אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור תשתיות תת קרקעיות

תוכן עניינים: איתור תשתיות תת קרקעיות

העולם שנמצא מתחת לרגלינו מסתיר מבוך של תשתיות חיוניות, מקווי חשמל ועד צינורות גז, רשתות מים ועד כבלי תקשורת, שכל אחד מהם מהווה את קווי החיים של החברה המודרנית. הבנת הרשת המורכבת של מערכות תת-קרקעיות אלו היא חיונית לתחזוקה, התרחבות ורווחה כללית של הקהילות שלנו.

בתחום זה, רדאר חודר קרקע (GPR) הופיע כמגדלור של מיומנות טכנולוגית, המאפשר זיהוי ומיפוי מדויק ויעיל של שירותים תת-קרקעיים. עם יכולותיו המגוונות והיישומים המתפתחים ללא הרף, שירות איתור ומיפוי תשתיות באמצעות מכשיר ה-GPR הפך לכלי חיוני עבור מהנדסים, מתכנני ערים, חברות שירות וחברות בנייה, וחולל מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים עם תשתיות תת-קרקעיות.

כיצד פועל מכ"ם חודר קרקע GPR ומהן היכולות שלו?

מכ"ם חודר קרקע פועל על פי העיקרון של שליחת פולסים (אותות/פעימות) אלקטרומגנטיים לתוך האדמה ורישום של ההשתקפויות ליצירת פרופיל תת קרקעי מקיף. הטכניקה היא לא הרסנית ולא פולשנית ומאפשרת הדמיה של מאפיינים תת קרקעיים מגוונים, בין המאפיינים:

  1. קווי חשמל וכבלים: GPR יכול לזהות במדויק את מיקומם ועומקם של כבלי חשמל, ולאפשר פעולות חפירה ותחזוקה בטוחות מבלי להסתכן בפגיעה בתשתית או בסכנה של כוח אדם.
  2. צינורות גז ומים: בעזרת יכולתה לזהות את הנוכחות והמיקום המדויק של צינורות גז ומים, GPR מסייעת במניעת קרעים בשוגג במהלך פרויקטי בנייה ושיפוץ, מניעת אסונות פוטנציאליים והבטחת זרימה בלתי פוסקת של שירותים חיוניים .
  3. כבלי תקשורת: בעידן שבו תקשורת חלקה היא חשיבות עליונה, GPR ממלאת תפקיד מרכזי באיתור מסלולי כבלי התקשורת, מה שמאפשר תכנון ויישום יעיל של הרחבת ותחזוקה של הרשת.
  4. תשתית תאורה: GPR מאפשרת זיהוי מערכות תאורה תת קרקעיות, ייעול פעילויות התחזוקה והבטחת הבטיחות והפונקציונליות של רשתות תאורה ציבוריות.
  5. כבלים סיבים אופטיים: עם התפשטות האינטרנט המהיר, GPR מוכיח כי הוא מתפקד ביד רמה בזיהוי ומיפוי מדויק של כבלים סיבים אופטיים, שמירה על עמוד השדרה של התשתית הדיגיטלית שלנו והבטחת תקשורת ללא הפרעה.
  6. מיכלי אחסון תת-קרקעיים: GPR מסייע באיתור מכלי אגירה קבורים, ומאפשר יישום אמצעים יזומים למניעת זיהום סביבתי והפחתת סכנות פוטנציאליות.

מיפוי והדמיית נתונים:

מעבר לזיהוי בלבד, מכשיר ה-GPR מעניק לנו יכולות מיפוי מקיפות, ומספק פריסות תת-קרקעיות מורכבות וייצוגים חזותיים של כל כלי השירות שזוהו. באמצעות שילוב תוכנה מתקדם, ניתן להפוך נתונים שנוצרו על ידי GPR למפות ומודלים תלת מימדיים מפורטים, המאפשרים למהנדסים ומתכננים לקבל החלטות מושכלות לגבי פיתוח עירוני, הרחבת תשתיות וניהול שירותים.

את כל אלו מקבלים הלקוחות מיד לאחר ביצוע הבדיקה והמיפוי, הכנת הקבצים מתבצעת במעבדת החברה ונמסרות ללקוח בקבצים הנוחים לו לשימוש.

בטיחות ויעילות משופרת:

השילוב של טכנולוגיית GPR שיפר משמעותית את פרוטוקולי הבטיחות ואת יעילות העלות בפרויקטי תשתית. על ידי זיהוי מדויק של מיקומם ועומקם המדויקים של כלי עזר תת קרקעיים, GPR ממזער את הסיכון לנזק מקרי בזמן חפירה, מה שמוביל לחיסכון משמעותי בעלויות ומניעת תקריות שעלולות להיות מסכנות חיים. בנוסף, האופי הלא פולשני של GPR מבטל את הצורך בתהליכי חפירה משבשים, ובכך מצמצם את לוחות הזמנים של הפרויקט וממזער את ההפרעה לסביבה הסובבת.

אתגרים וצעדים עתידיים:

בעוד ש-GPR חוללה מהפכה באופן שבו אנו תופסים ומתקשרים עם תשתית תת-קרקעית, היא אינה חפה ממגבלות. אתגרים כמו הוצאת וקבלת האותות בתנאי קרקע מסוימים, הצורך בפרשנות מיומנת של נתונים והעלות הראשונית הגבוהה של הציוד מציבים מכשולים המחייבים מחקר ופיתוח מתמשכים.

במבט קדימה, העתיד של טכנולוגיית GPR נראה מבטיח, עם מאמצים מתמשכים המתמקדים בשיפור יכולות חדירת האותות, שיפור אלגוריתמי פרשנות נתונים והפחתת עלויות ציוד. יתר על כן, השילוב של בינה מלאכותית ולמידת מכונה טומנת בחובה את הפוטנציאל לחולל מהפכה בניתוח ופרשנות הנתונים, תוך ייעול נוסף של תהליך הזיהוי והמיפוי של כלי עזר תת-קרקעיים. כאן באינפרטק אנחנו תמיד מעודכנים בהתקדמויות העדכניות של התחום, ומיישמים בשטח את ההתקדמויות העולמיות בתחום.

איתור תשתיות תת קרקעיות – אינפרטק

אינפרטק מציעה פתרונות מקצועיים – טכנולוגיים מתקדמים למגוון בעיות הקשורות לתשתיות תת קרקעיות ומים :
איתור, גישוש ומיפוי תשתיות תת קרקעיות (קווי מים, ביוב, ניקוז, חשמל, תקשורת, גז וכו') באמצעים טכנולוגים מתקדמים כולל מערכת שאיבת עפר ייעודית ללא הרס ורדאר חודר קרקע GPR.

תהליך העבודה:

  1. איסוף וניתוח נתונים ראשוניים על המצב הקיים.
  2. שימוש במשדרים ומקלטים אלחוטיים.
  3. שימוש במערכת לגילוי תשתיות הכוללת טרנסמיטר (משדר) וגלאי המאתרים שדות חשמליים.
  4. סימון בשטח של התשתיות שאותרו.
  5. צוות מודדים מודד את התשתיות שאותרו וסומנו.
  6. הנתונים מועלים על גבי מפות בתוכנת אוטוקאד (autocad) מתבצעת בדיקה ראשונית לאימות והשלמת נתונים לפני מסירה ללקוח.
  7. הלקוח מקבל את הנתונים על גבי דיסק )CD)  או דיסק און קי בפורמטים הבאים: PDF, PLT, DWG.
  8. ניתן להציג בתמונה תלת ממדית את התשתיות שאותרו
  9. הגשת תכניות עדות (AsMade) תכנון מוקדם של השלבים ויעילות מרבית בעת ביצוע העבודות בשטח.

הכנה לביצוע עבודות תשתית ללא תקלות

לביצוע עבודות תשתית ללא תקלות יש צורך בתכנון מוקדם, איתור, סימון ומיפוי כל סוגי התשתיות בקרקע. לשם כך ניתן להיעזר ברדאר חודר הקרקע, שנותן לנו מבט מלא תובנות על החלק התת קרקעי. השיקוף המלא של הקרקע ושל מה שמתחתיה מעניק לנו את היכולת להבין, כיצד לבצע את עבודות התשתית ללא תקלות ובצורה נכונה ותקנית.

ייחודי בחברת אינפרטק – רדאר חודר קרקע GPR

ברשות החברה מערכת GPR מהמתקדמות בעולם ויחידה מסוגה בישראל.

המערכת כוללת משדר רב תדרים, המספק יכולות מתקדמות לאיתור תשתיות תת קרקעיות בעומקים של עד 7 מטר. איתור חללים מתחת לפני הקרקע ואיתור תשתיות צנרת אל מתכתית שלא ניתן לחדור אליהם באמצעות גלאים או משדרים.

כמו כן, יכולת להציג נתונים בתמונה תלת ממדית, כולל המיקום המדויק של התשתיות ע"י מיקום GPS בתוכנת Google Earth.

הצוותים המיומנים של אינפרטק עברו הכשרות מקיפות בחברת האם בארצות הברית.

הבדיקות שמתבצעות בשטח

  1. סריקות לאיתור תשתיות בקרקע לפני ביצוע חפירות ומניעת פגיעה בתשתיות קיימות.
  2. סימון כל התשתיות התת קרקעיות בשטח, בהתאמה מול דרישות כל לקוח.
  3. מיפוי של כל מערכת התשתיות התת קרקעיות והכנת מפות של המצב הקיים
  4. איתור תשתיות מתכתיות ואל מתכתיות
  5. מדידות עומק
  6. פתיחת שוחות ביוב
  7. בדיקות רדאר חודר קרקע (GPR)
  8. חשיפה של תשתיות תת קרקעיות ללא הרס וחפירה, באמצעות מערכת מתקדמת לשאיבת עפר.

בין לקוחותינו:

חברות ציבוריות: חברת " נתיבי ישראל ", "מוריה "חברה לפיתוח ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה, ירושלים , חברת "ערים " לפיתוח עירוני ירושלים , "יפה-נוף"- תחבורה ותשתיות חיפה ,ספקים מורשים למשרד הביטחון, לתעשייה אווירית, לרפא"ל, תאגידי מים, מכון וייצמן למדע, טכניון, אוניברסיטת תל אביב, אגד, חברת חשמל, נמל חיפה ונמל אשדוד ועוד.
חברות עירוניות : חב' כלכלית אשקלון , חב' כלכלית באר שבע , חב' כלכלית לוד , חב' כלכלית נתניה , חב' כלכלית רמלה ועוד .
עיריות ,מועצות אזוריות וקיבוצים- עיריית תל אביב יפו , חיפה , ירושלים, ראשון לציון, לוד, רמלה, אשקלון, הרצליה ,נתניה ,כפר סבא, רעננה מועצות אזוריות מטה אשר ,יבנה, עמק חפר ועוד.
משרדי ממשלה:, משרדי הביטחון , רה"מ, התחבורה, הבניה והשיכון, משטרה, שב"ס ועוד.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן