אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

תיקון בריכות שחייה

תוכן עניינים: תיקון בריכות שחייה

בריכות שחייה מצוינות למנוחה, פעילות גופנית ובידור, אך הן דורשות תחזוקה וטיפול נאותים כדי להבטיח את אורך החיים והבטיחות שלהן. לאורך השנים בריכות עלולות להיות מושפעות מגורמים שונים שעלולים להוביל לכשל בבריכה. הבנת ההתנהגות של בריכות והסיכונים הפוטנציאליים יכולה לעזור לכם לנקוט בצעדים יזומים, כדי למנוע תקלות בבריכה ולהבטיח את בטיחות המתרחצים.

אחד הסיכונים המשמעותיים ביותר לבריכות הוא תנועת הקרקע. תנועת הקרקע עלולה לגרום לסדקים או תזוזה של קירות הבריכה, וכתוצאה מכך לנזילות או אפילו קריסה מוחלטת של מבנה הבריכה או היווצרות של בולענים. תנועת קרקע יכולה להיגרם מגורמים שונים כמו שחיקת קרקע, שקיעת קרקע ורעידות אדמה. בריכות הממוקמות באזורים עם סיכון גבוה לתנועת קרקע צריכות להיבנות באמצעי זהירות נוספים, כגון בנייה על קרקע יציבה או התקנת חיזוקים למניעת נזק.

ניתן לבצע בדיקה לגילוי בולענים או חללים תת קרקעיים. איתור ומיפוי תת קרקעי הוא שירות שחברתנו מעניקה באופן שוטף וקבוע לגופים ממשלתיים ועירוניים שונים בכל רחבי ישראל. את המכשור ואת המומחים האלו אנו רותמים גם לטובתכם, למטרת ביצוע של בדיקה תת קרקעית לפני תכנון ובניית בריכת שחייה פרטית או ציבורית.

גורם נוסף שעלול לגרום למספר כשלים בבריכה הוא הגיל של הבריכה. עם הזמן, בריכות ישנות עלולות לפתח סדקים, נזילות ובעיות מבניות אחרות שעלולות להוביל לכשל. גם בבריכות שחייה חדשות, ניתן למצוא כשלים שהיו מתאפשרים רק ברבות הזמן, זאת אומרת שהם מופיעים בדרך כלל בבריכות שחייה ישנות, ועדיין הם מופיעים בבריכות שחייה חדשות בהינתן בשילוב התנאים המתאימים בשטח הבריכה.

אורך החיים של בריכת שחייה תלוי בגורמים שונים כמו איכות החומרים שבהם נעשה שימוש במהלך בניית הבריכה, כיצד בוצע תהליך הבנייה של הבריכה, הפיקוח שבוצע במהלך תהליך הבנייה (פיקוח לבניית בריכות שחייה – הדרך למניעת נזילות מים מהבריכה שלכם) ורמת התחזוקה. בדיקות, תחזוקה ותיקונים קבועים יכולים לעזור להאריך את חיי הבריכה ולמנוע תקלות יקרות.

השפעת סוג הבריכה על הכשלים

לסוגים שונים של בריכות יכולות להיות גם סיכונים ודרישות תחזוקה שונות. הנה כמה דוגמאות:

  • בריכות בתוך הקרקע: בריכות אלו בדרך כלל יקרות יותר מבריכות מעל הקרקע והן מובנות בתוך הקרקע. בריכות בקרקע נבנות לרוב בבטון מזוין ויכולות להחזיק מעמד עשרות שנים עם תחזוקה נכונה. עם זאת, תנועת קרקע יכולה להוות סיכון משמעותי עבור בריכות בתוך הקרקע, במיוחד באזורים עם אדמה לא יציבה או פעילות סיסמית.
  • בריכות מעל הקרקע: בריכות אלו בדרך כלל זולות יותר מבריכות בתוך הקרקע והן בנויות מעל פני הקרקע באמצעות חומרים כגון פלדה, אלומיניום או שרף. בדרך כלל קל יותר להתקין ולתחזק בריכות מעל הקרקע מאשר בריכות בתוך הקרקע. עם זאת, ייתכן שהן לא יחזיקו מעמד זמן רב כמו בריכות בתוך הקרקע ועשויות להיות מועדות יותר לנזק מרוח או מזג אוויר.
  • בריכות פיברגלס: בריכות אלה עשויות מחתיכת פיברגלס אחת והן בדרך כלל יקרות יותר מבריכות ויניל או בריכות מעל הקרקע. בריכות פיברגלס הן עמידות בפני סדקים, אך הן עשויות להיות רגישות לנזקים מתנועת הקרקע.
  • בריכות ויניל: בריכות אלו בנויות באמצעות יריעות ויניל המונחות מעל מסגרת או קיר בריכה עשוי פלדה או אלומיניום. בריכות ויניל הן בדרך כלל זולות יותר מאשר בריכות פיברגלס או בריכות חצי קרקעיות, אך הן עשויות לדרוש תחזוקה רבה יותר ועשויות להיות רגישות יותר לקרעים או דליפות.

בנוסף לתנועת הקרקע ולגיל, ישנם גורמים נוספים שיכולים לתרום לכשל בבריכה, כגון תחזוקה לקויה, התקנה לא נכונה ופגמי עיצוב. תחזוקה ובדיקות סדירות יכולות לסייע בזיהוי ולטפל בבעיות אלו לפני שהן הופכות לבעיות משמעותיות.

איבוד מים בבריכת שחייה

אחד ההיבטים החשובים ביותר בתחזוקת הבריכה הוא ניטור מפלס המים כדי למנוע איבוד מים. כמות המים שבריכת שחייה מאבדת יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים, כגון סוג הבריכה, תנאי מזג האוויר והשימוש בבריכה.

איבוד מים בבריכת שחייה הוא בעיה שכיחה שיכולה להוביל לבעיות שונות כמו שימוש מוגבר בכימיקלים, ירידה באיכות המים וחשבונות חשמל גבוהים יותר. לכן, חשוב שתהיה לך דרך למדוד את רמת איבוד המים בבריכה שלך בצורה מדויקת. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא באמצעות סולם למדידת רמת איבוד המים.

סולם איבוד מים הוא כלי המאפשר לך למדוד את רמת איבוד המים בבריכה שלך. הסולם מודד את כמות המים שאבדו במהלך תקופה מסוימת ומחשב את קצב איבוד המים. על ידי ניטור קצב איבוד המים, אתה יכול לזהות דליפות או בעיות אידוי פוטנציאליות ולנקוט פעולה מתקנת לפני שהן הופכות לבעיות משמעותיות יותר.

בדיקת בריכות שחייה – עשה זאת בעצמך!

ישנן מספר דרכים להשתמש בסולם איבוד מים, אך אחת השיטות הנפוצות ביותר היא בדיקת הדלי.

כך מבצעים בדיקת דלי:

  1. מלאו דלי במים וסמנו את מפלס המים.
  2. הנח את הדלי על המדרגה הראשונה או השנייה של הבריכה, וודא שמפלס המים בדלי זהה למפלס המים בבריכה.
  3. כבה את משאבת הבריכה וסמן שוב את מפלס המים בדלי.
  4. המתן 24 שעות ומדוד את איבוד המים בדלי.
  5. השווה את איבוד המים בדלי לקצב האידוי באזור שלך.
  6. אם איבוד המים בבריכה גבוה משמעותית מקצב האידוי, ייתכן שישנה נזילה או בעיה אחרת שיש לטפל בה.

השפעת סוג הבריכה על כמות איבוד המים

סוגים שונים של בריכות עשויים להיות בעלי שיעורי אידוי ואיבוד מים שונים, בהתאם לגורמים שונים כגון גודל הבריכה, מיקומה ועיצובה. הנה כמה דוגמאות:

  1. בריכות בתוך הקרקע: בריכות אלו הן בדרך כלל גדולות יותר מבריכות מעל הקרקע וייתכן שיש להן קצב אידוי גבוה יותר בשל גודלן. בריכות בתוך הקרקע עשויות גם להיות מועדות יותר לנזילות או בעיות אחרות בשל הבנייה והעיצוב שלהן.
  2. בריכות מעל הקרקע: בריכות אלו הן בדרך כלל קטנות יותר מבריכות בתוך הקרקע וייתכן שיש להן קצב אידוי נמוך יותר בשל גודלן. עם זאת, הם עשויים להיות מועדים יותר לנזק מרוח או מזג אוויר ועשויים לדרוש תחזוקה תכופה יותר כדי למנוע דליפות או בעיות אחרות.
  3. בריכות פיברגלס: בריכות אלו בדרך כלל עמידות יותר בפני דליפות ובעיות אחרות מאשר בריכות ויניל או מעל הקרקע בשל בנייתן. בריכות פיברגלס עשויות להיות גם בעלות קצב אידוי נמוך יותר בגלל פני השטח החלקים שלהן, מה שמפחית את איבוד המים באמצעות אידוי.
  4. בריכות ויניל: בריכות אלו בדרך כלל פחות יקרות מבריכות פיברגלס או בריכות חצי קרקעיות, אך עשויות לדרוש תחזוקה רבה יותר כדי למנוע דליפות או קרעים בציפוי. בריכות תוחם ויניל עשויות להיות גם בעלות קצב אידוי גבוה יותר בשל האופי הנקבובי של התוחם, שיכול לאפשר למים לחלחל.

לסיכום, מדידת רמת איבוד המים בבריכה שלכם היא חלק חיוני בתחזוקת הבריכה. שימוש בסולם אובדן מים יכול לעזור לך לזהות דליפות פוטנציאליות או בעיות אחרות לפני שהן הופכות לבעיות משמעותיות יותר. סוגים שונים של בריכות עשויים להיות בעלי שיעורי אידוי ואיבוד מים שונים, לכן חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הללו בעת ניטור מפלס המים של הבריכה. אם יש לך חששות לגבי מפלס המים או תחזוקה של הבריכה שלך, חיוני לפנות לייעוץ מקצועי מחברת אחזקת בריכות שחייה.

מה ההבדל בין בריכה שמאבדת 100 ליטר ביום לבין בריכה שמאבדת 200 ליטר ביום?

נתחיל בהבדל בין 100 ליטר ל-200 ליטר. מדובר בהפרש של 100 ליטר, שזו כמות משמעותית של מים. כדי לשים את זה בפרספקטיבה, אמבטיה רגילה מכילה כ-150 ליטר מים, כך ש-100 ליטר יהיו כמעט כמו אמבטיה מלאה. אם אתה מאבד 100 ליטר מים מהבריכה שלך, זה עלול לגרום לירידה ניכרת במפלס המים.

עכשיו בואו נסתכל על המשתנים שיכולים להשפיע על כמות המים שמאבדת בריכת שחייה:

סוג הבריכה: כפי שדיברנו קודם, סוגים שונים של בריכות עלולים לאבד כמויות שונות של מים. בריכות בקרקע נוטות להיות גדולות יותר מבריכות מעל הקרקע, ולכן הן עלולות לאבד יותר מים עקב אידוי. בריכות פיברגלס הן פחות נקבוביות מבריכות ויניל, מה שעלול לגרום לאובדן מים פחות עקב אידוי.

תנאי מזג האוויר: רמות הטמפרטורה והלחות יכולות להשפיע על כמות המים שהבריכה מאבדת. בתנאים חמים ויבשים, בריכות עלולות לאבד יותר מים עקב אידוי. רוח יכולה גם להגביר את אובדן המים עקב התזות.

שימוש: ככל שיותר אנשים ישתמשו בבריכה, כך היא תאבד יותר מים עקב התזות ואידוי. אם יש לך הרבה אנשים שמשתמשים בבריכה שלך באופן קבוע, ייתכן שתצטרך להוסיף יותר מים בתדירות גבוהה יותר כדי לשמור על מפלס המים הנכון.

איזון כימי: אם האיזון הכימי של מי הבריכה לא נשמר כראוי, דבר זה יכול להוביל לאובדן של מים. לדוגמה, אם רמות ה-pH גבוהות מדי, זה יכול לגרום להצטברות אבנית על פני הבריכה, מה שעלול להוביל לאובדן מים מוגבר.

בנוסף למשתנים אלו, חשוב לעקוב אחר הבריכה שלך לאיתור נזילות, שעלולות לגרום לאובדן מים משמעותי. סימני נזילה כוללים ירידה פתאומית במפלס המים, נקודות רטובות מסביב לבריכה או משאבת בריכה הפועלת כל הזמן.

ההבדל בין צנרת קבורה לצנרת חשופה

בכל הנוגע למערכת האינסטלציה של בריכת שחייה, ישנם שני סוגי צנרת: חשופה וקבורה. צנרת חשופה מתייחסת לצינורות הנראים מעל פני הקרקע, בעוד שצנרת קבורה מוסתרת מתחת לאדמה.

אחד ההבדלים העיקריים בין צנרת חשופה לקבורה הוא שדליפות בצנרת קבורה יכולה להיות הרבה יותר קשה לאיתור. כאשר מתרחשת נזילה בצינור חשוף, בדרך כלל קל לראות מהיכן מגיעים המים ולטפל בבעיה. עם זאת, כאשר מתרחשת נזילה בצנרת קבורה, המים עלולים לחלחל לתוך האדמה ולא להתגלות במשך זמן רב.

הסיבה לכך שצנרת קבורה יכולה להיות קשה יותר לזיהוי היא מכיוון שלמים אין לאן ללכת פרט לאדמה. מה שיכול לגרום למפלס המים בבריכה לרדת באיטיות לאורך זמן, ללא סימני נזילה נראים לעין. כך שעד שתתגלה הבעיה, ייתכן שכבר אבדה כמות משמעותית של מים מהבריכה.

כדי לטפל בבעיה זו, חשוב לבצע בדיקה קבועה של הבריכה על ידי מומחה לאיתור נזילות מוסמך. הם יכולים להשתמש בציוד מיוחד כדי לזהות נזילות בצנרת קבורה, כמו מכשירי האזנה שיכולים לזהות את צליל המים הבורחים מהצינורות או החדרה של מצלמת צנרת אל תוך צינורות הבריכה. הם יכולים גם לבצע בדיקות לחץ לצנרת הבריכה, כדי לקבוע אם יש דליפות כלשהן במערכת.

כשמדובר בהבדלים בין צנרת חשופה לקבורה, יש לזכור כמה דברים:

  • לבריכות מעל הקרקע יש בדרך כלל צנרת חשופה, מכיוון שמערכת האינסטלציה נראית בדרך כלל בחלק החיצוני של הבריכה.
  • בריכות בקרקע יכולות להיות צנרת חשופה או קבורה, בהתאם לעיצוב הבריכה ולהעדפת הבעלים.
  • בריכות פיברגלס מותקנות בדרך כלל עם צנרת חשופה, מכיוון שמערכת האינסטלציה מותקנת בדרך כלל מראש במעטפת הבריכה.
  • בריכות ויניל עשויות להיות עם צנרת חשופה או קבורה, בהתאם להתקנה ולעיצוב.

לסיכום, בעוד שצנרת חשופה וגם קבורה נפוצה במערכות אינסטלציה של בריכות שחייה, צנרת קבורה יכולה להוות אתגרים ייחודיים בכל הנוגע לאיתור וטיפול בנזילות. חשוב לבצע בדיקה קבועה של הבריכה שלך על ידי איש מקצוע כדי להבטיח שכל בעיה מזוהה ומטופלת באופן מידי. אם אתם חושדים כי עלולה להיות נזילה במערכת האינסטלציה של הבריכה שלכם, חשוב לפנות לחברת אחזקת בריכות שחייה מקצועית על מנת לטפל בבעיה לפני שתהפוך לבעיה גדולה יותר.

חדר המכונות של בריכת שחייה

חדר המכונות, המכונה גם חדר ציוד הבריכה, הוא הלב של בריכת השחייה שלכם. זה המקום שבו נמצאים כל הרכיבים החשובים של הבריכה שלך, כמו משאבת הבריכה, המסנן, המחמם ומערכות מכניות אחרות ששומרות על פעילות הבריכה שלך בצורה חלקה.

משאבת הבריכה היא אולי המרכיב הקריטי ביותר בחדר המכונות. הוא אחראי על זרימת המים דרך המסנן, המחמם ומערכות נוספות של הבריכה. ללא משאבה מתפקדת, המים בבריכה שלכם יהפכו ל'מים עומדים' ולא שמישים.

המסנן הוא עוד מרכיב חיוני בחדר המכונות. הוא מסיר פסולת, לכלוך וחלקיקים אחרים מהמים, שומר אותם נקיים וצלולים. יש להחליף את מחסנית המסנן או החול מעת לעת כדי לשמור על תהליך הסינון.

המחמם משמש לחימום מי הבריכה, מה שהופך אותם לנוחים יותר לשחייה. עם זאת, תנור חימום לא תקין יכול לגרום לאובדן מים, מכיוון שהמים המחוממים יכולים להתאדות מהר יותר.

רכיבים נוספים שעשויים להימצא בחדר המכונות כוללים את הכלורינטור, המוציא כלור למי הבריכה כדי לשמור על ניקיון, ומערכת האוטומציה של הבריכה, השולטת בפונקציות שונות של הבריכה כמו תאורה ומים.

תקלות בחדר המכונות של הבריכה

תקלות בחדר המכונות יכולות לתרום לאובדן מים בכמה דרכים. משאבת בריכה דולפת עלולה לגרום למים לברוח מהבריכה דרך בית המשאבה או הצינורות. גם פילטר סתום או מלוכלך עלול לגרום לעליה בלחץ המים, מה שעלול להוביל לנזילות בצנרת של הבריכה. לכן, במקרים של חשש לנזילה אל תמהרו להזמין בעל מקצוע לפני שבדקתם את הברזים והפילטרים, פעמים רבות הבעיה מתגלה בצורה של אביזר לא תקין וכך חסכתם את עלות ההגעה של בעל המקצוע.

תנור חימום לא תקין יכול לגרום למים להתאדות מהר יותר, וכתוצאה מכך לאובדן מים. כלורינטור שבור או לא תקין יכול גם לגרום לבעיות, מכיוון שמי הבריכה עלולים שלא להיות מחוטאים כראוי, מה שמוביל לבעיות כמו צמיחת אצות ואיבוד מים מוגבר.

תחזוקה ובדיקה שוטפת של חדר המכונות יכולים לסייע במניעת תקלות אלו ולהבטיח שהבריכה שלך פועלת בביצועים שיא. אם אתה חושד בבעיה בחדר המכונות שלך, חיוני לפנות לטכנאי שירות בריכה מקצועי כדי לאבחן ולתקן את הבעיה באופן מידי.

נקודה חשובה לציון! יש לנקוט במשנה זהירות כשניגשים לטיפול בחדר המכונות, בחדרים מסוימים עלולה להיות סכנת התחשמלות עקב מים שנמצאים ברצפת חדר המכונות. שימו לב לנהלי הבטיחות הדרושים ושמרו עליהם מכל משמר.

בדיקה תת קרקעית לפני תכנון ובניית בריכת שחייה פרטית או ציבורית

לפני תכנון של בריכת שחייה ציבורית או פרטית, מומלץ להזמין בדיקה תת קרקעית מעמיקה כדי שתוכלו לדעת אם ניתן לבנות בריכה באזור וכיצד מומלץ לבצע את תהליך הבנייה. מטרת הבדיקה היא למנוע מכם את החווייה הלא נעימה שכרוכה בבריכה שאינה תקינה, ושלא תוכלו ליהנות ממנה לאחר כל המאמצים והכסף שהשקעתם בה. הבדיקה תשקף בפניכם את מצב הקרקע שאותה אתם רוצים לחפור, מהו חוזק הקרקע, האם קיימים חללים תת קרקעיים באזור, האם קיים סיכון להיווצרות של בולענים שעלולים לסכן חיי אדם וכו'.

את הבדיקה מבצעים המומחים של המחלקה לאיתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות, כאשר ניתן לקבל לאחר הבדיקה את המפות המלאות של התשתית התת קרקעית שלכם.

תיקון בריכות שחייה – איך זה עובד?

תיקון בריכות שחייה מורכב ממספר שיטות ודרכי טיפול, כאשר כל אחת מהן נותנת מענה למערכת אחרת בבריכת השחייה. במקרה שבו התגלה כשל באחד מצינורות הבריכה ניתן לבצע תיקון באמצעות מערכת מתקדמת לתיקון צנרת ללא הרס בבריכות שחייה או בשמה המקוצר 'סטופטק'. המערכת המתקדמת יודעת לזהות נזילות בצנרת לכל אורכה, ובאמצעות חומרים מיוחדים סותמת ואוטמת את החורים והרווחים שנוצרו בצנרת. כך, מערכת 'סטופטק' מתקנת ומחדשת לכם את הצנרת של בריכת השחייה, וכל זה בלי שתצטרכו לשבור ולחפור כדי לחשוף את הצנרת שקבורה מתחת לאדמה.

כמו כן, במקרים שבהם מדובר בכשלים גדולים יותר, ניתן לבצע תיקון צנרת פנימי ללא הרס בשיטת ההטלאה. בשיטה זו מיישמים המומחים חידוש לצנרת על ידי הדבקה פנימית של בד פיברגלס חזק ועמיד אל דפנות הצינור, בכך מחדשים המומחים את הצינור ומעניקים לו שנים רבות נוספות לאורך חייו.

תיקונים נוספים נוגעים למערכת האיטום של הבריכה ומותאמים על ידי המומחים בכל בדיקה כפי שנדרש במטרה להחזיר את המצב לקדמותו ולמנוע את איבוד המים מהבריכה.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן