אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

ייבוש רצפה אחרי הצפה

תוכן עניינים: ייבוש רצפה אחרי הצפה

הצפת מים בבית היא חוויה לא נעימה בהחלט, שגוררת בעקבותיה תיקון ושיקום שכרוכים לעתים בעלויות לא נמוכות. עם זאת, עם הכוונה נכונה ואבחון מדויק של מצב הבית, ניתן לצמצם עלויות בצורה משמעותית ולמקד פתרונות בצורה יעילה ומיטבית.

הגורמים להצפת מים בבית מגוונים, והעיקריים שבהם כוללים כשלים רחבים במערכות המים של הבית. למשל, כשל במערכת אספקת המים של הדירה יכול להוביל להצפה כאשר מדובר בכשל רציני או גם במקרה של כשלקטן שלא טופל והמשיך להזרים מים ברחבי הבית. דוגמה נוספת יכולה להיות חדירת מי גשמים, במקרים שבהם יורדים גשמים כבדים בעונת הגשמים או במקרה של שבר ענן רציני, מערכות הניקוז של גגות ומרפסות עלולות לקרוס תחת עומס המים. לא כל מרפסת או גג מותאמים להתמודדות עם כמויות גבוהות של מים, גם כאשר הם עומדים בדרישות התקן ומותקנים בצורה נכונה ומקצועית.

הבית שלי מוצף, מה עושים?

במקרה של הצפה מעין זו שתוארה לעיל, אנחנו צריכים להבין את סדר העדיפויות שלנו בתור בעלי הנכס. בראש ובראשונה נדאג להפסקת זרימת המים אל רחבי הבית במידת האפשר, למשל, במידה שמדובר בנזילה מצנרת המים נסגור את אספקת המים לדירה באמצעות סגירה של ברז שעון המונה. המטרה היא לצמצם כמה שאפשר את הנזק שהמים גורמים למבנה, ולכן חשוב מוקדם ככל שניתן לעצור את זרימת המים ובכך לצמצם את היקף הנזק.

במקרים אחרים שבהם לא ניתן לעצור את המים, כמו במקרים של חדירת מי גשמים, נמשיך לשלב הבא שהוא איתור ותיקון הכשל בהקדם האפשרי. במקרה שבו אנחנו יכולים לראות בבירור את מיקום הכשל ומקום חדירת המים, כמו למשל אם אנחנו יכולים לראות בבירור חור באיטום של הגג שממש מתחתיו יוצאים לנו מים בתקרה של דירת הגג. נזמין מיד מומחה איטום מקצועי שייבחן את הכשל ויציע פתרון מידי (גם זמני במידת הצורך), ובכך נשלים את השלב השני שכולל תיקון מידי של מקור הזרמת המים אל הדירה.

באותה מידה, כאשר מיקומו של הכשל לא ידוע לנו, עלינו להזמין מומחה לאיתור נזילות ורטיבויות, כדי שיאבחן את הרטיבות ויבצע בדיקות מעמיקות למערכות השונות. לאחר שנקבל לידינו את חוות הדעת של מאתר הנזילות, נוכל לדעת בבירור את מיקום הכשל ומהי הדרך המומלצת ע"י המאתר לטיפול בכשל.

לאחר שטיפלנו במקור הבעיה וטיפלנו בה, נוכל להתפנות לשלב הבא שהוא שיקום הבית לאחר ההצפה.

שיקום הבית לאחר הצפת מים – איך עושים את זה?

אז סידרנו עניינים, הכשל אובחן ותוקן ועכשיו נשארנו עם מים בבית, אז מה הצעד הבא?

חשוב שנבין שהמים שהציפות את הרצפה של הדירה, הציפו באותה מידה גם את שכבת המצע שנמצאת מתחת לריצוף. וזה כשאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהמים עדיין לא חלחלו אל השכנים, או אל הקומה התחתונה בבית פרטי. במידה שהמים אכן חדרו אל שכבת המצע שמתחת לריצוף עלינו לדאוג לשיקום של שכבת המצע בין אם מדובר בחול ובין אם מדובר בסומסום.

השלב הראשון שנרצה ליישם הוא ניקוז הכמויות הגבוהות של המים מרחבי הבית. לאחר שהמים נוקזו ניתן לבחון את מצב שכבת המצע מתחת לריצוף, בדרך כלל באמצעות קידוח קטן באחת מהמרצפות. במידה שניתן לראות בשכבת המצע מים עומדים ממש, זאת אומרת ברמה של שלוליות. נצטרך גם כאן לנקז קודם כל את המים משכבת המצע ורק לאחר מכן נוכל לפעול לייבוש ושיקום שכבת המצע. לאחר שנוקזו המים העומדים בצורה מלאה, ניתן להמשיך את התהליך לשלב הבא שהוא שיקום וייבוש שכבת המצע.

אם מדובר במים נקיים, כגון נזילה מצנרת אספקת המים או נזילה שנבעה מחדירת מי גשמים, יש לבצע בדיקת מעבדה לאבחון תכולת הרטיבות של שכבת המצע. בבדיקה זאת נוכל לדעת האם החול או הסומסום שלנו רוויים במים מעל המותר בתקן הישראלי או שלא. במידה ששכבת המצע רוויה במים מעל 3% בחול או מעל 6% בסומסום, נצטרך לשקם את שכבת המצע על ידי ייבוש מלא באמצעות יבוש תת רצפתי ואידוי לחות ורטיבות. התהליך אינו פולשני ונותן מענה מלא לבעיה.

אם מדובר במים מלוכלכים ומזוהמים שיצאו מכשל באחד מצינורות הביוב, יש לבצע בדיקת מעבדה שתשקף לנו את המצב של שכבת המצע. במידה שהמים זיהמו את שכבת המצע באופן חמור, לא תהיה ברירה ונצטרך להחליף כליל את שכבת המצע הנגועה. וזאת מכיוון שהבקטריות והחיידקים שמגיעים מהמים המזוהמים משאירים חותם על שכבת המצע ועלולים להוביל לבעיות בריאותיות חמורות. שימו לב, מדובר במפגע בריאותי שעלול להזיק וחלילה לסכן את כל יושבי הבית.

ייבוש תת רצפתי – זה באמת עובד?

ייבוש תת רצפתי בהחלט עובד, אבל כמו בכל דבר בחיים גם זה תלוי, תלוי במומחה שמבצע את הבדיקה ובאבחון שהוא מוסר לכם. בסופו של דבר הייבוש התת רצפתי עצמו נותן מענה מלא לבעיה, אבל עדיין צריך לשים לב לפרטים של כל מקרה. ישנם מקרים שבהם תצטרכו לטפל בשכבת המצע במשך מספר ימים וישנם מקרים שבהם תהיו חייבים לטפל במשך מספר שבועות, כל מקרה לגופו. ולכן חשוב מאוד להתעקש על ביצוע של בדיקת תכולת רטיבות במעבדה, זוהי הבדיקה שתיתן לכם את התשובות על מצב שכבת המצע, ותיתן למומחה הייבוש את הנתונים שעל פיהם הוא יוכל לקבוע את משך הטיפול ותהליך השיקום.

ייבוש רצפה לאחר הצפה: הנחיות לסביבה יבשה ובטוחה

הצפה, אסון טבע שעלול להמיט הרס על בתים ומבנים, מותיר לרוב שובל של הרס בעקבותיו. אחת הבעיות הדוחקות ביותר שעולות בעקבות הצפה היא הצורך לייבש היטב את הרצפות שנפגעו. בחלק זה במאמר נספק מדריך מפורט וקל להבנה לייבוש הרצפה לאחר הצפה, כולל מדוע הוא חיוני, שיטות להשגתו וההשלכות האפשריות של ייבוש לא מספק.

מדוע ייבוש הרצפה לאחר הצפה הוא קריטי?
לאחר שיטפון, הרצפה בדרך כלל רוויה במים. אי ייבוש מידי עלול להוביל לסדרה של בעיות חמורות, כולל:

  • צמיחת עובש: עודף לחות מספק את התנאים האידיאליים לשגשוג של עובש. גידול עובש יכול להתחיל בתוך 24 עד 48 שעות מרגע החשיפה ללחות. הוא מהווה סיכונים בריאותיים ועלול לפגוע במבנים ובחפצים.
  • נזק מבני: חשיפה ממושכת ללחות עלולה להחליש ולפגוע בשלמות המבנית של רצפות, ולהוביל לתיקונים יקרים.
  • ריח ואי נוחות: מים עומדים ומרצפות לחות יוצרים ריח לח ועבש שעלול להיות לא נעים ולא בריא לנשימה.
  • סכנות בריאותיות פוטנציאליות: לחות ועובש עלולים להוביל לבעיות בריאותיות, כולל בעיות בדרכי הנשימה, אלרגיות וגירויים בעור, מה שהופך את הייבוש המהיר לחיוני לרווחתם של הדיירים.

שיטות לייבוש רצפה יעיל לאחר הצפה:
ייבוש רצפה מוצפת הוא תהליך רב-שלבי, להלן הפעולות שניתן לבצע לקראת ייבוש תת רצפתי:

  • בטיחות ונקיטת אמצעי זהירות: בטיחות צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. ודא כי אספקת החשמל כבויה כדי למנוע סכנות חשמליות. השתמש בציוד מגן אישי כמו כפפות ומגפיים בעת התמודדות עם מים מזוהמים.
  • הסרת המים: התחל בהוצאת מים עומדים באמצעות משאבות, שואבי אבק רטובים/יבשים או דליים. ככל שתוציא מים מוקדם יותר, כך ייטב.
  • הגבר את האוורור: פתח חלונות ודלתות כדי לשפר את זרימת האוויר. מאווררים ומסירי לחות יכולים גם לעזור לזרז את תהליך הייבוש.
  • בדוק ריצוף: בדוק את סוג חומר הריצוף (למשל, עץ, למינציה, אריחים, שטיח) כדי לקבוע את הגישה הטובה ביותר לייבוש.
  • ניקוי וחיטוי: יש לנקות ולחטא היטב את המרצפות כדי למנוע עובש וגידול חיידקים. השתמש בחומרי ניקוי מתאימים.
  • העלה את הטמפרטורה: התחממות הסביבה הפנימית של הבית יכולה להקל על הייבוש, אך היזהר כדי להימנע מחום מוגזם, שעלול לגרום לנזק נוסף.
  • מעקב אחר רמות הלחות: השתמש במדדי לחות כדי לעקוב אחר התקדמות הייבוש. ודא שרמות הלחות חזרו לרמה נורמלית לפני שתחליט את התהליך שהושלם.

השלכות של ייבוש רצפה לא מספיק:
אי ייבוש כראוי של רצפה לאחר הצפה עלול להוביל לתוצאות שליליות שונות:

  • נגיעות של עובש: עובש יכול להתרבות באזורים נסתרים וקשים לגישה, מהווים סכנות בריאותיות ומחייב תיקון נרחב.
  • נזק מבני: ייבוש לא מספק עלול להחליש את מבנה הרצפה, להוביל לעיוות, סדקים ובסופו של דבר כשל.
  • בעיות ריח ואיכות אוויר בתוך הבית: רטיבות מתמשכת עלולה לגרום לריחות לא נעימים ולפגיעה באיכות האוויר הפנימית.
  • סיכונים בריאותיים מתמשכים: התמדה של גידול עובש וחיידקים עלולה לגרום או להחמיר בעיות בריאותיות אצל הדיירים.

לסיכום, ייבוש רצפה לאחר הצפה הוא שלב קריטי בתהליך ההתאוששות שלאחר ההצפה. אי ייבוש נכון של רצפות עלול לגרום לשורה של בעיות, כולל צמיחת עובש, נזק מבני, ריח וסכנות בריאותיות. כדי להבטיח סביבה יבשה ובטוחה, חיוני לעקוב אחר השיטות המומלצות ולנקוט פעולה מיידית כדי לצמצם את ההשלכות של הצפה.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן