אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

מה עושים עם ממצאי דוח איתור נזילות

תוכן עניינים: מה עושים עם ממצאי דוח איתור נזילות

אז קיבלתי את הדוח מהמומחה לאיתור נזילות, אחרי שהוא ביקר בדירה וערך את הבדיקות ההכרחיות. מה עכשיו? מה אני עושה עם הדו"ח? הרי ברור לי שהבעיה לא תטפל בעצמה. אז מהם הצעדים המתבקשים בשלב הזה, שאותם אני יכול לעשות כדי לקדם את הנושא, ולהחזיר את המצב לקדמותו מוקדם ככל שניתן?

אלו שאלות לגיטימיות אחרי אירוע של איתור נזילה וקבלת דו"ח איתור נזילות, ובמאמר הזה נשיב על כולן. בנוסף, נסביר מהם הצעדים שאותם אנחנו משקפים ללקוחות שלנו, אחרי שהם מקבלים מאתנו את חוות הדעת של המומחה ומעוניינים להמשיך לטיפול מלא בבעיה עד לפתרונה.

הצעד הראשון – קריאת חוות דעת מומחה

הצעד הראשון הוא הבסיס לשאר הצעדים שמגיעים אחריו, הנדבך הראשון בסולם הצעדים שכל לקוח צריך לנקוט אחרי שהוא מקבל לידיו (או למייל) את חוות הדעת של המומחה. חשוב מאוד, לקרוא את חוות הדעת של המומחה בעיון רב, לא לדלג ולא לקרוא ברפרוף. מדובר בבית שלכם, ההשקעה הגדולה ביותר שהשקעתם בחייכם, שימו לב למה שקורה אתו. לכן, נקרא בעיון את כל סעיפי הדוח ונשים לב למילים של המומחה, שנבחרו בקפידה במהלך הפענוח של הממצאים אחרי הבדיקה שבוצעה בדירתכם.

עם קבלת דוח איתור נזילות, השלב הראשוני הוא לקרוא ביסודיות ולהבין את חוות דעת המומחה שסופקה. מסמך זה כולל תובנות חשובות לגבי אופי והיקף הנזילות, הגורמים האפשריים וההמלצות לתיקונים. תשומת לב קפדנית לפרטים שבדוח זה חיונית לקבלת החלטות מושכלות בשלבים הבאים.

קריאת הדו"ח הכרחית גם מכיוון שאתם צריכים לדעת מה קורה אצלכם בבית, וגם בגלל שאתם צריכים להבין את המשמעות של תוצאות הבדיקה כדי שתוכלו להתנהל בחכמה אל מול הגורמים השונים. בין אם מדובר בבעלי מקצוע שיבצעו עבורכם את עבודות התיקונים ובין אם מדובר בגורם אחר, אתם רוצים לדעת בצורה ברורה כיצד מה שהם אומרים לכם מתחבר לחוות דעתו של המומחה. שילמתם למומחה ממיטב כספכם בדיוק בשביל זה, כדי שהוא יעשיר אתכם עם הידע שלו וייתן לכם כלים 'להתמודד' מול הגורמים השונים ולהיות לכם לפה בהיבט המקצועי.

אחרי שקראתם בעיון את כל הממצאים של הבדיקות, ועברתם בעיון על התמונות והנספחים המצורפים. כאן מגיע החלק החשוב והפרקטי ביותר שנמצא בדו"ח, החלק של המסקנות וההמלצות. את החלק של ההמלצות והמסקנות, צריך לקרוא בעיון רב, מכיוון שכאן נמצא המידע שהכרחי בשבילכם כדי לפתור את הבעיה ולהחזיר את המצב לקדמותו. בחלק המסקנות תוכלו גם להבין מהם האפשרויות שעומדות בפניכם, בהיבט של התיקונים המוצעים למערכת. בין אם מדובר בתיקונים קונבנציונאליים ובין אם מדובר בכאלו שאינם, חשוב שתבינו את מהות התיקון ואת התנאים שמגיעים יחד אתו במידה שתבחרו בו. בהמשך המאמר נפרט את התיקונים השונים ואת היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

הצעד השני – שאלות הבנה והבהרה של הלקוח

כדי להבטיח תפיסה והבנה מלאה של המצב, הכרחי לנהל דיאלוג עם המומחה. שלב זה כרוך בהתייחסות של המומחה לכל שאילתה או דאגה שיש ללקוח בנוגע לחוות דעת המומחה. בהירות לגבי חומרת הבעיה, הסיכונים הפוטנציאליים והפתרונות המוצעים, חיונית ללקוח על מנת שיוכל לקבל החלטות מושכלות לגבי הפעולות הנדרשות.

הגיוני שהלקוח המצוי לא יבין מיד (בקריאה ראשונה או שניה) את כל הנתונים שמוצגים בחוות הדעת של המומחה, לא תמיד יש לנו את הרקע המתאים או את מילון המושגים להבנה של המונחים המקצועיים שמשתמשים בהם לא מעט בחוות דעת מומחה. ולכן, חשוב לשכור את שירותיו של מומחה נגיש שיעניק לכם שירות צמוד כשתצטרכו אותו, מה שקורה לא מעט במקרים שבהם נדרשת מומחיות של מומחה לאיתור נזילות.

בשלב זה אחרי שקראתם בעיון את חוות הדעת ויש לכם שאלות, מקובל לנסח את השאלות בצורה ברורה ולכתוב אותם במסמך. את המסמך ניתן לשלוח אל המומחה בדרכים המקובלות, בהודעת ווצאפ או דואר אלקטרוני וכדו'. לא נהוג לשאול שאלות מרובות בשיחה טלפונית, אלא אם כן תואמה השיחה מראש מול המומחה. הסיבה לכך היא מכיוון שאנחנו רוצים לתת למומחה את ההזדמנות לקרוא את השאלות בעיון, ולהשיב לנו מתוך מחשבה והבנה של השאלות שאנחנו שואלים.

הצעד השלישי – הגשת חוות דעת המומחה לגופים המתאימים

בדרך כלל, כבר בשלב הראשוני של הזמנת הבדיקה, המומחה ישאל אתכם מהי המטרה של הבדיקה וכיצד הדו"ח הולך לשרת אתכם. סיבת הבדיקה ומטרתה משפיעה על הדרך שבה יוצגו הנתונים בדו"ח, לפי הדרישות והכללים הנהוגים בכל תחום.

לדוחות איתור דליפות יש לרוב השלכות החורגות מעבר למאפיינים בודדים. בהתאם לאופי הנזילות, ייתכן שיהיה צורך להגיש את חוות דעת המומחה לגורמים רלוונטיים כגון גופים משפטיים, משרדי עירייה, חברות ביטוח או סוכנויות בדק בית. שלב זה חיוני לעמידה בתקנות, תביעות ביטוח והבטחת קבלת ההרשאות הנדרשות לתיקונים.

מהי מטרת הבדיקה לפיקוח משפטי, עירוני, ביטוחי ובדק בית? הבנת המטרות הספציפיות של בדיקות עבור גופים שונים היא המפתח לניווט בנוף הרגולטורי. יתכן שיידרשו בדיקות משפטיות כדי לקבוע אחריות ואחריות, בדיקות עירוניות עשויות להיות נחוצות לעמידה בקודי בנייה, בדיקות ביטוח מקלות על תביעות, ובדיקות בית מבטיחות את הבטיחות הכוללת ואת יכולת המגורים של הנכס.

הצעד הרביעי – בחירת בעל מקצוע לביצוע המלצות המומחה

לאחר קבלת הבנה ברורה של התיקונים המומלצים מחוות דעת המומחה, השלב הבא הוא בחירת איש מקצוע או קבלן מוסמך לביצוע המלצות אלו. החלטה זו צריכה להתבסס על גורמים כמו מומחיות, ניסיון ומוניטין בטיפול בנושאים דומים. חיפוש הפניות של לקוחות אחרים, בדיקת אישורים וסקירת עבודות קודמות הם חלק בלתי נפרד מבחירה מושכלת של בעל מקצוע מתאים.

ישנה חשיבות מכרעת לבחירה של בעל מקצוע מוסמך שעבר את ההכשרות המתאימות למילוי תפקידו, זוהי הערובה לכך שההמלצות של המומחה יבוצעו בצורה נכונה לפי כל הכללים והתקנים המתאימים. במידה שתבחרו בבעל מקצוע שאינו מוסמך או במילים אחרות 'חאפר', המומחה לא יוכל להעניק לכם אחריות כלשהי על ביצוע ההמלצות. מכיוון שההמלצות לביצוע התיקונים יכולות 'לעשות את העבודה', רק אם שאר המרכיבים של הפאזל יהיו טובים ואיכותיים.

הצעד החמישי – הבנת החומרים שישמשו את בעל המקצוע לביצוע התיקונים

מעבר להמלצות של התיקונים עצמם, המומחה לאיתור נזילות כולל בהמלצות גם התייחסות לסוגי החומרים שבהם נעשה שימוש בתיקונים. למה זה חשוב? ראשית, בעל מקצוע מיומן משתמש רק בחומרים איכותיים לביצוע התיקונים, מכיוון שרק כך אפשר להבטיח ללקוח שהבעיה לא תתחדש בשנה הבאה או בזמן הקרוב. שנית, המומחה יודע מהו סוג החומר שיתאים לכל תיקון, וזאת בעקבות הניסיון הרב שהוא צבר במהלך השנים וראה בפועל 'הלכה למעשה' מהם החומרים שהחזיקו מעמד ואיזה חומרים לא.

לכן, חשוב מאוד לשים לב להמלצות של המומחה בנוגע לחומרים, ואף לנהל שיח פתוח וערני בנושא עם בעלי המקצוע שמגיעים אליכם לביצוע התיקונים. ככלל, מומלץ שבעלי המקצוע יהיו מקושרים למומחה ויוכלו לקבל ממנו הכוונות בזמן ביצוע התיקונים, כך תוודאו שהעבודה מתבצעת בצורה מיטבית ללא כל תקלות. במידת האפשר, מומלץ לשכור שירות של פיקוח שיעמוד על טיב העבודה ועל תהליך הביצוע, כך שתוכלו להיות רגועים שיש עין מקצועית שמפקחת על הביצוע של התיקונים ההכרחיים.

היבט קריטי בתהליך התיקון הוא הבנת החומרים שישמשו את בעל המקצוע הנבחר. נזילות שונות עשויות לדרוש חומרים ספציפיים, וחשוב לוודא שהחומרים הנבחרים עומדים בתקני איכות. שקיפותו של איש המקצוע לגבי החומרים הנבחרים מטפחת אמון בתהליך התיקון וביעילותו ארוכת הטווח.

הצעד השישי – בדיקות לאחר ביצוע תיקונים

בדיקות לאחר ביצוע התיקונים המומלצים של המומחה הן הבדיקות שמגיעות לוודא שאכן התיקונים בוצעו בצורה מוצלחת. פעמים רבות גם המלצות לביצוע התיקונים וגם התיקונים עצמם, כאשר נבדקים בתנאי מעבדה כנדרש, מצביעות הבדיקות על כשל מסוים בביצוע של התיקונים. גם תיקונים שמחזיקים זמן או 'מים' עלולים ברבות השנים להתעייף ולאפשר חדירה של מים למערכת שתוקנה, הבדיקות שמבצעים המומחים לאחר התיקון בוחנים את החוזק של התיקון ואת היכולת שלו לעמוד ולהחזיק לאורך זמן רב.

אחד השלבים המכריעים ביותר בתהליך כולו הוא ביצוע בדיקות לאחר סיום התיקונים. זה כרוך בבדיקה מקיפה לתקינות המערכת כדי לוודא שהתיקונים טיפלו ביעילות בנזילות המים. בדיקת התקינות לאחר התיקון נמצאת בחשיבות עליונה, שכן היא מוודאת את יציבות המערכת ומפחיתה את הסיכון לנזילות עתידיות.

לא ניתן להפריז בחשיבותה המכרעת של הבדיקה לאחר ביצוע התיקון. הבדיקה משמשת כקו ההגנה הסופי מפני בעיות פוטנציאליות, ומבטיח את אורך החיים והאמינות של התיקונים. שלב זה מספק שקט נפשי הן לבעלי הנכס והן לאנשי המקצוע המעורבים בתהליך התיקון, ובסופו של דבר מאמת את ההצלחה של התיקונים שבוצעו.

לסיכום, חשוב לדעת שאתם לא לבד במערכה. גם לאחר שקיבלתם את הדו"ח הקשר שלכם עם המומחה עדיין קיים, אתם יכולים ואף צריכים להיעזר בו כדי להבטיח את ההצלחה של התיקונים שהומלצו בו.

 

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן