אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

תוכן עניינים: ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

ייבוש רטיבות מתחת לרצפה יכולה להגיע ממספר גורמים, ודרכי הטיפול משתנות בהתאם לסוג הגורם לרטיבות

ייבוש רטיבות מתחת לריצוף

בין הגורמים לרטיבות מתחת לרצפה:

  1. כשל בצנרת אספקת מים – פיצוץ צינור מים שגרם להצפה של הדירה או המבנה וגרם למים לחדור אל מתחת לרצפה ישירות אל שכבת המצע של הרצפה. שכבת המצע היא השכבה שנמצאת מתחת לריצוף ומורכבת מחול או מסומסום (אבני חצץ קטנות).
  2. כשל בצנרת ביוב – דליפת מים הצינור ניקוז או ביוב, שגרם למים לחלחל אל שכבת המצע של המבנה.
  3. עבודות ריצוף (דירה חדשה) – עבודות ריצוף שמבוצעות בעזרת מים, ושבוצעו בעזרת כמויות גדולות של מים שנשארו בשכבת המצע לאחר השלמת עבודות הריצוף.
  4. חדירת מים מחדרים סמוכים – כאשר קיים כשל במערכת האיטום של חדר רטוב (חדר רטוב – אמבטיה, מקלחת, מטבח וכדו'), המים מוצאים את דרכם לשכבת המצע של החדרים הסמוכים לאחר שהרצפה של החדר הרטוב כבר התמלאה במים.

 

לאחר אבחון ראשוני של מאתר נזילות מומחה שקבע לאחר בדיקה, שקיימת רטיבות כלואה מתחת לרצפה. מבוצעת בדיקת תכולת רטיבות לבדיקת רמת הלחות הקיימת מתחת לרצפה, לפי תוצאות הבדיקה קובע המומחה את משך זמן הטיפול, ואת שיטת הטיפול המתאימה לייבוש הרטיבות מתחת לרצפה.

רטיבות תת רצפתית ייבוש וטיפול

בדיקת תכולת רטיבות מתבצעת רק לאחר שאותרה הנזילה ותוקנה, מכיוון שלא ניתן לבדוק או לייבש כאשר עדיין קיים כשל שממשיך להרטיב את שכבת המצע. לאחר שמצע הדירה אובחן רטוב במידה שדורשת ייבוש, מומלץ לבצע ייבוש תת רצפתי ללא הרס. מטרת הייבוש היא להחזיר את מצב הריצוף לקדמותו, הן מבחינת רמת תכולת הרטיבות כדי שזו תעמוד בתקן הישראלי, והן מבחינת מראה הריצוף שיחזור לצבעו המקורי

תוצאות בדיקת תכולת הרטיבות נמדדות לפי דרישות התקן הישראלי, התקן דורש שבשכבת מצע עשויה חול רמת הלחות תהיה מתחת ל-6%, ובשכבת מצע עשויה סומסום (חצץ) רמת הלחות תהיה מתחת ל-3% (אחוזי לחות). את תוצאות המעבדה מקבל הלקוח בדו"ח מפורט, לאחר ביצוע הבדיקות וקבלת התוצאות ממעבדה חיצונית.

תהליך ייבוש רטיבות מתחת לריצוף

קידוח – ביצוע קידוחים באריחי הריצוף במיקומים אסטרטגיים ברחבי הדירה, לשם החדרת צינורות הייבוש אל החורים שנוצרו מהקידוחים.

ייבוש תת רצפתי רטיבות תחת רצפה
ייבוש תת רצפתי רטיבות תחת רצפה

שאיבה – במידה שמצע הסומסום רווי במים יש לשאוב ולנקז את המים באמצעות משאבות רבות עוצמה – מעל הרצפה ומתחתיה, ללא צורך בפירוק המרצפות, על ידי קידוח חורים קטנים (בקוטר 5 מ"מ) בין המרצפות והחדרת צינוריות דקות. בתום הניקוז, סותמים את החורים ומחזירים את הרצפה למצב הקודם

ייבוש תת רצפתי רטיבות תחת רצפה
ייבוש תת רצפתי רטיבות תחת רצפה

הרכבת מערכות הייבוש – הרכבת מערכת הייבוש, כאשר לכל מערכת יש פתח כניסה ויציאה, שאליו נכנסים הצינורות שמזרימים אוויר חם אל מתחת לרצפה בסירקולציה.

ייבוש תת רצפתי רטיבות תחת רצפה
ייבוש תת רצפתי רטיבות תחת רצפה

הרכבת תוספים – הרכבת תוספים למערכת כגון: אביזרים מפחיתי רעש, אביזרי הגנה ממי גשמים, מכסי מעברים בפתחי חדרים וכדו'.

ייבוש תת רצפתי רטיבות תחת רצפה 10 | אינפרטק - איתור ותיקון נזילות מים ללא הרס

פעילות מערכות הייבוש – השארת מערכות הייבוש בפעילות מלאה למשך הזמן המומלץ ע"י המומחים של אינפרטק.

ייבוש תת רצפתי רטיבות תחת רצפה
ייבוש תת רצפתי רטיבות תחת רצפה

 

חשוב לדעת! נזקי מים הם מצב משתנה ומשך זמן הייבוש משתנה אף הוא ותלוי בגורמים רבים כגון: סוג החומרים, כמות המים, מידת הרוויה, נפח זרימת המים ומהירותו, מידת הפתחים במבנה והימצאות הדיירים. בהתאם לכך, זמן הייבוש של דירה ממוצעת עשוי לנוע בין שבוע לשלושה שבועות.

קראו עוד על ייבוש תת רצפתי ללא הרס במאמר "ייבוש תת רצפתי" באתר האינטרנט של חברת אינפרטק.

למה צריך וכדאי לייבש רטיבות מתחת לרצפה?

הייתה לכם נזילה בצנרת או הצפה לא נעימה של מי גשמים? תיקנתם? יופי, אבל זה לא הכל. רוב הסיכויים שהמבנה שלכם סובל מרטיבות ולכן חשוב שתטפלו בכך בהקדם, מים בתוך המבנה גורמים לבעיות רבות – החל מריח לא נעים, דרך פגיעה במבנה המתבטאת בד"כ ברטיבות מעל הפאנלים שלכם ושל השכנים ועד למחלות חלילה.

נזק למבנה:

  • חומרים רוויי רטיבות מתנפחים ומתעוותים. במקרים מסוימים הנזק עשוי להיות בלתי הפיך.
  • מים מתפשטים גם לעבר אזורים שלא נפגעו, לחדרים סמוכים למשל. לכן גם אזורים שלא נראים רוויי מים עשויים להיות בסכנת רטיבות.
  • מים שמתאיידים גורמים ללחות יתר, וגם היא מזיקה לחומרים מסוימים.

נזק לערך הדירה:

כאשר המבנה נפגע, ערך הדירה יורד. ככל שמחכים יותר, כך הרטיבות מתפשטת, הנזק גדל, וערך הדירה שלכם נפגע יותר ויותר.

נזק לשכנים:

רטיבות במבנה שלכם עלולה להתפשט גם לדירות אחרות, ולשכנים בקומות אחרות. זה אומר שבסופו של דבר תאלצו להתמודד עם שכנים זועמים, וקרוב לוודאי לשאת באחריות על תיקון הרטיבות גם בדירות הסמוכות.

נזק לבריאות:

אחרי התפרצות מים, יש התרבות לא רצויה של עובש, חיידקים, פטריות ומיני מיקרואורגניזמים. כל אלה גורמים לא רק לריח רע, אלא גם פוגעים באיכות האוויר, ועלולים לגרום לאלרגיות, לזיהומים ולמחלות הרעלה.

בנוסף, אנו מסלקים ריחות טחב ועובש באמצעות מחוללי אוזון או פלסמה. וכמו כן, מטהרים אוויר מחלקיקי אבק ומיקרואורגניזמים, עד לרמה של וירוסים, באמצעות מטהרי אוויר רבי עוצמה ומגוון מסננים רחב.

 

איך לתקן רטיבות בקיר?

אז איך מתקנים רטיבות בקירות? אחרי שגילינו רטיבות בדירה והזמנו את המאתרים המומחים של אינפרטק, שאבחנו את מקור הנזילה והמליצו על התיקון המתאים. עלינו לבצע את התיקון ולוודא שאכן הכשל תוקן ולא קיימת חדירת מים נוספת, ממי גשמים או ממערכות מים אחרות שקיימות במבנה.

לאחר ביצוע התיקון, במידה שמדובר ברטיבות קלה על גבי הקיר ניתן לבצע את התיקונים השטחיים אך מומלץ לפני כן לבקש מהמומחה שיבדוק את רמת הלחות הקיימת בקיר.

במידה שקיימת בקיר 'רטיבות כלואה' לא מומלץ לבצע תיקון שטחי או במילים אחרות תיקון קוסמטי. וזאת מכיוון שאם קיימת רטיבות בקיר, גם אם נבצע תיקון שפכטל וצבע עדיין ייתכן שהמים הכלואים יצאו בהמשך הזמן והתיקון שביצענו היה לחינם.

לכן, חשוב מאוד לוודא שהקיר אינו מכיל מים כלואים, ובמידה שהקיר אכן מכיל 'מים כלואים' מומלץ לבצע ייבוש מלא לקיר לפני ביצוע כל פעולת תיקון שטחית אחרת.

איך מתקנים רטיבות בקיר
איך מתקנים רטיבות בקיר

 

במידה שאכן המומחה מצביע בתוצאות הבדיקה שלו על רטיבות כלואה שקיימת בקיר מומלץ לבצע את התיקון הבא.

ייבוש רטיבות בקיר לאחר תיקון הנזילה ללא הרס, חללים, קירות ותקרות רוויי מים מייבשים בשלב ראשון באמצעות תנורי אינפרא אדום.

לאחר מכן, מייבשים את הקירות באמצעות מפזרי חום חשמליים, שממוקדים לייבוש המטרות המסומנות ע"י צוות המומחים שמתפעל את מערכות הייבוש.

בנוסף, משולבים בתהליך הייבוש גם יבשני עיבוי מיוחדים ומפוחים – כאשר האוויר החם נע במחזוריות נשלטת ובאופן מתוכנת מראש.

התיקון מייבש את הקירות ובכך מונע מהקיר להיחלש ע"י המים שהיו מחלישים את הקיר אם היו נשארים בו ולא מיובשים. כמו כן, מטרה נוספת היא להחזיר את מראה הקיר לקדמותו במישור הבסיסי עוד לפני ביצוע תיקוני שפכטל וצבע.

מה עושים עם רטיבות בתקרה?

מה עושים כאשר נוצרת לה שלולית הפוכה על התקרה באחד מחדרי הבית, הסלון או המטבח?

ראשית, נאתר את מקור הנזילה במדויק ונבצע תיקון מקומי ללא הרס למערכת הכושלת שממנה יצאו המים.

לאחר מכן, נבצע ייבוש ללא הרס בשיטת הייבשנים המוזכרת לעיל.

ורק לאחר סיום הייבוש בצורה יסודית, נפנה לבצע את התיקונים הקוסמטיים שיחזירו את הצבע הלבן שנפגם בעקבות הרטיבות.

מי אחראי לרטיבות בתקרה?

מי אחראי על רטיבות בתקרה או נזילה מהתקרה? אז כמו ברוב השאלות בחיים גם כאן זה די תלוי:) תלוי מי נמצא בקומה העליונה ותלוי מהו סוג הצנרת של הקומה התחתונה.

לא רבים מכירים, אך ישנם בתים שבהם מערכת אספקת המים של הבית היא צנרת עליונה, מה שאומר שכאשר נוצרת נזילה בצנרת אספקת המים הדייר יראה את הרטיבות בתקרה. במקרים אלו הדייר עלול לטעות ולחשוב שהמים מגיעים מהשכן שגר בקומה מעליו, בעוד שהאמת היא שהצנרת שלו היא הגורם לרטיבות.

לכן, לפני הכל נצא לבדוק את שעון מונה המים בכניסה לדירה או לבניין, ונבדוק האם הצינורות יורדים מהשעון כלפי מטה, או שהם עולים כלפי מעלה מה שעלול להצביע על צנרת עליונה.

בתמונה ניתן לראות כיצד נראית צנרת אספקת מים 'עליונה'.

במידה שמדובר בצנרת תחתונה וקיימת רטיבות בתקרה, ייתכן שהרטיבות מגיעה מהשכן בקומה העליונה. כאן נצטרך להזמין את המאתר המומחה שיבצע את הבדיקות הנדרשות שיתנו לו את היכולת להצביע על המערכת שבה נמצא הכשל. מעבר לכך, לאחר הבדיקה המאתר המומחה יוכל להצביע על הגורם לרטיבות ובעקבות כך גם להצביע על ה'אשם' בסיפור.

בתמונה ניתן לראות כיצד נראית צנרת אספקת מים 'תחתונה'.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן