אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

גילוי רטיבות בבית

תוכן עניינים: גילוי רטיבות בבית

רטיבות בקירות נחשבת לאחד מליקויי הבניה הגרועים ביותר שיש. היא עלולה להיות מתחת לריצוף או בתוך קירות המבנה ונגרמת מסיבות שונות, בין היתר עקב חדירה של מי גשמים או פיצוץ פנימי בצנרת מערכת הביוב ונזילה פנימית. היא עלולה לגרום לנזק משמעותי במהירות, ועל כן החל מהרגע שבו אתם חושדים לקיומה של רטיבות או שגיליתם אחת כזאת, טפלו בה בהקדם האפשרי. במידה והיא לא תטופל בהקדם באמצעות בעל מקצוע מומחה, העיכוב עלול לגרום לכם נזקים כספיים רבים שילכו ויגדלו.

רטיבות

סימני הרטיבות יכולים להופיע בצורות שונות, וכדאי להכיר את הסימנים על מנת שתוכלו לזהות ולטפל בהקדם:

  • נזילה גלויה לעין מקיר או מתקרה.
  • סימני מלחים היוצאים מבין המרצפות בצורת תפרחות, דבר זה מעיד על כך שקיימת רטיבות והפרשי טמפרטורה.
  • רטיבות העולה מעל הטיח והפאנלים.
  • ערפל מעל אריחים או מרצפות שיש מעיד על רטיבות מתחת לריצוף.
  • סימנים של טחב ועובש ברחבי המבנה ועל רהיטים הצמודים לקירות כמו ארונות.

נזקי הרטיבות

קיומה של רטיבות במבנה לאורך זמן תגרום לנזקים בחומרי הבניה, למשל: היא תגרום לסדקים בקירות, כתמים מפושטים של רטיבות על קירות הבית, עובש, קילופים של צבע הקיר, קורוזיה ביסודות מתכתיים, נזקים לציוד וריהוט הבית, נזקים בריאותיים ועוד. שימו לב, כי לנוכחות של מים בתוך המבנה האטום אין לאן לצאת, הם לא יתייבשו או יתאדו מעצמם ולכן בתוך זמן קצר הם יהפכו לעובש מסוכן ומזיק.

רטיבות בדירות ישנות

המגורים בבניינים משותפים עלולים לייצר שלל אינטראקציות נעימות יותר ופחות בין שכנים. בעבר, צינורות הניקוז נבנו בעיקר מברזל לכן, הבעיות מתחילות בחלוף הזמן כאשר הצינור ברזל מתיישן, מחליד, ומתמלא באבנים. המים לוחצים על דפנות הצינורות וגורמים לסדקים ופיצוצים ונוזלים מצטברים מתחת לריצוף. לפיכך, בבניינים ישנים גדל הסיכוי שהצנרת נשחקה וכבר לא פועלת כמו שצריך, דבר זה מגדיל את הופעת הרטיבות. לכן, לא נדיר לראות שכן שפונה לשכנו ושואל אותו האם מקור הרטיבות המופיע אצלו בתקרה נובע מפיצוץ בצנרת שלו. שימו לב, שגם אם השקעתם רבות בצנרת שלכם, הרטיבות יכולה להופיע מהצנרת של השכנים. לפיכך, מומלץ בבניינים ישנים אחת לתקופה לעקוב אחרי הרטיבות שצצה, לא להזניח ולהתעקש על תיקון הצנרת גם במידה והיא שייכת לשכנים.

רטיבות בחדר האמבטיה

שימו לב כי במקרה של חדר האמבטיה, במידה ולא בוצע איטום יסודי או לחילופין אם התפוצץ צינור העובר מתחת לריצוף, תיתכן הצטברות מים מתחת לרצפה. במקרה זה, תיקון הצנרת לא יספיק כדי לפתור את הבעיה ותצטרכו לדאוג גם לייבוש המים. במידה ולא תייבשו יופיע כתם רטיבות על תקרתו של השכן או שתתפתח פטריה המהווה סכנה בריאותית לבני הבית. לכן, במקרה זה צרו קשר באופן מידי עם אינסטלטור מומחה לטיפול הבעיה. אל תתעכבו מאחר וכל עיכוב יצור נזק לכם או לשכן מלמטה.

טיפול בבעיה

השלב הראשון שתצטרכו על מנת לטפל בבעיית הרטיבות יהיה להזמין איש מקצוע מומחה שיאתר את מקור הרטיבות. כיום ישנם אמצעים משוכללים רבים כולל מצלמות טרמיות היכולות לספק צילום מלא של הצנרת ובכך יתאפשר לקבל תמונת מצב על הצנרת כולה. השלב השני יהיה תיקון הצנרת, שימו לב כי במקרה שמדובר בצנרת חלודה וישנה, יומלץ להחליף את כלל הצנרת או חלקים עיקריים, למרות שדבר זה עלול להיות לא נעים בטווח הקצר עקב הצורך בשיפוץ והעלות הכספית, זה ישתלם לטווח הארוך.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן