אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור נזילות ללא הרס

תוכן עניינים: איתור נזילות ללא הרס

בדיקות אל הרס הן בדיקות שפותחו במטרה אחת ויחידה, למנוע שבירה והרס בחיפוש אחרי תקלה או כשל במערכות המים השונות של המבנה. בדיקות אל הרס אלו בדיקות לא הורסות, שנותנות מענה מלא לאבחון תקלות וכשלים במערכות המים השונות במבנים.

בתקופה של לפני עשרים שנה בערך, כאשר התגלתה תקלה או כשל באחת ממערכות המים שבמבנה, בעלי המקצוע שהוזמנו לא יכלו לדעת את מקור הכשל, כל עוד לא בוצעה שבירה או פתיחה במקומות החשודים. וכך בעל המקצוע שהוזמן היה צריך לבצע שבירה ופתיחה של ריצוף וכדו', ובעקבות כך נוצרו לכלוך ופסולת בנייה, בנוסף לרעש לזמן הארוך ולהוצאה הגבוהה שהקדיש הלקוח עד למציאת הכשל.

כיום, כאשר מאתר נזילות מומחה מוזמן לאיתור כשלים או ליקויי בנייה, הוא מבצע בדיקות לא הורסות שמציגות את האזורים החשודים ואת הנתונים שלהם, וכך הנתונים ניתנים לפענוח על ידי המאתר המומחה.

בדיקות אל הרס מסייעות למאתר המומחה לצמצם את החשד הקיים לנזילה למערכת מים ספציפית במבנה, ולאחר מכן, לצמצם במערכת המים הספציפית את המיקום המדויק של הכשל. את הבדיקות מבצע מאתר נזילות מוסמך שעבר הכשרה והסמכה מקיפה, בעזרת ציוד טכנולוגי מתקדם שמסייע באבחון מערכות המים השונות שקיימות במבנה.

מהן המערכות שנבדקות בבדיקות אל הרס?

הבדיקות כוללות בדיקה למערכות הבאות:

  1. מערכת אספקת מים – זוהי המערכת שמספקת מים למבנה, לשתייה שטיפה וכדו'.
  2. מערכת ביוב – זוהי המערכת שמסלקת מים משומשים ופסולת מהמבנה.
  3. מערכת ניקוז מי גשמים – זוהי המערכת שמנקזת מים מגגות ומרפסות.
  4. מערכת בידוד תרמי – זוהי המערכת שאחראית על שימור הקור או החום במבנה, ומונעת מקור או חום לחדור מחוץ המבנה לפנים המבנה.
  5. מערכת איטום – זוהי המערכת שכאשר היא חיצונית (גגות, מרפסות, קירות חיצוניים וכדו'), היא אחראית למנוע ממים כמו מי גשמים לחדור אל המבנה. וכאשר היא פנימית כמו בחדרים רטובים תפקידה למנוע ממים לצאת מהחדר הרטוב לשאר חלקי הבית.

בכל מערכת מבצע מאתר הנזילות 'בדיקות לא הורסות' מקיפות, במטרה להגיע אל מקור הכשל ומיקומו המדויק.

מהו המכשור הטכנולוגי שמשמש לבדיקות אל הרס?

בדיקות לא הורסות כוללות איתור נזילות במצלמה טרמית, המצלמה מאפשרת 'לראות' את הפרשי הטמפרטורה באמצעות הדמיה תרמית. בכך, מאתר הנזילות המומחה מתחקה אחר מקור הנזילה, ובשילוב עם הידע המקיף שבאמתחתו על מערכות המים שבמבנה מאתר את מיקום הנזילה.

כמו כן, בדיקות לא הורסות כוללות בדיקה באמצעות מצלמת צנרת סיב אופטי, המצלמה מאפשרת למאתר לתעד את פנים הצנרת, ולאחר ביצוע התיעוד לאבחן את הנתונים ולהציג את הכשלים שקיימים בצנרת.

בנוסף, בדיקות לא הורסות כוללות שימוש במכשור מתקדם כדוגמת:

  1. מצלמה טרמית – אינפרה אדום.
  2. מצלמת צנרת סיב אופטי.
  3. גלאי גז (גז ידידותי).
  4. גלאי שמע אקוסטי.
  5. גלאי תוואי צנרת.
  6. קורלטור.
  7. פקקים מתנפחים.
  8. שעון מד לחץ.
  9. ומכשור נוסף.

לאחר ביצוע של בדיקות לא הורסות ואבחון הממצאים על ידי מאתר נזילות מומחה, מציג המאתר המומחה את ממצאי הבדיקות במסמך 'חוות דעת מומחה'. בחוות הדעת מציג המאתר המומחה את הממצאים, האבחון, וההמלצות לביצוע התיקונים הנדרשים למערכות השונות.

כמו הבדיקות, גם ההמלצות לביצוע התיקונים שמציע המאתר המומחה, מכילות הצעות לתיקוני אל הרס. תיקוני צנרת יבוצעו באמצעות שיטות שונות לתיקוני צנרת ללא הרס כדוגמת, שיטת ההטלאה, שיטת ההתזה האפוקסית ושיטות נוספות.

הימים שלפני ההתקדמות הטכנולוגית

דמיינו לעצמכם תקופה שבה נזילת המים הקטנה ביותר בבית שלכם תצריך קריעת קירות, רצפות ותקרות כדי לאתר ולתקן אותה. חוויה מתסכלת, נכון? אבל הודות להתקדמות מהפכנית בעשורים האחרונים, תחום איתור נזילות ללא הרס התגלה כגיבור שקט, ששינה את הדרך בה אנו מתמודדים עם נזילות, משפרים את הבטיחות ומשפרים את רווחת דיירי הבית. בחלק זה במאמר, נצא למסע דרך השינוי המדהים הזה ונחקור כיצד איתור נזילות ללא הרס משפיע באופן משמעותי על חיינו.

ימי ההרס והתיקונים הישנים

לפני זמן לא רב, איתור דליפות היה תהליך מבולגן, פולשני ויקר. אם חשדת בנזילה נסתרת במערכת האינסטלציה שלך, זה אומר שהבוקר שלך היה נראה כך, שרברבים מניפים פטישים ושוברים קירות, רצפות ו/או תקרות כדי לאתר את הבעיה. הנזק הנלווה לא היה מוגבל רק לרכוש שלך, מה שאומר לעתים קרובות חשבון כבד וכאב ראש עבור בעלי הבית.

השחר של איתור נזילות ללא הרס

נקודת המפנה הגיעה בעשורים האחרונים כאשר טכניקות איתור נזילות לא הרסניות תפסו את הבמה. שיטות חדשניות אלו מסתמכות על טכנולוגיה וציוד מתקדמים לאיתור נזילות ללא צורך בהריסה פולשנית. ההשפעה של השינוי הזה הייתה לא פחות ממהפכנית.

איתור נזילות לא הרסני

  1. זיהוי דליפות אולטרא-סוני: חיישנים אולטרסאונדים יכולים לאתר דליפות על-ידי זיהוי גלי הקול בתדר גבוה המופקים מבריחת מים. שיטה זו היא לא רק מדויקת אלא גם לא פולשנית, וחוסכת את הבית שלך מהרס.
  2. הדמיה תרמית: טכנולוגיית אינפרא אדום מאפשרת לאנשי מקצוע לדמיין הבדלי טמפרטורה הנגרמים על ידי דליפות מים. נקודות חמות ושיפועי טמפרטורה הם אינדיקטורים ברורים לבעיות, המאפשרים דיוק מדויק באיתור דליפות.
  3. מכשירי האזנה אקוסטיים: מכשירים אלו יכולים "לשמוע" את הקולות העדינים של מים הבורחים דרך צינורות, אפילו דרך מבנים מוצקים. טכנולוגיה זו אינה הרסנית ויעילה ביותר.
  4. בדיקת סיבים אופטיים: הכנסת מצלמת סיבים אופטיים קטנה לצינורות מאפשרת לאנשי מקצוע לבדוק ולאתר נזילות ללא פעולות הרסניות. טכנולוגיה זו יכולה לנווט במערכות אינסטלציה מורכבות בקלות.
  5. מעקב אחר גז: כמה טכניקות לא הרסניות כוללות הכנסת גזים הניתנים למעקב לתוך מערכת האינסטלציה. על ידי ניטור גזים אלו, אנשי מקצוע יכולים להתחקות אחר דרכם ולאתר דליפות.

ההשפעה משנה חיים

  1. יעילות עלות: שיטות איתור נזילות לא הרסניות הן חסכוניות יותר מטכניקות מסורתיות ופולשניות. בעלי בתים יכולים לחסוך סכומים ניכרים בתיקונים ושיקום.
  2. חיסכון בזמן: המהירות שבה שיטות לא הרסניות יכולות לאתר נזילות היא מדהימה. זיהוי מהיר פירושו פתרונות מהירים יותר, הפחתת אי הנוחות לתושבים.
  3. שימור נכס: אין יותר קירות מפורקים, אין יותר רצפות שבורות. שיטות איתור נזילות לא הרסניות שומרות על הרכוש שלכם, וחוסכות מכם את הכאב של שיפוצים נרחבים.
  4. בטיחות: בשיטות לא הרסניות, אין צורך לחשוף את התושבים לסכנות הפוטנציאליות של אתרי בנייה פתוחים. זוהי אפשרות בטוחה יותר עבור כל המעורבים.
  5. השפעה על הסביבה: איתור נזילות לא הרסני הוא ידידותי לסביבה. אין פסולת מיותרת שנוצרת מהריסה ובנייה, מה שהופך אותה לבחירה ירוקה יותר.
  6. שקט נפשי: הידיעה שאנשי מקצוע יכולים לאתר במהירות ובדייקנות נזילות מבלי לשבש את הבית שלך מציעה שקט נפשי לבעלי הבית.

בקיצור, איתור נזילות לא הרסני לא רק חסך לבעלי בתים זמן וכסף אלא גם שיפר את הבטיחות ואת הרווחה הכללית של התושבים באינספור בתים. הודות להתקדמות המדהימה בטכנולוגיה, אנו יכולים כעת לטפל בנזילות בדיוק, במהירות וביעילות, והכל ללא ההשלכות ההרסניות של העבר. זהו גיבור שקט בחיינו המודרניים, משנה את הדרך בה אנו מתחזקים את הבתים שלנו ומבטיח שמרחבי המגורים שלנו יישארו בטוחים, נוחים ושלמים. עידן ההרס חלף מזמן, ואנחנו חייבים את זה לאיתור דליפות לא הרסני עבור השינוי המדהים הזה.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן