אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור נזילות מים במצלמה טרמית

תוכן עניינים: איתור נזילות מים במצלמה טרמית

איתור נזילות במצלמה טרמית מתבצע באמצעות מצלמה טרמית אינפרה אדום, החיישן של המצלמה הטרמית מציג 'הדמיה' של הפרשי טמפרטורה. הפרשי הטמפרטורה מצביעים על הפרשי לחות שגורמים להפרשים אלו בטמפרטורה, וכך, המאתר המומחה יכול לפענח הפרשים אלו לפי הנתונים המוצגים בשטח.

איתור נזילות במצלמה טרמית היא שיטה לאיתור נזילות, שהחלה את דרכה בשנת 2000 בישראל. כבר קודם לכן, השימוש בצילום תרמי רווח בענפים ובתחומים שונים, תחומים כדוגמת, חקלאות, צבא וביטחון, רפואה ותחומים נוספים. סביב שנת 2000 החל השימוש בצילום תרמי אינפרה אדום לאיתור נזילות וליקויי בנייה במבנים, הצילום התרמי היווה חלופה יעילה ומהירה לעומת שיטת השבר וההרס שהייתה נהוגה עד אז.

בתקופה של לפני עשרים שנה, כאשר התגלתה תקלה או כשל באחת ממערכות המים שבמבנה, בעלי המקצוע שהוזמנו לא יכלו לדעת את מקור הכשל, כל עוד לא בוצעה שבירה או פתיחה במקומות החשודים. וכך בעל המקצוע שהוזמן היה צריך לבצע שבירה ופתיחה של ריצוף וכדו', ובעקבות כך נוצרו לכלוך ופסולת בנייה, בנוסף לרעש ולזמן הארוך שהקדיש הלקוח עד למציאת הכשל.

כיום, כאשר מאתר נזילות מומחה מוזמן לאיתור כשלים או ליקויי בנייה, הוא מבצע בדיקות לא הורסות שמציגות את האזורים החשודים ואת הנתונים שלהם, וכך הנתונים ניתנים לפענוח על ידי המאתר המומחה.

במהלך השנים, פותחו שיטות נוספות שמסייעות למאתר המומחה לשלב בדיקות ללא הרס נוספות, שמסייעות לצילום התרמי להיות יעילות יותר. שיטות אלו משתפרות ומשתכללות ככל שהמומחה מבצע בדיקות רבות וסבוכות יותר, לכן, מעבר לצורך של הלקוח לבדוק שהמאתר המומחה הוא בעל הסמכה, מומלץ גם לבדוק שהמאתר המומחה הוא בעל ניסיון רב ככל האפשר.

לאחר שהמאתר המומחה בחן את צנרת אספקת המים, והגיע למסקנה מקצועית כי הנזילה נמצאת באחד מהצינורות הפנימיים של הבית. המאתר המומחה מאתר את תוואי הצינור, וסורק את הצינור לכל אורך התוואי באמצעות מצלמה טרמית / תרמית, לגילוי נזילות.

הסריקה הטרמית מסייעת למאתר בבחינת הצנרת, ולאחר פענוח הנתונים התרמוגרפיים שמתעדת המצלמה, המאתר מצביע על האזור שבו נמצאת הנזילה. המצלמה הטרמית מציגה הפרשי טמפרטורה, ובכך, מסייעת למאתר המומחה להגיע אל מקור הנזילה לאחר פענוח הממצאים.

 

מהי מצלמה טרמית?

איתור נזילות במצלמה טרמית מתבצע באמצעות מצלמה טרמית אינפרה אדום, החיישן של המצלמה הטרמית מציג 'הדמיה' של הפרשי טמפרטורה. הפרשי הטמפרטורה מצביעים על הפרשי לחות שגורמים להפרשים אלו בטמפרטורה, וכך, המאתר המומחה יכול לפענח הפרשים אלו לפי הנתונים המוצגים בשטח.

המצלמה הטרמית מציגה את ההפרשים בצבעים שונים, כאשר תקבלו את חוות דעת המומחה תוכלו לראות את התמונות התרמיות ואת הפענוח של המאתר המומחה כתוב לצד התמונות. ככלל, התמונות התרמיות מציגות שני צבעים עיקריים שמדמים טמפרטורה של קור וחום, הצבעים הסטנדרטיים לשימוש הם בצע הכחול והצבע האדום.

הצבע הכחול מדמה את הקור והצבע האדום מדמה את החום, ככל שהצבע הכחול שמוצג בתמונה הוא כהה יותר או עמוק יותר זהו סימן לקור חזק יותר. באותה המידה, ככל שהצבע האדום שמוצג בתמונה הוא כהה או עמוק יותר זהו דימוי של טמפרטורת חום חזקה יותר.

כמו כן, ישנם סוגי מצלמות שונות והגדרות שונות לבחירה של פלטת צבעים שונה, בחוות הדעת תוכלו לראות את משמעות הצבעים שמופיעים בתמונות, וכך תבינו יותר את התמונות שמופיעות בחוות הדעת.

איך יודעים שצריך להזמין איתור נזילות מים במצלמה טרמית?

קיימות מספר סיבות להזמנת בדיקה לאיתור נזילות במצלמה טרמית:

  1. רטיבות על קיר או תקרה – במקרה שבו קיימת רטיבות נראית לעין, על גבי הקירות בבית או על גבי התקרה. מקור הרטיבות יכול להיות מנזילה פעילה במערכת אספקת המים של הבית, מחדירה של מי גשמים דרך מערכת האיטום של הבית או משאר מערכות המים. איתור נזילות במצלמה טרמית מצביע בדיוק מרבי על מקור הכשל.
  2. חשבון מים 'מנופח' גבוה מהרגיל – כאשר מתקבל חשבון מים שמעיד על צריכת מים גבוהה מהרגיל, קיים חשש ליציאת מים לא מבוקרת ממערכת אספקת המים של הבית, או במילים אחרות קיים חשש לנזילה פעילה. איתור נזילות במצלמה טרמית מצביע בדיוק מרבי על מקור הכשל.
  3. לחץ מים נמוך – כאשר קיים בבית לחץ מים נמוך, קיים חשש לנזילה פעילה במערכת אספקת המים של הבית.
  4. ריח של טחב או עובש – בדרך כלל אין עשן בלי אש ואין ריח בלי עובש, מומלץ להקדים רפואה למכה ולהזמין בדיקה מקיפה. איתור נזילות במצלמה טרמית מצביע בדיוק מרבי על מקור הכשל.
  5. שיערות סבתא יוצאות מהריצוף – כאשר יוצאת אבקה לבנה מבין האריחים של הריצוף, זהו סימן לכך ששכבת המצע של הבית רטובה. מומלץ להזמין בדיקה לאיתור נזילות במצלמה טרמית ולאחר איתור ותיקון הכשל, ניתן לבצע ייבוש ללא הרס לשכבת המצע (סומסום/חול). איתור נזילות במצלמה טרמית מצביע בדיוק מרבי על מקור הכשל.
  6. רטיבות מעל פנלים – כאשר נבחין ברטיבות קפילרית שהיא רטיבות שמופיעה מעל הפנלים, זהו סימן לכך ששכבת המצע (חול/סומסום) שנמצאת מתחת לריצוף רטובה. המים עולים משכבת המצע אל הקירות, וכך אנו מקבלים את התופעה 'עלייה קפילרית'. האזורים שאליהם צריך לשים לב במיוחד הם פתח הכניסה למרפסת, ולראות שבשני הצדדים של הפתח לא מופיעה רטיבות מעל הפנלים. כך גם בפתח הכניסה לחדר האמבטיה או המקלחת (חדרים רטובים), במידה שנראה סימני רטיבות מעל הפנלים שבכניסה לחדר האמבטיה או בקיר הגובל עם קיר חדר האמבטיה, קיים חשש שאחת ממערכות המים כושלות ומומלץ להזמין בדיקה לאיתור נזילות במצלמה טרמית.
איתור-נזילות-במצלמה-תרמית

אנחנו כאן לשירותכם:  בטלפון 1700-55-33-75 | באמצעות טופס פניה | בוואצאפ | ובצ'אט אישי

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 | במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

 

מהו התהליך של בדיקה לאיתור נזילות מים במצלמה טרמית?

כבר בשיחת הטלפון צוות שירות הלקוחות מתחקר אתכם תחקור מלא על המצב של הנזילה שלכם, חשוב לענות על כל השאלות במדויק, כדי שנציגי ונציגות השירות יוכלו להתאים לכם את הבדיקה המתאימה. לאחר שנבחרה הבדיקה המתאימה לכם, יגיע לביתכם המאתר המומחה לביצוע הבדיקה.

במהלך הבדיקה גם המאתר המומחה ישאל אתכם מספר שאלות, כדי שיוכל להבין טוב יותר את הרקע של המקרה שלפניו. בנוסף, המאתר המומחה יבצע סריקה באמצעות המצלמה התרמית, לאורך קירות הבית התקרה והרצפה. לאחר ביצוע הסריקה יבצע המאתר המומחה בדיקות נוספות לשילוב עם הצילום התרמי, כך שהוא יוכל לקבל תמונה מלאה על מצב הנזילה, ולהצליב את התוצאות של הבדיקות השונות לכדי מסקנות ברורות.

לאחר סיום הבדיקה מקבל הלקוח מסמך 'חוות דעת מומחה', שבו יופיעו ממצאי הבדיקה, תיעוד הבדיקות ומסקנות הבדיקה. בסיום חוות הדעת, מציג המומחה את המלצותיו המקצועיות לביצוע התיקונים הנדרשים.

 

כמה זמן אורכת בדיקה לאיתור נזילות מים במצלמה טרמית?

זמן הבדיקה נע בין שעה לשלוש שעות, כשלוקחים בחשבון את צילום ותיעוד הממצאים וביצוע של בדיקות נלוות לאיתור הנזילה במדויק.

 

מהם הנזקים שעלולים להיגרם, ללא איתור נזילות במצלמה טרמית?

פעמים רבות מה שמתחיל בתור נזילה קטנה ו'נחמדה', ולכאורה לא מזיקה במיוחד, עלול להגיע למצבים חמורים שמצריכים עבודות תיקון ושיקום נרחבות. לכן, חשוב להזמין בדיקה לאיתור נזילות במצלמה טרמית ולהימנע מלהגיע למצבים אלו.

כאשר קיימת נזילת מים פעילה מצנרת המים או ממערכת האיטום של המבנה, עלולים להיגרם נזקים למבנה ולדיירם הגרים בתוכו, ובמקרים מסוימים אף עלולה לעלות סכנה ממשית לדיירי הבית.

נזקים כגון:

  1. קירות ועמודי בטון – כאשר חודרים למבנה רטיבות לחות ומים, מתפתחת חלודה בברזל שקיים בבטון והחלשה או היסדקות של הבטון. החלודה עלולה לגרום להיחלשות זיון הבטון ובמקרים מסוימים גם להתפוררות של המתכות, זוהי סכנה לעמידות המבנה ולבטיחות דיירי הבית.
  2. עובש, מפגע בריאותי – כאשר רטיבות ולחות קיימת ללא טיפול למשך זמן רב, כתוצאה מנזילה או חדירת מי גשמים. עלולים להתפתח במקום עובש ובקטריה שמהווים מפגע בריאותי, ובמקרים חמורים עלולים לגרום להתפתחות מחלות נשימתיות ואף למוות חלילה.
  3. חשמל – כידוע, חשמל ומים אינם חברים, וכאשר מים חודרים לקירות או תקרת המבנה ונשארים שם עד כדי ספיגה מלאה, המים יחפשו מקומות נוספים לחדור אליהם. המקומות הנוספים עלולים להיות ארונות חשמל או נקודות חשמל, מה שעלול להוביל להרס של מעגלי החשמל במבנה ובמקרים מסוימים אף לסכנת התחשמלות.
  4. אסתטיקה – מעבר לנזקים המהותיים שנגרמים למבנה, נלקחים בחשבון גם נזקים אסתטיים לצבע ולחיפוי הפנימי של קירות ותקרת הבית. נזקים שמסמנים על הכשל המערכתי למערכות המים בבית, ואשר יתוקנו רק לאחר תיקון הכשל עצמו.
  5. נזק לריהוט – רטיבות ולחות לא נשארים רק על קירות הבית אלא נוטים להתפשט אל כל חפץ או רהיט שבא במגע עם הקיר. ולכן, במקרים רבים כאשר מופיע עובש על אחד מקירות הבית, ניתן לראות את העובש מופיע גם על גבי ארונות וריהוט שנמצא צמוד לקירות הבית.

 

מה חשוב לדעת לפני הזמנת בדיקה לאיתור נזילות במצלמה טרמית?

לפני שאתם מזמינים בדיקה לאיתור נזילות במצלמה טרמית, כדאי שתסדרו לעצמכם בראש את מהלך ההתרחשויות שהובילו להזמנת הבדיקה. כך, תוכלו לתאר את המצב בצורה מדויקת, ותקבלו מענה מדויק לבעיה שלכם.

במהלך שיחת ההזמנה של הבדיקה ישאלו אתכם שאלות כגון:

  1. לפני כמה זמן התחיל הכשל?
  2. מהי העונה שבה הופיע הכשל?
  3. האם בוצעה במקום בדיקה?
  4. האם בוצעו עבודות תיקון לאחת ממערכות המים במבנה?
  5. האם הדירה עברה שיפוץ לאחרונה?
  6. ושאלות נוספות.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן