אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור נזילה בבריכה

תוכן עניינים: איתור נזילה בבריכה

איתור נזילה בבריכת שחייה מצריך ידע רב וניסיון, מערכות הבריכה מכילות מערכות איטום וניקוז ומערכות אחרות. בכל מערכת ממערכות הבריכה יכול להיווצר כשל שיגרום לאיבוד מים רב בבריכה, כמו כן, ישנם כשלים שיגרמו לבעיות קונסטרוקציה במבנה הבריכה. במאמר זה, נעבור על המערכות השונות שקיימות בבריכות שחייה ועל הכשלים הנפוצים, שאליהם יש לשים לב במהלך התחזוקה והתפעול היומיומי של הבריכה. בכל מצב של חשד לנזילת מים מהבריכה מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של מומחה לאיתור נזילות בבריכות שחייה, על מנת שזה יבצע את הבדיקות המתאימות לאיתור מקור הכשלים. לא מומלץ לפעול לבד בבדיקה של בריכת שחייה, ללא הכשרה מתאימה לאבחון וללא הדרכת בטיחות מתאימה לביצוע הבדיקות.

איתור נזילה בבריכה: מערכות בריכות שחייה

בריכת שחייה, נווה מדבר נוצץ של שמחה ורוגע, צריכה להיות אטומה למים כדי להציע למתרחצים מפלט מושלם מחום הקיץ. אבל, לפעמים, בבריכות שחייה יכולה לנבוע נזילה. איתור נזילות חיוני לשמירה על שלמות המבנה של הבריכה ולחסכון במים. במדריך המקיף הזה נפתור את מסתורין של מערכות בריכות שחייה ונעמיק בעולם של איתור נזילות בבריכה. בריכות שחייה הן מרחבי בילוי נפלאים מהם נהנים אנשים מכל הגילאים. כדי להעריך ולתחזק את מקלטי המים הללו, חשוב להבין את המערכות המורכבות המרכיבות את בריכת השחייה.

  1. קירות ורצפת הבריכה:
    הקירות והרצפה הם המרכיבים של המבנה המוצק של בריכה. מסגרת הבריכה הקירות והרצפה בדרך כלל עשויים מחומרים כמו בטון, פיברגלס, ויניל או אריחים, הם מבטיחים שהבריכה תשמור על צורתה ומחזיקה את המים בבטחה בפנים הבריכה. שמירה על שלמות המשטחים הללו היא חיונית למניעת דליפת מים. הקירות והרצפה יכולים להיות עם כשלים שונים במידה שהיישום שלהם בזמן בניית הבריכה היה לא תקין, ובנוסף יכולים כשלים אלו להיווצר ברבות הזמן מגורמים שונים.
  2. תעלות גלישה:
    תעלות הגלישה מהוות את מערכת הסחרור של הבריכה, הכוללת צינורות, משאבות ומסננים. תעלות אלו פועלות יחד כדי להזרים מים ברחבי הבריכה, ומבטיחות שהיא תישאר נקייה ובטוחה לשחייה. בדיקות שוטפות ותחזוקה חיוניים כדי להבטיח שתעלות אלו פועלות בצורה אופטימלית, ומסייעות באיתור נזילות בבריכה על ידי זיהוי נזילות פוטנציאליות במערכת המחזור. תעלות הגלישה צריכות להיות אטומות כהוגן על מנת שלא יאבדו מים, ובכך ישמרו על תקינות התעלות ועל תפקודן.
  3. צינורות המים של הבריכה:
    צינורות מים במערכת בריכה משמשים כעורקים, המובילים מים למרכיבים השונים של הבריכה. הצינורות מחברים את הבריכה למערכת הסינון ומבטיחים זרימת מים, סינון וטיפול רציף על מנת לשמור על איכותם. פריסה של הצינורות בצורה מתוכננת היטב מבטיחה זרימת מים יעילה והפצה יעילה שלהם לכל אורך הבריכה.
  4. צינורות הניקוז של הבריכה:
    צינורות ניקוז, הידועים גם כצינורות פסולת, מקלים על פינוי עודפי מים מהבריכה. צינורות אלו מתחברים לפתחי הניקוז הראשיים של הבריכה ומובילים לביוב או למערכת ניקוז מתאימה. ניקוז נכון מונע הצטברות מים ומסייע בשמירה על מפלס המים הרצוי בבריכה. צינורות אלו צריכים להישמר נקיים כדי שיוכלו לבצע את תפקידם בצורה הטובה ביותר.
  5. מערכות סינון:
    מערכות סינון, כמו מסנני חול או מסנני פסולת, ממלאות תפקיד חיוני בסילוק זיהומים מהמים. הם לוכדים פסולת, לכלוך וחיידקים, ומבטיחים שהמים יישארו צלולים ובטוחים לשחייה. בנוסף, מערכות טיפול כימיות עוזרות לאזן את רמות ה-pH ולחטא את המים כדי לשמור אותם נקיים ממיקרואורגניזמים מזיקים. התחזוקה של מערכות אלו הכרחית כדי לשמור על יעילותן, כמו גם ניקיון קבוע ובדיקת תקינות קבועה.
  6. אביזרי תאורה וסינון:
    בריכת שחייה מכילה בתוכה גם אביזרים שונים שמחוברים לקירות של הבריכה. אביזרי תאורה למשל מהוויה נקודת תורפה ויש לשים לב אם קיים איבוד מים בבריכה בגללם, היות והם חדרים את קירות הבריכה הם עלולים לאפשר למים לברוח אל מחוץ לבריכה ובכך להוריד את מפלס המים בבריכה.
  7. אביזרים חיוניים:
    למערכות בריכות שחייה משלימים אביזרים שונים המשפרים את חווית הבריכה. אלה יכולים לכלול כיסויי בריכה להגנה, אורות בריכה לשחייה לילית, מדרגות וסולמות לכניסה ויציאה קלה, וציוד בטיחות כמו גלגלי הצלה וחגורות הצלה.

איתור נזילה בבריכה – כשלים נפוצים:

  1. סדקים וחורים:
    – עם הזמן, קירות הבריכה, הרצפה או אפילו תעלות השחייה עלולים לפתח סדקים קטנים או קרעים. אלה יכולים לנבוע מתהליך ההזדקנות הטבעי או אפילו מתנאי מזג אוויר קשים. מים מוצאים את דרכם דרך הסדקים הללו, וכתוצאה מכך נוצרת דליפה. פעמים רבות סדקים אלו נוצרים בין היתר בעקבות תזוזות של האדמה, או בעקבות התעייפות החומרים שממלאים אזורים רגישים אלו.
  2. אטמים ומפרקים בלויים:
    – אטמים וחיבורים הם כמו הדבק שמחזיק את הכל ביחד. אם הם ישנים או פגומים, הם עלולים לא לאטום את האזורים הרגישים כראוי, ולגרום להיווצרות של נזילות מים מהבריכה. ממש כמו שבקבוק שהפקק שלו לא סגור היטב ובחוזקה, יטפטף מים אם נניח אותו במקרר ללא סגירה ראויה של הפקק.
  3. אביזרים שמותקנים בצורה לא טובה:
    – לפעמים, במהלך ההתקנה, האביזרים כמו כניסות או שקעים, עשויים שלא להיות מותאמים כהלכה. התקנה לקויה זו עלולה להוביל לפערים או לפתחים, ולאפשר למים לברוח החוצה מהבריכה.

כשלים פחות נפוצים:

  1. שינויים מבניים:
    – מבני בריכות יכולים לפעמים להזיז או להתמקם עקב תנועת הקרקע. תזוזות אלו עלולות לגרום ללחץ על קירות הבריכה ועל הרצפה, וכתוצאה מכך לסדקים הסוללים את הדרך לנזילות.
  2. קורוזיה של חלקי מתכת:
    – רכיבי מתכת בבריכה, כמו צינורות או מחברים, עלולים להיהרס לאורך זמן בגלל האיזון הכימי של הבריכה או איכות המים. קורוזיה זו מחלישה את החלקים, מה שהופך אותם מועדים לנזילות מים.

הסכנות שאורבות מאחורי הכשלים

  1. נזק מבני:
    כשלים ברכיבים המבניים של הבריכה, כגון משאבות, מסננים או צינורות, עלולים לגרום לדליפות. נזילות אלו, אם לא יטופלו, עלולות להוביל לנזק מבני נרחב לבריכה, לאזורים שמסביב, או אפילו לבניין אם הבריכה נמצאת בתוך הבית. חלחול מים עלול להחליש יסודות, לפגוע בקירות וליצור סביבה תורמת לצמיחת עובש, מה שמוסיף לעלויות התיקון ולסיכונים בריאותיים פוטנציאליים. מבנה הבריכה עצמו נמצא בסיכון כאשר נזילות אינן מזוהות. מים הבורחים דרך סדקים וחריצים עלולים לשחוק את יסוד הבריכה, ולגרום נזק מבני משמעותי לאורך זמן.
  2. נזק פיננסי:
    תיקון או החלפה של רכיבי בריכת שחייה פגומים יכולים להיות יקרים. העלויות יכולות להסלים במהירות, במיוחד אם הנזק גדול או דורש מיומנויות מיוחדות לתיקון. בנוסף, ככל שהבעיות נמשכות זמן רב יותר, כך הן הופכות יקרות ומסובכות יותר לתיקון. הנטל הכספי של כשלים במערכת עלול להלחיץ את חשבון הבנק של בעל הבריכה ולהשפיע על ההנאה הכוללת שלו מהבריכה. נזילות, כאשר לא שמים לב אליהן, מובילות לבזבוז מים גדול. זה לא רק דאגה אקולוגית לסביבה, אלא זה גם מוביל להגדלת חשבונות המים. איתור ותיקון נזילות באופן מיידי יכול לחסוך ממך נזק כספי.
  3. סכנות בריאותיות:
    מים שעומדים עקב דליפות ונזילות, עלולים להפוך לכר גידול לחיידקים ואצות מזיקים. אלה מהווים סיכונים בריאותיים חמורים למתרחצים בבריכה, העלולים לגרום לגירויים בעור, זיהומים ועוד. כאשר מערכת בריכת שחייה נכשלת, היא עלולה לפגוע באיכות ובבטיחות המים. מערכת הסינון, האחראית על הסרת מזהמים וזיהומים, עלולה לא לפעול, ולאפשר לחיידקים מזיקים, אצות ופתוגנים אחרים לשגשג. זה יכול לגרום לגירוי בעור ובעיניים, דלקות אוזניים, בעיות במערכת העיכול, ובמקרים חמורים, מחלות קשות הנישאות במים כמו קריפטוספורידיוזיס ומחלת הלגיונרים.
  4. חוסר איזון כימי:
    מערכות בריכה מסתמכות על כימיקלים כמו כלור כדי לשמור על המים נקיים ובטוחים. עם זאת, כשלים במערכת עלולים לשבש את ההפצה התקינה של כימיקלים, ולהוביל לחוסר איזון. חוסר כלור אינו יכול להילחם ביעילות בחיידקים, בעוד שרמות מוגזמות עלולות לגרום לגירוי בעור, בעיות נשימה ואפילו כוויות כימיות. שמירה על האיזון הנכון חיונית לחוויית שחייה בטוחה.
  5. צריכת אנרגיה:
    שמירה על טמפרטורת המים בבריכה דורשת אנרגיה. כאשר יש נזילה, מערכת החימום של הבריכה עובדת שעות נוספות כדי לפצות על החום שאבד, וכתוצאה מכך צריכת אנרגיה מוגברת וחשבונות חשמל גבוהים יותר. תפקוד יעיל של מערכות בריכות חיוני לניהול יעיל של צריכת האנרגיה. כאשר רכיבים כמו משאבות, תנורי חימום או מערכות סירקולציה נכשלים, הבריכה פועלת פחות יעילה, וצורכת יותר אנרגיה כדי לשמור על טמפרטורת המים וסירקולציה הרצויים. צריכת אנרגיה מוגברת מתורגמת לחשבונות חשמל גבוהים יותר, המעמיסים את הכספים של בעל הבריכה.
  6. השפעה על הסביבה:
    תוצאה של כשלים במערכת בריכות השחייה שמקובל להתעלם ממנה היא ההשפעה הסביבתית שלהן. חוסר איזון ברמות הכימיקלים או דליפות עלולים להוביל להזרמת חומרים מזיקים לסביבה. כלור וכימיקלים אחרים לבריכה עלולים לזהם את מי התהום ואת גופי המים הסמוכים, ולהוות סיכונים לחיים מימיים ולמערכות אקולוגיות.
  7. אחריות משפטית:
    אם כשל במערכת בריכת השחייה גורם לנזק לאנשים המשתמשים בבריכה, בעל הבריכה עלול לעמוד בפני השלכות משפטיות. תאונות הנגרמות כתוצאה מתחזוקה לא מספקת, ציוד לא תקין או איכות מים ירודה עלולות להוביל לתביעות אחריות ומאבקים משפטיים מתישים. הכרחי לבעלי בריכות לתעדף תחזוקה שוטפת ותיקונים בזמן כדי להפחית את הסיכונים הללו.

בריכות שחייה, האהובות על פנאי ובילוי, יכולות להוות גם סיכונים משמעותיים אם המערכות שלהן סובלות מכשלים. לכשלים אלו עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת, שעלולות להוביל לתאונות, בעיות בריאותיות, עומסים כספיים ונזק סביבתי.

חלודה בצינורות ואביזרי מתכת בבריכות שחייה
חלודה בצינורות ואביזרי מתכת בבריכות שחייה

 

בדיקה לאיתור נזילה בבריכת שחייה

לאחר שעברנו על המרכיבים והמערכות של בריכת השחייה והכשלים הנפוצים יותר ופחות, נוכל לצלול להבנה של היתרונות הטמונים בהזמנה של בדיקה מקצועית לאיתור נזילות בבריכות שחייה. את הבדיקה מבצע מומחה לאיתור נזילות מוסמך ובל ניסיון רב, ומטרת הבדיקה היא לשקף את מצבה של הבריכה ולהעניק פתרון ברור ומשתלם לבעל הבריכה.

במהלך הבדיקה מבצע המומחה שורה של בדיקות שמעמידות את המערכות של הבריכה במבחן, כך שלאחר הבדיקה ניתן לדעת בבירור את מצבה של כל מערכת והיכן בדיוק ממוקמים הכשלים אם קיימים כאלה. המומחה יבדוק את הצנרת של הבריכה ואת קירות ומטפת הבריכה, כמו גם את כל האביזרים שקשורים לבריכה ולחדר המכונות.

הבדיקה מתבצעת באמצעות כלים ומכשור טכנולוגי מתקדם וחדשני, שנותן למומחה מבט פנימה למערכות הבריכה ומאפשר להעביר בצורה ברורה את האבחון של המערכות לבעל הבריכה.

 

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן