אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

רטיבות בקיר פנימי

תוכן עניינים: רטיבות בקיר פנימי

רטיבות בקיר פנימי מעידה על כשל באחת או יותר ממערכות המים של הבית שלכם, במאמר שלפניכם נפרט את הגורמים האפשריים לרטיבות בקיר פנימי בבית ואת הבדיקות שהמומחים ממליצים עליהן לאיתור מקור הכשל במדויק.

מהם הגורמים לרטיבות בקיר פנימי?

הגורמים השכיחים לרטיבות בקירות הפנימיים:

רטיבות בקיר חדר רחצה אמבטיה או מקלחת – כאשר מתגלים סימני רטיבות בקיר הגובל לקיר פנימי של חדר רחצה, מתעורר חשש שחדר הרחצה 'מוציא' מים לשאר חלקי הבית. חדרי הרחצה נקראים גם 'חדרים רטובים' מכיוון שנעשה בהם שימוש תדיר במים, עם זאת, בחדר הרטוב קיימות מספר מערכות מים שעלולות להיות הגורם לרטיבות. ככלל, כאשר מדובר בקיר שגובל עם קיר של חדר רחצה החשד הראשוני שלנו הוא שחדר הרחצה הוא הגורם לרטיבות, ולכן נשאף לבדוק את המערכות שקיימות בחדר הרחצה לפני כל בדיקה אחרת. רק במידה שמערכות חדר הרחצה נמצאו תקינות, נעבור הלאה לבדיקות נוספות באזורים חשודים אחרים.

לדוגמה, בחדר הרחצה קיימת מערכת איטום מלאה שהתפקיד שלה הוא לשמור שהמים שנמצאים בתוך החדר הרטוב יישארו שם ולא ימשיכו לזרום אל שאר חלקי הבית. ממילא, כאשר מערכת האיטום של החדר הרטוב כושלת או שקיימים בה חורים וסדקים, או שהביצוע והיישום שלה לא בוצע כראוי, המים מצליחים לעבור אותה ולהמשיך אל שאר חלקי הבית. וכך, יש לנו רטיבות שמופיעה בצדדים של החדר הרטוב ובקירות שסמוכים אליו.
מערכת נוספת שקיימת בחדר הרטוב היא מערכת צנרת אספקת המים של הדירה, במערכת הזאת הכשלים יכולים לגרום לסימני רטיבות נראים לעין מכיוון שמדובר ביציאה חופשית של מים מצנרת שבה זורמים המים באופן מתמיד.

קירות פנימיים של מטבח – במטבח אפשר להבחין בסימני רטיבות על הקירות, במיוחד באזורים הסמוכים לדלפק ולארונות וגם מאחורי ארונות המטבח. תופעה זו, המכונה לעתים קרובות 'רטיבות נסתרת', עשויה שלא להיות מורגשת מיד ברגע הופעתה לדיירי הבית. בנוסף, גם רטיבות גלויה עלולה להתבטא מעל הפנלים או על הקירות בסמיכות לכיורים.

בתחומי המטבח פועלת מערכת אספקת מים חיונית המבטיחה זמינות מים למטרות שונות. עם זאת, עם חלוף הזמן, מערכת זו עשויה להציג סימני הזדקנות ובלאי, מה שגורם לה בד"כ לתפקד באופן פחות יעיל. הבלאי במערכת עלולה לגרום לחיבורים להתרופף בתוך הצינורות או, במקרים חמורים יותר, לשבירת צינור, וכתוצאה מכך להוביל לנזילת מים לא רצויה. באופן מסקרן, במהלך תחזוקה או שיפוצים במטבח, כמו תיקונים או התקנות הכוללות ארונות, עלול להיווצר נזק לא מכוון למערכת המים. מעניין, נזק כזה עשוי להתגלות רק בשלב מאוחר יותר, ולעתים קרובות מפתיע את בעל הבית.

יתר על כן, אפילו מערכת האיטום העליונה בתוך המטבח עלולה לפתח חורים או סדקים לאורך זמן. לכן, במהלך פעולות ניקיון או שטיפת כלים או כביסה שגרתיות, מים עלולים לחלחל לתוך הקירות, ועלולים להגיע לחלקים אחרים של הבית שנמצאים בסמיכות. לכן, יש חשיבות עליונה לשים לב לפרטים האלו, קטנים ככל שיהיו נראים לנו. ערנות כזו מאפשרת הימנעות מהוצאות מיותרות, ובסופו של דבר תורמת להתנהלות פיננסית נבונה ולתחזוקה אחראית של משק הבית.

קירות פנימיים של חדרי שינה או ממ"ד – כשזה מגיע לחדרי שינה, אנחנו מעדיפים בדרך כלל שהם יישארו יבשים. עם זאת, ישנם מצבים שבהם רטיבות יכולה למצוא את דרכה פנימה, במיוחד אם חדר שינה חולק קיר משותף עם חדר אמבטיה או מטבח.

מעניין לציין שיש מקרים שבהם הרטיבות, שנלכדת בדרך כלל מתחת לרצפה, מצליחה להתפשט בכל רחבי הבית. מה שמפתיע הוא שעצם המרחק בין סימני הרטיבות לבין המקום החשוד שבו נעשה שימוש פעיל במים, כמו בחדר אמבטיה, לא ממש משנה הרבה. מים יכולים לעבור דרך ארוכה למדי, לפעמים יותר מעשרה מטרים. זכרו! המרחק לא ממש משנה למים והם יכולים להגיע גם למרחקים גבוהים.

עכשיו, בואו נעביר את המיקוד שלנו לחדרי שינה הפונים אל חוץ הבית ושיש להם קירות משותפים עם קירות חיצוניים. במקרים אלה, הרטיבות עשויה להגיע מלמעלה, או מהקומה העליונה, חצרות שכנות או נקודות בקירות החיצוניים שבהם האיטום אינו מספיק. כדי להבין מאיפה מגיעה הרטיבות הלא רצויה הזו ואם היא גורמת לבעיות כלשהן, יש צורך בבדיקה יסודית. מומחה לאיתור נזילות בוחן מקרוב את מקורות  הרטיבות הפוטנציאליים האלו במהלך הבדיקה. בדיקה מעמיקה זו מסייעת להבטיח שחדר השינה יישאר חזק ויבש, ולהרחיק כל רטיבות לא רצויה.

קירות פנימיים של מרפסות מרוצפות – כאשר אנו יוצאים למרפסת לבדיקה מדוקדקת, המטרה העיקרית שלנו היא לבצע הערכה מקיפה של אזורים ספציפיים הנוטים להיות פגיעים לחדירת מי גשמים. נקודות קריטיות אלו ממוקמות בדרך כלל בצמתים שבהם משולבים חומרים שונים, שכבות מגוונות או מגוון אביזרים. בתוך הצמתים הללו עומדת למבחן תקינות עמידות המרפסת למים, שכן כל חוסר התאמה בחיבור של רכיבים אלו עלול ליצור אפיקים לחדירת מים.

אזורים אלה, הרגישים לחדירות מים פוטנציאליות, מחייבים את מלוא תשומת הלב שלנו, ומייצגים אלמנטים מרכזיים במנגנון ההגנה של המרפסת מפני חדירת לחות. ההשלכות של חדירת מים למרפסת יכולות להיות חמורות, וכוללות לא רק ליקויים מבניים אלא גם היתדרדרויות אסתטיות, מה שמדגיש את החשיבות העליונה של שמירה על איטום אטום למים בנקודות מפתח אלו. כתוצאה מכך, הבדיקה שלנו מתרחבת להערכת החוזק והיעילות של חיבורים, תוך הבטחה שהם בנויים בצורה איתנה ואטומים בחריצות כדי לסכל את המאמצים הבלתי פוסקים של האלמנטים.

להלן הבדיקה: בקירות פנימיים של מרפסות מרוצפות, קיימים מספר אזורים שבהם תוכלו לראות סימני רטיבות שמעידים על חדירת מים. אזור שכיח לסימני רטיבות הוא הצדדים של הפתח למרפסת, שם תוכלו להבחין בסימני רטיבות שנראים בדיוק כמו סימני הרטיבות המצויים מעל הפנלים שנקראים עלייה קפילארית. רטיבות מסוג זה נרגמת ברוב המקרים בעקבות איטום לא מספיק של המרפסת באחת מהנקודות שייחשפו במהלך הבדיקה.

לא ניתן להפריז בחומרת בדיקה זו, שכן הבנה מעמיקה של אזורים פגיעים אלו מאפשרת לנו לטפל באופן יזום בכל ליקוי, ובכך למנוע נזקי מים פוטנציאליים ולשמור על אורך החיים והעמידות של המרפסת. על ידי אימוץ גישה ערנית זו, אנו תורמים תרומה משמעותית לפונקציונליות ולאסתטיקה המתמשכת של מרחב המחיה של כולנו, ומטפחים סביבה שעומדת במבחן הזמן ומזג האוויר בחוסן ובחן.

קירות גבס פנימיים

ראשית, כשאנחנו מדברים על קיר פנימי הכוונה היא לקירות הפנימיים של הבית, שהיינו, קירות שאינם פונים לצד החיצוני ואינם קירות חיצונים. בין קירות אלו קיימים קירות פנימיים של חדר אמבטיה או מקלחת, קירות פנימיים של מטבח, קירות פנימיים של חדרי שינה או ממ"ד, קירות פנימיים של מרפסת מרוצפת ועוד.

בקירות גבס פנימיים לא נראה מופע של עלייה קפילארית, מכיוון שלוחות הגבס אינם מחוברים לרצפה וממילא אינם יונקים מים משכבת המצע. לכן, במקרה שבו שכבת המצע רטובה לא נראה עלייה קפילארית על גבי קיר הגבס, לעומת זאת בקיר פנימי שעשוי בלוקים נראה מופע של עלייה קפילארית.

בנוסף לסוג הקיר, גם לסוג הצבע ויישומו יכולה להיות השפעה על אבחון הכשל. ישנם גם מקרים שבהם היישום של הצבע בוצע בצורה לא תקינה, ובעקבות כך עלולים להופיע מופעים על גבי הקיר, שיטעו אותנו לחשוב שמדובר בכשל באחת ממערכות המבנה.

עניין נוסף, טיח גבס גם כן עלול להטעות אותנו כאשר אנו בוחנים קיר שהוא יושם בו. כאשר מדובר בקיר שמחופה באמצעות טיח גבס אנחנו עלולים להיחשף לעלייה קפילארית גבוהה בצורה קיצונית. במקרה של עלייה קפילארית כזאת, לא נקפוץ למסקנה שמדובר בכשל מים חמור (מכיוון שטיח הגבס רגיש למים), אלא נשים לב אם יושם במקום טיח גבס והאם יושם כראוי.

שני כשלים עם תופעת רטיבות אחת?

קירות פנימיים יכולים 'לעבוד עלינו' במידה מסוימת, ולגרום לנו לחשוב שיש לנו כשל אחד לטפל בו בעוד שבמציאות קיימים כשלים נוספים.

אז איך זה קורה? דוגמה נפוצה לכך, בחדר שבו קיימות שתי מערכות מים שקיים בהן כשל, והמים משתי הכשלים 'מתנקזים' לתופעת רטיבות שבאה לידי ביטוי באזור אחד. לכן, חשוב מאוד להיעזר בבדיקה ואבחון של מאתר נזילות מוסמך שיעניק לכם מבט רחב יותר על התופעה, וימליץ לכם במדויק על התיקונים ההכרחיים לכל מערכת.

צילום תרמי של סימני רטיבות בתקרה
צילום תרמי של סימני רטיבות בתקרה

מהן הבדיקות שיבצע מאתר הנזילות בקירות פנימיים?

הבדיקות שמאתר הנזילות יבצע במהלך הבדיקה מגוונות, ומטרתן למצוא את מקור או מקורות הנזילה או הרטיבות שקיימת במבנה. בכל בדיקה המאתר משתמש בשיקול דעתו המקצועי ומתאים את הבדיקות לפי מצב הנכס וסימני הרטיבות ותופעות אחרות שמופיעות בו.

בין הבדיקות שמבצע מאתר הנזילות ניתן למצוא בדיקה למערכת אספקת מים, בדיקה שמטרתה לאבחן את שלמות צנרת אספקת המים ולקבל אינדיקציה ברורה על לחץ המים שקיים בצנרת ועל קיומם של אזורים שמאפשרים יציאה לא מבוקרת של מים. בדיקה נוספת היא בדיקה תרמוגרפית באמצעות מצלמה תרמית אינפרה אדום, מצלמה זאת מאפשרת למאתר הנזילות לתעד ולאבחן בצורה ברורה את מיקום יציאת המים מהצנרת.

בדיקה נוספת, בדיקת צנרת ביוב וניקוז, בבדיקה זו בוחן מאתר הנזילות המוסמך את צנרת הניקוז של חדרי הרחצה ואחרים. מטרת הבדיקה היא לקבוע האם צינורות הניקוז 'משחררים מים' אל מתחת לריצוף ומשם אל שאר חלקי הבית או אל השכנים שמתגוררים בקומה התחתונה. בדיקה נוספת שמאתר הנזילות יבצע היא בדיקת תכולת רטיבות שבה נוטלים דגימות משכבת המצע שמתחת לריצוף כדי לקבוע את זמן השיקום והייבוש שצריך ליישם בבית.

את תיעוד הממצאים שצולמו במהלך הבדיקה ופירוט האבחון של הממצאים ופירוש התמונות והנתונים, מקבלים דיירי הבית לאחר ביצוע הבדיקה בחוות דעת מומחה מפורטת. חוות דעת המומחה מעניקה גם לדיירי הבית הבנה מלאה של מה שהולך אצלם בבית, וגם לבעלי המקצוע שיגיעו לבצע את התיקונים ויצטרכו לעיין בחוות הדעת. כמו כן, גם במקרים שבהם מגיעים לכותלי בית המשפט לצורך יישוב סכסוך ופסיקה כספית, חוות דעת המומחה תשמש את בית המשפט ותציג נכוחה את מצב המערכות ומקור הכשלים.

לסיכום, רטיבות בקיר פנימי יכולה להיגרם ממספר כשלים במערכות המים שקיימות בביתכם, בדיקה לאיתור נזילה שמתבצעת על ידי מאתר נזילות מוסמך תעניק לכם הבנה מדויקת על מיקום הנזילה ועל הדרך המדויקת ביותר לטיפול בנזילה והחזרת המצב לקדמותו.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן