אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

סיפורו של גג -יעל אולמר

לפני צאתי לגמלאות החלטתי להשקיע את כל חסכונותיי בבנייה של דירת סטודיו על הגג הפרטי שלי מעל לדירה שבה אני גרה. חשבתי לתת לבתי יחידתי התחלה של קורת גג מעל ראשה כך שתחילת חייה העצמאיים תהייה קלה מזו שזכיתי לה אני.

 

העירייה אישרה תכנית של עשרים וארבעה מטרים בנויים ותכננתי את הדירונת כך שהגג שמסביב לה יהיה המשך ישיר של המבנה עצמו כך שלא תיווצר תחושת קלסטרופוביה למי שיגור בדירת חדר כל כך קטנה.
החלטתי לרצף את הגג באותם אריחי קרמיקה בהם ירוצף החדר וכשתפתח הדלת הרחבה תהיה תחושה של מרחב אחד גדול. החלטתי גם לשים אדניות פורחות על מעקה הגג סביב, כדי לתת תחושת פרטיות שתבדיל את הגג שלנו מהגג השכן, הצמוד לבית שלנו.
הכל היה טוב ויפה, הבידוד שעשינו לגג היה לכאורה לפי הספר. הצפנו את הגג לפני הריצוף ולכאורה הכל היה תקין. ולמרות הכל, בחורף הראשון ועוד הרבה יותר מזה בשני התחילו להסתמן כתמי רטיבות בנקודות שונות בתקרת הדירה שלנו, הממוקמת מתחת לדירת הסטודיו.
הייתי נואשת, את כל החסכונות השקעתי בדירת הסטודיו ועכשיו נפגמה קשה גם הדירה שלי.
מאחר שאני חובבת גלישה באינטרנט איתרתי את הכתובת האלקטרונית של המומחים לבניין בטכניון ובקשתי המלצות לאנשי איטום שיתנו לי דיאגנוזה מה מקור הבעיה.
מהם למדתי על הטכניקה, שהייתה אז בארץ בחיתוליה, סריקת אינפרא-אדום המאפשרת איתור מוקד הדליפה לא בצורה חודרנית, כלומר מבלי להסיר מרצפות. לא אכביר במילים, למרות שהפרשה נמשכה שנים אחדות.
הסורק הראשון לא המציא לי לאחר הסריקה את הצילום אלא רק סימן בגיר על הרצפה את המקומות שלדעתו האיטום בהם פגום, כביכול מה שהתברר אחר כך כדיאגנוזה לא אמינה. רק החברה המקצועית שלאתר שלה אני משגרת את הרשימה הזו כמחווה של תודה– רק היא זיהתה את הסיבות לדליפה. הסריקה העלתה כי שני פרטים קטנים שיבשו את הכל.
פרט אחד: לא היו תקניים הנקזים מתחת לרצפה, המיועדים לפלוט למרזב את מי הגשם או את מי השטיפה של הגג.
והפרט השני: איש האיטום הבין, שדלת החדר הפונה לגג תותקן בחלק החיצוני של הקיר ולכן איטום הגג שעשה הסתיים בקו החיצוני ואילו בפועל הדלת נבנתה בקו הפנימי של הקיר וזאת כדי ליצור חלל לדלת הזזה. קיצורו של דבר, הסוף היה שהפס שבין שני המשקופים של הדלת או במילה אחרת סף הדלת -לא היה אטום.
בסופו של דבר טופל הליקוי בגג. הוחלפו הנקזים, נחשף הפס נטול האיטום, נוקה ונאטם.
עלי לשפץ גם את כל הנקודות בתקרת הדירה שלי שאליהם חדרה רטיבות ופגמה בטיח, בסיד ואפילו בארון הקיר ובמדף הספרים שמתחת לנקודות התורפה.
אחרי שאני נכוויתי קשות – עצתי היא: כל אגורה המושקעת בסריקה תרמית אמינה עוד לפני שמובחנת דליפה בעין – חוסכת המון עוגמת נפש, טרדה והפסד כספי ניכר. אחרי כל עבודת איטום אני ממליצה לבצע סריקה כזו ולגלות את הפגמים עוד לפני שאירעו נזקים.

בברכה,
יעל אולמר

דילוג לתוכן