אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור נזילות בצנרת

תוכן עניינים: איתור נזילות בצנרת

איתור נזילות מכל סוג הוא עסק למקצוענים בלבד. לרוב, תהיה זו נחלתם של השרברבים, אשר מוזעקים על ידי הלקוח. עם זאת, איתור נזילות ניתן לעשות גם במסגרת בדק בית כללי יותר, הבוחן כל אחת מהמערכות החיוניות בו. בכל אחד מקרים, רצוי לטפל בבעיה בשלב מוקדם ככל האפשר, היות והיא נוטה להתגבר.

כאשר אנחנו מדברים על נזילה, אנשים רבים מדמיינים את התמונה הבאה: טפטוף הנובע מנקודה ידועה בקיר, ומתחתיה מוצב הדלי הבלתי נמנע. אולם, דימויים לחוד ומציאות לחוד. גילוי נזילות בצנרת, בייחוד בצנרת הפנימית, עלולה להיות משימה מורכבת הרבה יותר, מכך, כזו המצריכה בעל מקצוע מיומן ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים. מדוע, אם כן, כל כך קשה לאתר את הנזילות?

הסיבות הגורמות לנזילות

כצעד ראשון, יש להדגיש כי המים הנוזלים יכולים למעשה להיות מים אשר עוברים בצנרת הביתית, מים משומשים אשר נעים מהאסלה או המקלחת או אפילו מי גשמים. ניתן להבחין בין שני גורמים עיקריים לנזילות אלה. הראשון הוא איטום שאינו ראוי של הבית, לרוב בשל רשלנות או בלאי המערכת. נזילות אלה יופיעו, מטבע הדברים, בעיקר בתקופת החורף.

הגורם האחר מכניס אותנו לשדה משחק מורכב אפילו עוד יותר. אלו הן נזילות אשר מקורן במערכת האינסטלציה, עקב סיבות דוגמת בעיה בחיבורי הצינורת, פיצוץ המתרחש בצנרות המים וכן הלאה. כאן, הנזילות יכולות להופיע לכל אורך השנה, וקשה יותר לאתר את מיקומן.

מדוע המשימה כה מורכבת?

ישנן מספר סיבות בגינן איתור נזילות הופך למשימה שאינה פשוטה כלל. עיקר הבעיה נובעת כאשר מדובר בנזילה באחד הצינורות הפנימיים של הבית. מיותר לציין כי מערכת ביתית זו נחשבת למסועפת ביותר, ומכילה אינספור צינורות. אלה מוסתרים להם מאחורי הקירות, כך שלא ניתן, לפחות לכאורה, להגיע אליהם מבלי לפרק חלקים חשובים בבית.

בהקשר הזה, יש לזכור כי נזילה בצנרת אינה בהכרח נותנת את אותותיה החיצוניים. למעשה, היא יכולה להתקיים שנים על גבי שנים מבלי שנראה לכך סימן. אלא שבפרק זמן זה הרטיבות תחדור לתוך הקירות, ותפגע ביסודות הבניין פגיעה אנושה. הרטיבות עלולה גם לחדור לרהיטים השונים, לחולל נזקים במרצפות או בשטיחים ועוד.

כך גילו נזילות באופן מסורתי בעבר

השיטות המסורתיות לגילוי נזילות מבוססות על ניסוי וטעיה, כאשר כל בעל מקצוע מבצע את הבדיקות שקשורות לעולם המקצועי שלו.

בעל המקצוע היה מבצע בדרך כלל את הבדיקות לתקינות של עבודתו, כך שאם מדובר באינסטלטור הוא היה בודק את הלחץ שבו נתונה מערכת הצנרת מכיוון שזוהי בדיקה שגרתית לאחר ביצוע התקנה של צנרת אספקת המים. באותה מידה כאשר היה מדובר בבעל מקצוע מתחום האיטום הוא היה מבצע את הבדיקות שנהוגות לבחינה של מערכת האיטום כגון בדיקות הצפה לגג או מרפסת. וזאת מכיוון שלאחר יישום של מערכת איטום בגג או במרפסת התקן הישראלי דורש לבצע את הבדיקה כדי לראות שאכן המערכת עומדת בהצפה של הגג במקרים שבהם ניקוז הגג לא פועל כהלכה או נמצא בפני עומס של מים.

עם זאת, לאחר ההתקדמות הטכנולוגית של התחום בא לעולם מקצוע איתור נזילות שכולל בתוכו את כל עולמות המים על כל מערכותיו. כך בעצם כאשר אנחנו מזמינים בעל מקצוע מתחום איתור הנזילות אנחנו מקבלים בחינה ובדיקה מדוקדקת של כלל מערכות המים של המבנה ובאמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם שמאפשר לנו לבחון את המערכות מהצד הפנימי שלהן ולתת לבעל המקצוע כמו גם ללקוח מבט פנימה אל המערכת והכשלים שנמצאים בה.

כך מגלים נזילות בעידן הטכנולוגי כיום

בשנים עברו, איתור נזילות היה מצריך חדירה לתוך "עובי הקורה" (או הקיר), דבר שהותיר נזק רב למבנה. עם השנים החלה הטכנולוגיה המודרנית להיכנס לתמונה, כך שכיום ישנן מספר דרכים יעילות יותר לגילוי נזילות. אחד הכלים המרכזיים, שידוע בקרב הציבור בהקשר הזה, הוא מצלמה טרמית.

מצלמה טרמית מבוססת למעשה על קרניים אינפרא-אדומות. זוהי מצלמה אשר מצלמת את האזור, ומציגה, באמצעות הבדלים בגוונים, את הפרשי הטמפרטורה. מכאן יכולה עין מקצועית להסיק על נזילות או רטיבות. יהיו אלה המקומות בהם הגוון המוצג כהה יחסית, קרי, טמפרטורה נמוכה. בדרך זו, ניתן לדעת בדיוק את מקור הבעיה.

אמצעי חשוב נוסף הוא הפרוטימטר. בניגוד למכשיר הקודם, הרי שכאן ההתבססות תהיה על גלי רדיו, אשר בודקים את הלחות באזור מסוים. ההבדל העיקרי הוא בעומק החדירה שלהם וברוחב הנתונים שביכולתם להציג למומחה שמשתמש בהם. בשני המקרים גם יחד, נמנעים מהרס רב של הבית, ובעלויות נרחבות של תיקונו.

אז למי פונים?

איתור נזילות מכל סוג הוא עסק למקצוענים בלבד מתחום איתור הנזילות ללא הרס. כאלו שהשקיעו בהכשרות והשתלמויות בארץ ובחו"ל ואשר שמים לנגד עניהם את רווחתו של הלקוח בכל צעד. מטרתו של מאתר נזילות מומחה היא ללוות את הבעיה של הלקוח עד לפתרונה המלא ולהציג ללקוח את כל האפשרויות שעומדות לרשותו לתיקון הבעיה ולהחזרת המצב לקדמותו.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן