אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

שורשים בביוב, איתור חיתוך וכרסום שורשים בצנרת

תוכן עניינים: שורשים בביוב, איתור חיתוך וכרסום שורשים בצנרת

חיתוך וכרסום שורשים בצנרת ביתית, שורשים בביוב, היא משימה שבעלי בתים ואינסטלטורים רבים עשויים להיתקל בה. שורשי עצים וצמחיה עלולים לחדור לקווי ביוב, ולגרום לסתימות ולנזקים יקרים לצנרת. במאמר זה נדון בשיטות הטובות ביותר לחיתוך וכרסום שורשים בצנרת ביתית, לרבות כלים, טכניקות ואמצעי זהירות.

שורשים בביוב

איתור, צילום ופתיחת סתימות שורשים בביוב

צינורות ביוב הם חלק חיוני בכל מערכת אינסטלציה מודרנית, אך עם הזמן, הם עלולים להיסתם בפסולת, כולל שורשי עצים. לעצים יש נטייה טבעית לחפש מים, והסביבה הלחה בתוך צינור ביוב יכולה להפוך אותו למקום אטרקטיבי לצמיחת שורשי עצים. ככל שהשורשים גדלים הם עלולים לגרום לסתימות בצנרת, מה שעלול להוביל לבעיות חמורות כמו סתימות, ריחות ביוב ואפילו נזק מבני ומערכתי לצנרת.

כאשר שורשי עצים פולשים לצינור ביוב, השלב הראשון בפתרון הבעיה הוא איתור המיקום המדויק של חדירת השורשים. האיתור יכול להיעשות בדרך כלל על ידי שימוש במצלמת צנרת שכוללת כבל סיב אופטי עם מצלמה מחוברת לקצה. המצלמה מאפשרת למאתר הנזילות המומחה לראות את פנים הצינור ולאתר את השורשים, שלעיתים נראים כמו גושים ארוכים וחוטיים.

לאחר זיהוי המיקום המדויק של השורשים, השלב הבא הוא הסרתם. ישנן מספר שיטות שניתן להשתמש בהן להסרת שורשים מצינור ביוב, כולל חיתוך וטחינה.

חיתוך שורשים היא שיטה נפוצה המשמשת להסרת שורשים מצינור ביוב. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בכלי מיוחד הנקרא חותך שורשים, בעל סדרה של להבים חדים המסתובבים במהירויות גבוהות כדי לחתוך את השורשים. ניתן להחדיר את הכלי לצינור ולאחר מכן לסובב, מה שחותך את השורשים לחתיכות קטנות שניתן לשטוף במים.

טחינת שורשים היא שיטה נוספת המשמשת להסרת שורשים מצינור ביוב. שיטה זו כוללת שימוש בכלי בעל ראש שחיקה, המסתובב במהירויות גבוהות כדי לטחון את השורשים לחתיכות קטנות. הכלי מוחדר לצינור ולאחר מכן מסתובב, וכך טוחן את השורשים עד שהם קטנים מספיק כדי להישטף במים.

לאחר הסרת השורשים מהצינור, יש לנקות את הצינור כדי להסיר כל פסולת שאולי נעקרה במהלך חיתוך או השחזה. ניתן לעשות זאת באמצעות סילון מים בלחץ גבוה, אותו מחדירים לתוך הצינור ומשתמשים בו כדי לסלק כל פסולת שעדיין קיימת בצנרת.

שורשים בצנרת - הסיבה

למה יש שורשים בצנרת הביוב והמים שלנו?

שורשי עצים נמשכים באופן טבעי ללחות ולחומרי הזנה המצויים באדמה המקיפה את קווי הביוב. כשהם גדלים, הם עלולים לחדור לצינורות ולגרום לסתימות ולנזקים. במקרים מסוימים, שורשים אף יכולים לפרוץ דרך הצינורות ולגרום לנזילות והצפות. חשוב להבין את היקף בעיית השורש לפני שמנסים לחתוך או לטחון אותם.

כרסום שורשים

דרכים להתמודדות עם שורשים בביוב ובצנרת

חשוב לציין כי חיתוך או כרסום של שורשים מצינור ביוב אינו פתרון קבוע, שכן השורשים ימשיכו לצמוח בחזרה. עם זאת, תחזוקה שוטפת כגון חיתוך שורשים או שחיקה יכולה לסייע במניעת סתימות ולהאריך את חיי צנרת הביוב.

כדי למנוע פלישת שורשים, ניתן ליישם בקרת שורשים כימית, מדובר בחומר מקציף שיוצר מחסום ומונע מהשורשים לצמוח לתוך הצינורות.

בנוסף, ניתן לתקן את הצנרת באמצעות תיקון צנרת ללא הרס בשיטת ה'הטלאה' שבה מדביקים על צדו הפנימי של הצינור יריעת סיבי זכוכית חזקה, שיוצרת צינור חדש וחזק בתוך הצינור הקיים.

 

להלן מספר נקודות נוספות שכדאי לקחת בחשבון בעת חיתוך וטחינת שורשים בצינורות ביוב:

בטיחות היא בעלת חשיבות עליונה בעת חיתוך וטחינת שורשים בצנרת ביוב. מכיוון שהכלים המשמשים עלולים להיות מסוכנים, חשוב להקפיד על הכשרה וניסיון מתאימים לפני ניסיון להסיר שורשים מצינור ביוב.

חיתוך וכרסום שורשים יכול להיות תהליך שלוקח זמן ועבודה, בהתאם לחומרת פלישת השורשים. חשוב להיות מוכנים לכמות הזמן והמאמץ שעשויים להידרש כדי להסיר את כל השורשים מהצינור.

לאחר הסרת השורשים, חשוב לנקוט בצעדים כדי למנוע מהם לצמוח בחזרה. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מריחת חומר כימי לשליטה בשורשים על הצינור. כימיקלים אלו יוצרים מחסום סביב הצינור שמונע מהשורשים לצמוח לתוכו. שיטה נוספת היא הצבת מחסומים פיזיים, כגון רשת מתכת או פלסטיק, סביב הצינור כדי לחסום פיזית שורשים מלצמוח לתוכו.

אמצעי מניעה נוסף הוא כריתת עצים וצמחים שנמצאים ליד צנרת הביוב. זה יכול לעזור להפחית את הסבירות ששורשים יצמחו לתוך הצינורות מלכתחילה.

פתרון נוסף הוא החלפת הצינורות הישנים בחדשים, שיכולים להיות עשויים מחומרים שפחות רגישים לחדירת שורשים כמו PVC או פוליאתילן בצפיפות גבוהה.

טכנולוגיה חדשנית ומהפכנית המתאימה למצבים מאתגרים היא שירוול התזת פוליאוריאה או פוליאוריתן, ויצרית דופן פנימית הרמטית בפני חדירת שורשים לקווי הצנרת

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן