אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור נזילות בגז

תוכן עניינים: איתור נזילות בגז

איתור נזילות בגז היא אחת מהשיטות שנהוגות כיום לאיתור נזילות ונזקי מים בבתים וחצרות, והיא שיטה שמציעה דיוק מרבי בהצגת תוצאות הבדיקה ובביצוע חפירה ותיקון מדויק של הנזילה ברמה גבוהה. נקדים ונאמר שהגז שבו משתמש המומחה לאיתור נזילות הוא גז ידידותי לסביבה ולבני אדם, כך שבטיחות יושבי הבית ובעלי המקצוע שמבצעים את הבדיקה מובטחת.

איך זה עובד, איתור נזילות בגז?

איתור נזילות בגז מתבצע באמצעות הזרמה של גז לצנרת המבנה, ולאחר מכן מעבר על תוואי הצנרת באמצעות גלאי גז מיוחד שמטרתו לזהות את המקום שבו הגז יוצא מהצינור. עקרון הבדיקה פשוט מאוד להבנה, כאשר אנחנו מחדירים גז לצנרת שקיים חשד שהיא מוציאה מים בצורה לא מבוקרת, הגז יוצא יחד עם המים מהחור שקיים בצינור. ממילא, כאשר אנחנו מזהים את מקום היציאה של הגז מהצינור, ככל הנראה באזור זה נמצא גם החור של הצינור ושם נמצאת הנזילה המדוברת.

איתור נזילות בגז מעניק דיוק מרבי למאתר הנזילות, ומאתר בהצלחה יתירה גם נזילות קטנות שקשה לאתרן ללא האמצעים המתקדמים שברשות מאתר הנזילות המוסמך.

חשוב לציין, איתור נזילות בגז דורש בעל מקצוע בעל ניסיון וידע במטרה לוודא את מיקום הנזילה. במקרים מסוימים גם מאתר נזילות בעל ידע וניסיון עלול להציג בפניכם תוצאות בדיקה שמצביעות על מיקום נזילה בטווח של מטר או שתיים. במקרה זה, נצטרך לבצע חפירה רחבה יותר במטרה לוודא שאנחנו מגיעים אל הנזילה, מה שעדיף על פני חפירה נקודתית שאינה מדויקת.

מהן היתרונות של איתור נזילות בגז?

איתור נזילות בגז משמש בדרך כלל לאיתור נזילות בחצרות בתים. האתגר שמאתר הנזילות עומד בפניו כאשר הוא ניגש לאיתור נזילה בחצר בית הוא רחב יותר מאשר איתור נזילה בתוך הבית. מכיוון שבחצר יש הרבה יותר שטח לכסות בבדיקה ויש צורך בידע ובמכשור מתקדם כדי למפות את המערכות שעוברות במבנה ובכך להבין כיצד לאתר את התקלה או הכשל.

היתרון של איתור נזילות בגז הוא הדיוק שהוא מספק למאתר הנזילות שמשתמש בו לאיתור נזילה במערכת המים של החצר או בצנרת שעוברת רך החצר אל תוך הבית. כך שבמקום לבצע חפירות או ניסוי וטעיה שעלול לארוך זמן רב, המאתר מחדיר את הגז לצנרת ועוקב ומתחקה אחרי המקומות שמהם הגז יוצא לאוויר העולם.

  1. דיוק: בניגוד לשיטות המסורתיות שעשויות לכלול חפירה ושיבוש נרחבים, שיטת הזרקת הגז מציעה גישה מדויקת וממוקדת לזיהוי המיקום המדויק של דליפת המים.
  2. ידידותי לסביבה: השימוש בגזים ידידותיים לסביבה ולבני אדם מבטיח השפעה מינימלית על המערכת האקולוגית, מה שהופך אותה לאופציה בת קיימא לאיתור נזילות במגורים ובמסחר.
  3. חסכוני: על ידי איתור מדויק של הנזילה, בעלי בתים יכולים להימנע מחפירה מיותרת, ולחסוך גם זמן וגם כסף בתיקונים אפשריים.
  4. לא הרסני: שיטה זו מייתרת את הצורך בחפירה נרחבת, שמירה על שלמות הנוף ומזעור כל הפרעה לסביבה.
רחרחן גלאי הגז בפעולה
רחרחן גלאי הגז בפעולה

מתי צריך איתור נזילות בגז?

בדרך כלל שימוש באיתור נזילות בגז נעשה כאשר מדובר בנזילה תת קרקעית שלא ניתן לאתר את מקורה באמצעים אחרים כגון מצלמה תרמית או מכשור אחר שמשמש את המאתר המוסמך לבדיקת בתים ומבנים. כאשר מדובר בנזילה תת קרקעית קיימת שכבת אדמה שנמצאת מעל הנזילה, כמו למשל כאשר הנזילה מתרחשת בחצר הבית הנבדק.

לאחר שמאתר הנזילות המוסמך ביצע בדיקה במערכות הבית וקבע שצנרת הבית אינה הגורם לכך ששעון המונה ממשיך להסתובב גם כאשר אין שימוש במים בבית. ממילא, ההנחה המקצועית היא שהכשל נמצא בחלק החיצוני של הבית בצנרת הקו הראשי שנמצא מתחת לקרקע. כאן נכנס לפעולה גלאי הגז המתקדם, ובעזרתו יבצע מאתר הנזילות המוסמך את הבדיקה ויצביע על המיקום המדויק של הנזילה.

ככלל, נציג למאתר המוסמך את הנתונים היבשים והוא כבר יסביר לנו האם אנחנו צריכים איתור בגז או באמצעות מכשיר אחר. לא מומלץ לצלצל אל המאתר המומחה ולדרוש "אני צריך איתור נזילה בגז!". בדיוק כמו שלא ניגש לרופא ונדרוש ממנו בדיקה מסוימת ללא הבנה רפואית מוקדמת, אלא נציג לו את סיפור המקרה ונתוניו והוא יפנה אותנו לבדיקה המתאימה. לכן, כך לא מומלץ לדרוש מהמאתר המומחה בדיקה ספציפית, מכיוון שלא המכשיר הוא זה שמבצע את האיתור אלא המומחה שמחזיק בו ומפענח את נתוניו. לכן, מומלץ להציג בפני המומחה את כלל הנתונים ולשמוע את חוות דעתו לביצוע הבדיקה המתאימה לנו ולצרכינו.

איתור נזילות בגז – כל מה שצריך לדעת

נזילות מים בחצר שלכם עשויות להיות חמקמקות ויקרות, ולעתים קרובות מובילות לחשבונות מים גבוהים ולנזק לרכוש שלכם. זיהוי מקור הדליפות הללו יכול להיות מאתגר, במיוחד כשהן מוסתרות מתחת לאדמה. עם זאת, טכניקות חדשניות כגון הזרקת גז לצנרת מים הופיעו כשיטה ידידותית ויעילה לאיתור נזילות אלו בדיוק ויעילות רבה יותר.

נזילות מים בחצר יכולות לנבוע ממקורות שונים, לרבות צנרת מתקלקלת, הזזת אדמה או אפילו שורשי עצים פולשים. דליפות אלו עלולות לא להתגלות לעיתים קרובות לתקופות ממושכות, ולגרום לבזבוז מים משמעותי ולנזק פוטנציאלי לנוף שמסביב. זיהוי ותיקון של נזילות אלה באופן מיידי הוא חיוני כדי למנוע אובדן מים נוסף ולצמצם נזק מבני פוטנציאלי לרכוש שלך.

שיטת הזרקת הגז היא טכניקה לא חודרנית הכוללת הכנסת גז ידידותי, כמו הליום או מימן, לתוך צינורות המים. תהליך זה מאפשר לגז 'לברוח' ולצאת מעל פני הקרקע, מה שמאפשר למאתר הנזילות לאתר את הנקודה המדויקת של הדליפה. על ידי שימוש בציוד מיוחד ובגלאי גז רגישים, מאתרי נזילות יכולים לאתר במדויק את הגז ולזהות את המיקום המדויק של דליפת המים התת-קרקעית מבלי לגרום כל נזק לסביבה או למערכת האקולוגית שמסביב.

תהליך שלב אחר שלב של שיטת הזרקת גז:

  1. בדיקה מוקדמת: מאתרי הנזילות עורכים בדיקה מקדימה להערכת המצב של מערכת המים וקביעת הגז המתאים ביותר להזרקה, כמו גם המיקום המתאים ונתונים נוספים.
  2. הזרקת גז: הגז הנבחר מוכנס לצנרת המים, ומאפשר לו לעבור דרך המערכת ולברוח דרך כל דליפה קיימת.
  3. איתור: גלאי גז רגיש משמשים למעקב אחר פליטת הגז על פני השטח, ומספקים אינדיקציה מדויקת של מיקום הדליפה.
  4. תיקון: לאחר זיהוי הנזילה, ניתן לבצע את התיקונים הנדרשים בהקדם תוך הקפדה על נזק מינימלי לחצר ולסביבה.

 

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן