  3. חשיפה לעובש עלולה לגרום למגוון בעיות בריאותיות, כולל תגובות אלרגיות, בעיות בדרכי הנשימה וזיהומים. אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת או מצבים בריאותיים קיימים פגיעים במיוחד.
  4. קשה להסיר עובש לאחר שהוא תפס אחיזה. בעוד שניתן לנקות טלאים קטנים עם תמיסת אקונומיקה או חומרי ניקוי ביתיים אחרים, נגעים גדולים יותר עשויים לדרוש הסרה ותיקון מקצועי.
  5. הדרך הטובה ביותר למנוע צמיחת עובש היא לשמור על הבית יבש ומאוורר היטב. תקנו את הנזילות במהירות, השתמשו במסיר לחות במידת הצורך, וודאו שהאוויר יכול להסתובב בחופשיות בכל אזורי הבית שלך.
  6. אם אתם חושדים שיש לכם בעיית עובש, חשוב לטפל בה בהקדם כדי למזער את הסיכון לבעיות בריאותיות ולנזק לרכוש. התייעצו עם איש מקצוע אם אינכם בטוחים כיצד להמשיך.
  7. נבגי עובש יכולים להתפשט במהירות ובקלות באוויר, לכן חשוב לנקוט באמצעי זהירות בעת ניקוי עובש. לבשו ביגוד מגן, כגון כפפות ומסכה, ואטמו את האזור הפגוע כדי למנוע התפשטות נבגים לחלקים אחרים בביתכם.
  8. סוגים מסוימים של עובש עלולים לייצר מיקוטוקסינים, שהם כימיקלים רעילים שעלולים לגרום לבעיות בריאות חמורות בבליעה או בשאיפה. בעוד שחשיפה למיקוטוקסין נדירה, היא עלולה להתרחש אם אדם בא במגע עם עובש שחור או סוגים אחרים של עובש רעיל.
  9. בנוסף לבעיות בריאותיות, עובש יכול גם לפגוע ברכוש שלכם. הוא יכול להחליש מבנים ולגרום לשינוי צבע ובעיות ריח. אם אתם חושדים שעובש גדל בביתכם, חשוב לטפל בבעיה בהקדם כדי למנוע נזקים נוספים.
  10. בעוד שעובש קשור לעתים קרובות לסביבות פנימיות, הוא יכול לגדול גם בחוץ. אם אתם גרים באקלים רטוב או לח, הקפידו לנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע צמיחת עובש הן בתוך הבית והן מחוצה לו.
  11. במקרים מסוימים, גידול עובש עשוי להיות מכוסה על ידי ביטוח דירות. עם זאת, חשוב לבדוק היטב את הפוליסה שלכם ולדבר עם ספק הביטוח שלכם כדי לקבוע אילו סוגי נזקים הקשורים לעובש מכוסים.
  12. אם אתם קונים או שוכרים בית, כדאי להזמין בדיקת עובש מקצועית לפני שאתם נכנסים לגור בדירה. בדיקה זו יכולה לעזור לכם לזהות את כל בעיות העובש הקיימות ולהבטיח שהנכס בריא ובטוח למגורים.

בסך הכל, עובש היא בעיה נפוצה שיכולה להיות בעלת השלכות בריאותיות ורכושיות חמורות. על ידי נקיטת צעדים למניעת צמיחת עובש וטיפול מידי בכל בעיה, אתם יכולים לעזור להבטיח סביבת חיים בטוחה ובריאה לכם ולמשפחתכם.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן