אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור נזילות מי גשם

תוכן עניינים: איתור נזילות מי גשם

עבור רבים מאיתנו, יום גשום וסוער מהווה הזדמנות נהדרת לשבת בביתנו החמים עם ספר טוב וכוס משקה חם ומהביל. עם זאת, ערב נעים שכזה יכול להפוך לסיוט קר ורטוב במידה והבית שלנו אינו ערוך במידה מספקת לחדירת מי גשמים. אז לקראת עונת הגשמים אספנו בשבילכם את כל שעליכם לדעת בנושא חדירת מי גשמים, כיצד עליכם להיערך מבעוד מועד ומה עליכם לעשות אם אתם מגלים דליפה של מי גשם בביתכם.

מדוע בתים מסוימים עלולים לסבול מדליפות וחדירה של מי גשמים

כשזה נוגע למניעת דליפות וחדירת מי גשם לביתכם, איטום היא מילת המפתח. בכדי לשמור על בית יבש איטום נכון של גג המבנה ושל פתחים וחלונות הוא חיוני. אם אתם גרים במבנה ישן יש סיכוי טוב ששחיקה ובלאי באזורים מסוימים פגעו ברמת האיטום ולכן בעת סופה אזורים אלו יהיו מועדים לפורענות. מסיבה זאת תחזוקה שוטפת של הבית שלכם היא הכרחית. יחד עם זאת גם מבנים חדשים עלולים לסבול מבעיות של איטום. לעיתים שימוש בחומרים זולים או איכות בנייה ירודה עלולים להוביל למצב בו מי גשמים יחדרו גם למבנה חדש לחלוטין. 

ניקוז הוא תחום נוסף שעלול להשפיע על דליפות וחדירת מי גשמים. מערכות ניקוז שהותקנו בצורה לקויה או נסתמו מסיבה מסוימת עלולים לגרום להצפות. במקרים שכאלה איטום טוב לא בהכרח יוכל לעמוד בעומסי המים הגדולים ומי גשמים עלולים לחדור למבנה. מסיבה זאת חשוב שתבדקו את תקינות המרזבים שלכם לפני עונת הגשמים ותדאגו לתיקונים במידת הצורך.

 

מה לעשות במידה ומי גשמים חדרו לביתי

לרוב הגשמים בארץ לא יורדים יותר מכמה שעות ברציפות. חובבי גשם וטבע מצרים על כך אך במקרה שיש לכם דליפה בבית הדבר מהווה יתרון. באותם כמה שעות חשוב מאוד שתרחיקו ממוקד הדליפה כל מכשירי החשמל ותאחסנו אותם במקום יבש ובטוח. לאחר מכן תרחיקו ממוקד הרטיבות כל פריט שעלול להינזק ממים. 

חשוב לציין כי גם אם הדליפה נראית לכם מינורית אל תחכו וקבעו תור בהקדם עם מומחה לאיתור נזילות שכן כמות המים שהגיעו לחלל המגורים שלכם יכולים להעיד על כמויות מים גדולות יותר שנותרו במוקדים נסתרים בבית. מים שנותרו בקירות או מתחת למרצפות עשויים להאיץ התפתחות של נזקים משניים. נזקים משניים שכאלו כוללים התפתחות של עובש, חלודה בקורות המבנה וערעור היסודות. מסיבה זאת חשוב לא להתלבט ובכל מקרה של חשש להזמין מומחה לייעוץ מקצועי.

כיצד מומחה יוכל לסייע לי במקרה של חדירת מי גשמים

בעת טיפול בדליפות מי גשם השלב הראשון הוא איתור מקור הנזילה. כיום יש מגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים לאיתור נזילות, מצלמות תרמיות, גלאים אלקטרומגנטים, קורלרטורים ועוד. בעל מקצוע המתמחה באיתור נזילות מים ידע לבחור את האמצעי המתאים ביותר על מנת לאתר את מקור הדליפה המדויק במהירות. לאחר מכן המומחה יסביר לכם מה הצעדים שיש לעשות בכדי לטפל בנזק הקיים ובכדי להימנע מנזק עתידי. טיפול בנזק הקיים עשוי לכלול ייבוש או שאיבה של מי גשמים מחללים שונים בתוך המבנה ובכדי להימנע מנזק נוסף איטום מחדש אות תיקון בעיות פוטנציאליות במערכת המרזבים של ביתכם.

אז לפני שהחורף מגיע ערכו בדיקה קטנה ונסו לתקן כל בעיה שאתם מזהים באיטום של הבית או במערכת הניקוז. במידה ובכל זאת נתקלתם בבעיה של דליפות מי גשמים אין צורך להילחץ. בעלי מקצוע המתמחים באיתור נזילות מי גשמים יסייעו לכם לפטור בעיה זאת ואף למנוע דליפות עתידיות כך שתוכלו ליהנות מחורף חמים, יבש ונטול דאגות.

איתור נזילות מי גשם

מי גשמים עלולים לחדור מכמה אזורים במבנה: קירות חיצוניים, גגות שטוחים או מרוצפים, מרפסות חיצוניות מרוצפות, פתחים וחלונות ועוד אזורים אחרים שחשופים למטר מי הגשמים. כאשר קיים חשש לחדירת מי גשמים, מומלץ להזמין מאתר מומחה שיבצע בדיקה מקיפה למערכות המים שבמבנה תוך מתן דגש על מערכות האיטום כדי לבדוק את תקינותן.

במהלך הבדיקה יבדוק מאתר הנזילות המומחה את מערכות המים, ויבצע בדיקות שמדמות את מצב ירידת הגשמים כדי לבדוק את העמידות של מערכות האיטום של המבנה. בדיקות אלו נקראות בד"כ 'מדמה גשם' ותפקידן לבחון את תפקוד מערכות האיטום תחת תנאי מזג אוויר חורפיים וירידת גשמים וממטרים.

בין הבדיקות שמבצעים המומחים לאיתור חדירת מי גשמים:

בדיקת המטרה – המטרת מים על גבי קירות חיצוניים, חלונות וחלקים אחרים במבנה. בדיקה המדמה ירידה רציפה של גשמים על חלק כזה או אחר במבנה

בדיקת הצפה – הצפת גגות מרפסות וחלקים אחרים במבנה. בדיקה המדמה אירוע של ירידת מי גשמים שמצטברים בגג או במרפסת ללא יכולת להתנקז, וכך נבדקת יכולת האטימה של מערכת האיטום המקומית.

בנוסף, מתבצעת בדיקה לניקוזים ואביזרים אחרים שעלולים לתרום לחדירת המים למבנה.

איתור נזילה

'איתור נזילה' או במילים פשוטות 'גילוי נזילה', היא פעולה שבה מומחה מתחום הבניין ומערכותיו מבצע בדיקת תקינות למערכות המבנה, במטרה לגלות ולאתר את הכשלים שקיימים בו ושגורמים לנזילות, רטיבות ונזקי מים אחרים.

מטרת הבדיקה לאיתור וגילוי נזילות היא להצביע על הכשל במדויק ובלי להרוס או לשבור דבר בדירה הנבדקת. בדיקה ללא הרס כמו שזה נשמע, בלי לשבור לפתוח או להרוס שום דבר.

כל הבדיקות מתבצעות באמצעות מכשירים מתקדמים, שמסייעים למומחים לאתר את מקור הבעיה ללא כל צורך בהרס.

מעבר לבדיקות גם התיקונים המומלצים במסקנות הבדיקה הם תיקונים ללא הרס, כך שכל התהליך מרגע חיפוש וגילוי הנזילה ועד לתיקון והחזרת המצב לקדמותו מתבצע ללא כל הרס חפירה או שבירה.

כמה עולה איתור נזילות?

תמחור איתור הנזילה מותאם לפי כל נזילה והנתונים הנלווים לה. כך, שנלקחים בחשבון נתונים כמו מספר מוקדי הרטיבות, שטח הדירה הנבדקת, היסטוריית המערכות הנבדקות ונתונים נוספים.

חשוב לציין שבכל מקרה אנחנו באינפרטק, אתכם עד להשלמת הטיפול גם מעבר לתהליך איתור הנזילה. המלצה על התיקון המתאים ועל בעל המקצוע המתאים לביצוע עבודות התיקון, פיקוח על עבודות התיקון ועוד.

רוצים לדעת כמה יעלה לגלות את הנזילה שלכם? שיחת בירור קצרה עם אחד הנציגים שלנו והתשובה אצלכם.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן