אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

ניקוז במרפסות מרוצפות

תוכן עניינים: ניקוז במרפסות מרוצפות

מערכת הניקוז של המרפסת כרוכה במערכת האיטום וכך ההיפך, מכיוון שכאשר המים מתנקזים כראוי מהמרפסת יורד העומס ממערכת האיטום, לכן, נתייחס אל המערכות כמערכות שלובות ונבצע את הבדיקה תוך התייחסות מתאימה לכך.

ליקויים אפשריים:

  • ניקוז דו-מפלסי (נקז כפול) – ניקוז הרטיבות שחודרת אל מתחת לאריחים, באמצעות אביזר ניקוז דו-מפלסי, מונע היווצרות "בריכה" תחת הריצוף.
  • על מערכת הניקוז להיות בעלת קיבולת מספקת לגודל המרפסת.
  • איטום לקוי סביב נקז המרפסת.
  • שברים בצינור.
  • ניתוק גומיות מחיבורי הצינור.
  • סדקים בצינור.
  • שורשים שחדרו לצינור.
  • סתימה שנוצרה עקב הצטברות של פסולת כגון: חסמים למיניהם, פסולת בנייה וכדו'.
  • עיוות \ דפורמציה של הצינור מפני חום או יציקה.
  • ועוד.

בבדיקת מרפסות מרוצפות יש לזכור, כי מים עוברים לשכבת המצע גם כאשר שכבת המדרך 'אטומה' באיטום עילי (רובה וכדו'). לכן, הבדיקה צריכה להתבצע מתוך נקודת הנחה שמים כבר עברו את שכבת הריצוף של המרפסת, וכעת המים מחפשים דרך לחדור אל מבעד לשכבת האיטום.

כמו כן, עלינו לזכור כי במקרה בו המים מצליחים לחדור אל מבעד לשכבת האיטום, הלקוח יצטרך להוציא הוצאות כספיות משמעותיות אשר עשויות לגדול בהתאם להתפשטות המים. למשל, במקרה בו המים חדרו אל מבעד לשכבת המצע ושכבת האיטום, ותוצאות הבדיקה מצביעות על כך שמערכת האיטום כושלת ולא ניתן לבצע תיקון נקודתי, במקרה כזה יצטרך הלקוח להחליף את מערכת האיטום הקיימת במערכת חדשה. החלפת מערכת האיטום הישנה בחדשה כרוכה בד"כ בפירוק התשתיות הקיימות, דהיינו שכבת המדרך (ריצוף) ושכבת המצע (חול או סומסום). בנוסף, במידה והכשל משמעותי וכבר המים חדרו אל מתחת לשכבת האיטום והמשיכו לחדור מהמרפסת אל הבית, ידרשו עבודות תיקון ושיקום לפנים הבית (ייבוש שכבת המצע והקירות הפנימיים).

מערכת הניקוז של המרפסת כרוכה במערכת האיטום וכך ההיפך, מכיוון שכאשר המים מתנקזים כראוי מהמרפסת יורד העומס ממערכת האיטום, לכן, נתייחס אל המערכות כמערכות שלובות ונבצע את הבדיקה תוך התייחסות מתאימה לכך.

קיימים מספר פרטים הכרחיים לכל מרפסת, אשר אותם נצטרך לראות לפני ביצוע הבדיקות. פרטים אלו יתנו לנו תמונת מצב על בעל המקצוע, שביצע את עבודות האיטום והניקוז של המרפסת.

הפרט הראשון הוא 'ניקוז דו-מפלסי' אשר מנקז את המים גם משכבת הריצוף וגם משכבת המצע, ובכך מונע את היווצרותן של בריכות תחת שכבת הריצוף ומאריך את התפקוד וכושר הביצוע של מערכת האיטום שתשרוד לאורך זמן רב יותר. לכן, ראשית נבדוק האם קיים ניקוז דו מפלסי במרפסת הנבדקת, וכן נבדוק מהו מצבו של הנקז.

בדיקת ניקוז מרפסות

כאשר אנו ניגשים לביצוע בדיקת ניקוז במרפסות יש לבצע את הבדיקה בשיטת השלבים, כדי שלא ייווצר מצב שבו בדיקה מסוימת פוגעת בתוצאות הבדיקה שנבצע אחריה. למשל, כאשר אנו ניגשים לבצע בדיקה של ניקוז מרפסת שהותקן בה נקז כפול, נבצע הצפה קודם לצינור הניקוז ורק לאחר מכן נבצע בדיקת הצפה לנקז עצמו, כדלהלן: בדיקת הצפה לצינור הניקוז, בדיקת הצפה לנקז הכפול (אם קיים), ורק לאחר מכן נעבור לבדיקת הצפה לרצפת המרפסת, בדיקת הצפה לרצפת המרפסת במקטעים (הצפה מקומית), בדיקת התזה לדופן מעקות חיצוני, בדיקת המטרה להיקף הוויטרינה והחלונות, בדיקת התזה לדופן הקירות בהיקף המרפסת.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן