אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

נזילות רטיבות וסכסוכי שכנים

תוכן עניינים: נזילות רטיבות וסכסוכי שכנים

סכסוכי שכנים מתרחשים לא פעם כאשר קיימת נזילה שהגורם לה מוטל בספק, שכן אחד טוען שהנזילה לא מגיעה מהדירה שלו כי הוא רק עכשיו שיפץ וכל המערכות אצלו דנדשות, שכן אחר טוען שהנזילה מגיעה בהכרח מהדירה של השכן הקודם מכיוון שרק הוא ביצע עבודות של שיפוץ בבניין ולכן מסתבר שבמהלך העבודות משהו גרם לנזילה.

הטענות האלו הן רק דוגמה לטענות ששכנים יכולים לטעון בחדרי המדרגות של הבניין, והטענות שלהם יכולות להיות הגיוניות מאוד. אממה, כשמדובר בנזילות מים, ללכת בעקבות מהלכי ההיגיון שלנו או של אחרים זהו צעיד לא חכם בלשון המעטה. את המים לא ממש מעניין ההיגיון שלנו, והנזילה תמשיך לטפטף בניגוד לצעקות של ההיגיון וחבריו. כשמדברים על נזילת מים ההיגיון צריך לצאת מהתמונה, ולתמונה נכנסים רק הנתונים ה'יבשים' של המערכות בדירה והבדיקות שבוצעו בהן.

בפני השכנים המסוכסכים עומדות מספר אפשרויות לבחירתם: 1. ללכת לבית משפט. 2. ללכת לתהליך של גישור מחוץ לכותלי בית המשפט. 3. להזמין מומחה שאמין ומקובל על שני הצדדים ותוצאות הבדיקה יכריעו אצל מי שוכנת האמת. בהמשך המאמר נפרט ונרחיב על האפשרויות הללו ועל הכדאיות של כל אחת מהן, בהתייחסות לשני הצדדים בסכסוך.

סוגים שונים של נזילות מים ורטיבות

נזילות מים יכולות להתרחש בכל יום בשבוע, והגורמים להן רבים ומגוונים.

צנרת אספקת מים

הנזילה הנפוצה ביותר היא נזילה מצנרת אספקת המים של הדירה, היא יכולה להתרחש בעקבות שינויים בלחץ הצנרת או פגיעה מכנית כזאת או אחרת. זוהי נזילה שצריך להתייחס אליה כמה שיותר מהר מכיוון שיש לה מאגר בלתי נדלה של מים שממשיכים לזרום פנימה אל הרצפה והקירות שלכם ושל השכנים שלכם. זאת נזילה שתהיה מלווה בדרך כלל בסימנים הבאים:

  1. סימני רטיבות מעל פנלים.
  2. סימני רטיבות על קירות או תקרה.
  3. טפטופי מים של ממש מהרטיבות.
  4. חשבון מים גבוה או חריג מהרגיל.
  5. תלונות מהשכנים בקומה התחתונה או כאלו שמתגוררים במקביל אליכם באותה הקומה.

חשוב מאוד לשים לב ולהיות עם 'יד על הדופק' כדי שתוכלו להתייחס באופן מידי לבעיות מסוג זה על מנת שהבעיה לא תחמיר ותגיעו למצבים לא נעימים בעליל.

צנרת מים תת קרקעית נוזלת
צנרת מים תת קרקעית נוזלת

איטום – חדירת מי גשמים

נזילה נוספת שכדאי לתת עליה את הדעת היא נזילה שנובעת בעקבות חדירה של מי גשמים לדירה. להלן מספר סימנים שיעזרו לכם להבין שמדובר בחדירה של מי גשמים:

  1. הנזילה מתרחשת בעונת החורף ולאחר שירדו גשמים כבדים או קלים.
  2. הנזילה 'באה והולכת', כלומר, המים מטפטפים ועוצרים ואז שוב מטפטפים מהרטיבות.
  3. הנזילה ממוקמת בתקרה או בקיר חיצוני.

אלו רק סימנים כלליים שיעזרו לכם להבין את הכיוון, גם בנזילות כאלו מומלץ ליצור קשר ולהזמין בדיקה לאיתור מקור הכשל בהקדם האפשרי. לא כדאי לחכות עם זה יותר מדי מכיוון שחדירה של מי גשמים עלולה 'לחסל' את מערכת האיטום שלכם ברבות הזמן. ככל שיותר ויותר מים חודרים אל מתחת למעטפת האיטום של הגג או המרפסת וכו', המים מחלחלים לעוד ועוד אזורים ומוציאים מכלל שימוש את מערכת האיטום שאחראית על שמירת המים מחוץ לדירה. וזאת הסיבה שכשתעלו לגג שלכם תוכלו לראות את היריעות הביטומניות שעל גבי הגג כשהן מתנפחות ומתקלפות, המים חדרו אל מתחת ליריעות והשמש הקופחת מרחיבה את היריעות יחד עם המים שמתאדמים תחתן.

צנרת ביוב וניקוז

נזילה נוספת שלא מגיעה לעשות רק שמח, היא נזילה מצנרת הניקוז או הביוב של הדירה. בשונה משני הסוגים הקודמים שהזכרנו, נזילה זאת מתאפיינת בנתונים שונים:

  1. רטיבות באזורים שבהם עוברים צינורות הביוב והניקוז של הדירה או הבניין.
  2. רטיבות צבעונית, כלומר בעלת גון של צבע צהבהב או חום.
  3. רטיבות שמדיפה ריחות לא נעימים, ובכלל ריח לא נעים בדירה.

רטיבות שמגיעה מצנרת הביוב אינה משחק ילדים תרתי משמע, אתם לא רוצים לנשום את האדים שעולים לאחר התאדות והתייבשות המים המלוכלכים, ואתם לא רוצים להישען על קיר בבית כשהוא ספוג במים מזוהמים. רטיבות כזאת עלולה לגרום לזיהומים ולמחלות חלילה, טפלו בה בהקדם האפשרי וכמה שיותר ביעילות.

תקרה משותפת

במקרה שבו מופיעה רטיבות בתקרת הבית, האינסטינקט הראשון שלנו הוא לשייך את הרטיבות לשכן שבקומה העליונה. אינסטינקט נוסף שקופץ לנו בדרך כלל, הוא ללכת אל המיקום הישיר שנמצא מעל סימני הרטיבות בקומה העליונה, ולהצביע עליו בתור הגורם הישיר להופעת הרטיבות. לא מומלץ להקשיב קשב מלא לאינסטינקטים שלנו, כל עוד אנחנו לא מומחים בתחום שצברו ניסיון וידע רב שהפך ברבות הזמן לאינסטינקט.

וכי למה? מכיוון שהמים יכולים לזרום מכיוונים שונים וממרחקים ארוכים, כך שהמיקום לא תמיד אומר לנו ששם נמצאת הנזילה. וכאן יכול להגיע הסכסוך של השכנים, כל אחד טוען טענה אחרת ומגבה אותה בטיעונים כאלה ואחרים. חשוב מאוד לפשט את הדברים ולמנוע את כל הסיבוך הזה על ידי הזמנה של בדיקה לאיתור נזילות, הבדיקה תיתן לכם את כל המידע שאתם צריכים ותחזיר את השקט והשלום לבניין שלכם.

קיר משותף

קירות משותפים הם הגורם המרכזי לסכסוכי שכנים בעקבות הופעה של נזילה בקיר המשותף, מה שגורר אחריו ספקולציות ותיאוריות על הגורם לרטיבות והסיבות להופעתו. בדרך כלל כשמדובר על קיר משותף צריך להבחין במהות הקיר ושימושו, ולשאול שאלות שיכוונו אתכם להבנה ברורה יותר של הכשל ותוצאותיו. למשל, האם עוברת צנרת ניקוז בקיר? האם עוברת צנרת אספקת המים בקיר? האם אחד מהשכנים ביצע שיפוץ ו'גילח' מחצי מהקיר תוך כדי העבודה? וכו'.

חצר / מרפסת משותפת

סימני רטיבות שמופיעים בכניסה למרפסת או החצר עלולים לבלבל את בעל הנכס המצוי, ובצדק כי הגורמים לה עשויים להיות רבים. יתכן שהרטיבות מגיעה מבעיות של המרפסת עצמה, ויתכן שהיא מגיעה מנזילה שנוצרה אצל השכן ועברה אליכם דרך התשתית המשותפת (מה שלא אמור לקרות כשהמערכות והתשתית תקינות ומותקנות כהלכה). העיקרון המנחה שצריך להוביל אתכם, הוא שרק על ידי בדיקה תוכלו להבדיל בין הגורמים לרטיבות, מה שיחסוך מכם ויכוחים מריבות וכאבי ראש.

סכסוכי שכנים

סכסוכי שכנים בבנייני מגורים הנובעים מנזילות מים וסימני רטיבות בקירות ותקרות משותפים אינם נדירים. מחלוקות אלו נובעות לרוב מסיבות מגוונות, החל מבעיות מבניות ועד רשלנות תחזוקה, המובילה בסופו של דבר למערכות יחסים מתוחות והרעה בתנאי החיים של דיירי הבניין. טיפול בקונפליקטים אלו דורש הבנה עמוקה של הסיבות הבסיסיות ואסטרטגיה יעילה לפתרון הבעיות ומניעת נזק נוסף. בחלק זה במאמר, נחקור את הבסיס לסכסוכים מסוג זה, את אופי המחלוקת, דרכי פעולה פוטנציאליות ופתרונות ברי קיימא לצמצום הנזק ולהשבת ההרמוניה בין השכנים.

הבסיס לעימות

  1. ליקויים מבניים: גורם שכיח לנזילות מים ולרטיבות בבנייני מגורים הוא ליקויים מבניים, כגון סדקים בקירות, איטום לקוי או חומרי בניין שנפגעו. בעיות אלו עלולות לנבוע משיטות בנייה לקויות או תחזוקה לא מספקת לאורך זמן.
  2. בעיות אינסטלציה: מערכות אינסטלציה לא תקינות, לרבות צנרת דולפת או ניקוז לא תקין, תורמות פעמים רבות משמעותית לחלחול מים בתוך הקירות והתקרות. הזנחת תחזוקה שוטפת של מערכות אינסטלציה עלולה להחמיר את הבעיות הללו, ולהוביל למחלוקות בין שכנים.
  3. אוורור לקוי: אוורור לא מספיק בתוך הבניין עלול להוביל לעיבוי ולהצטברות לחות, ולטפח סביבה שתורמת לצמיחת עובש ולחות. נושא זה נפוץ במיוחד באזורים בהם נפוצות רמות לחות גבוהות.

הסכסוך

סכסוכי שכנים הנובעים מנזילות מים וסימני רטיבות בקירות ותקרות משותפים עלולים להסלים במהירות מהסיבות הבאות:

  1. נזק לרכוש: נזילות מים ורטיבות עלולות לגרום לנזק רב לרכוש אישי, לרבות רהיטים, אלקטרוניקה ופריטים יקרי ערך אחרים. דיירי הבניין עשויים להטיל על שכניהם אחריות להפסדים הכספיים הנובעים מכך.
  2. חששות בריאותיים: רטיבות וצמיחת עובש עלולים להוות סיכונים בריאותיים משמעותיים, לעורר בעיות נשימה ואלרגיות בקרב הדיירים. דאגות לגבי רווחת משפחותיהם עלולות להעצים את הסכסוך בין השכנים.
  3. הקצאת אחריות: קביעת הגורם האחראי לטיפול בנזילות המים ופתרון הנזקים הנובעים מכך עלולה להוביל לסכסוכים. חוסר בהירות לגבי בעלות על נכס (שוכרים וכדו') ואחריות תחזוקה עלול להחמיר את המצב.

דרכי פעולה

  1. תקשורת וגישור: עידוד תקשורת פתוחה בין שכנים חיוני לצורך פתרון של מחלוקות בהסכמה. השתתפות בפגישות גישור, בהנחיית צד שלישי ניטרלי, יכולה לעזור לשני הצדדים להביע את חששותיהם ולהגיע לפתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים.
  2. תיעוד ואיסוף ראיות: איסוף תיעוד מקיף, כולל תמונות, סרטונים ותיעוד כתוב של הנזקים, הוא חיוני בעת ניסיון לפתור מחלוקות משפטית. ראיות אלו יכולות לתמוך בטענות ולהקל על קבלת החלטות הוגנת בהליכים משפטיים, במידת הצורך.
  3. פנייה משפטית: אם המחלוקת נותרת לא פתורה באמצעות משא ומתן בלתי פורמלי (גישור וכדו'), ייתכן שיהיה צורך לפנות לסיוע משפטי. התייעצות עם מומחה משפטי או הגשת תביעה משפטית יכולה לסייע בהגנה על זכויות הצדדים הנפגעים ולהבטיח פיצוי הולם עבור הנזקים שנגרמו.

פתרונות

  1. בדיקה ותיקונים מקצועיים: ביצוע בדיקה יסודית על ידי אנשי מקצוע מוסמכים, כגון מאתרי נזילות מהנדסי מבנים או אינסטלטורים, יכול לסייע בזיהוי שורש נזילות המים והרטיבות. ביצוע תיקונים הכרחיים, כגון תיקון בעיות אינסטלציה ושיפור האיטום, הוא חיוני למניעת נזקים נוספים.
  2. שיקום עובש: שירותי שיקום עובש מקצועיים יכולים למנוע ביעילות את צמיחת העובש ולשפר את איכות האוויר בתוך הבית. הסרת מקור הרטיבות ויישום אמצעי אוורור נאותים יכולים לסייע במניעת נגיעות עובש עתידיות.
  3. הנחיות והסכמי תחזוקה: קביעת הנחיות והסכמים תחזוקה ברורים, המפרטים את תחומי האחריות של כל צד בנוגע לתחזוקת הבניין, יכולה לסייע במניעת מחלוקות דומות בעתיד. בדיקות סדירות ותחזוקה יזומה יכולים להפחית משמעותית את הסבירות לבעיות הקשורות למים.
  4. הגדלת המודעות: חינוך הדיירים לגבי החשיבות של תחזוקת מבנים נכונה ואיתור מוקדם של נזילות מים, יכול לטפח תחושת אחריות קהילתית. העברת סדנאות או מפגשי הסברה על אמצעי מניעה יכולים לתמרץ את הדיירים לזהות ולטפל בבעיות פוטנציאליות לפני שהן מסלימות.

סימוכין / חוות דעת מומחה

סכסוכי שכנים בבנייני מגורים שנגרמים בעקבות נזילות מים וסימני רטיבות בקירות ובתקרות משותפים עלולים להיות נושא שנוי במחלוקת, ולעתים קרובות להוביל למערכות יחסים מתוחות בין השכנים ולמאבקים משפטיים. כאשר מתמודדים עם קונפליקטים מורכבים כאלה, כוח הראיות, במיוחד בצורת חוות דעת של מומחה, יכול להשפיע באופן משמעותי על תהליך הפתרון ועל התוצאה עבור כל צד בסיפור. בחלק זה, נעמיק בתפקידן של חוות דעת מומחים וכיצד הן יכולות להעצים את שני הצדדים לטפל ביעילות במחלוקת ולהגן על זכויותיהם.

הבנת הקונפליקט

נזילות מים ורטיבות בקירות ובתקרות יכולות לנבוע מבעיות בסיסיות שונות, כולל ליקויים מבניים, בעיות צנרת ואוורור לקוי. ככל שבעיות אלו מחמירות, הדיירים עלולים למצוא את עצמם בעיצומה של מחלוקת, כאשר כל צד ינסה לבסס אחריות ולבקש פיצוי הולם עבור הנזקים שנגרמו לו.

כוחה של חוות דעת מומחה:

  1. העצמת הדיירים הנפגעים: כאשר דיירים מתמודדים עם נזילות מים ורטיבות, קבלת חוות דעת מומחה ממהנדס מבנים או מפקח בניין מוסמך יכולה לספק תוקף משמעותי לטענותיהם. הערכה ותיעוד מפורט של המומחה לגבי הליקויים המבניים או בעיות האינסטלציה יכולים לחזק את עמדת הדיירים, ולהעניק אמינות לדרישותיהם לתיקונים ופיצויים נדרשים.
  2. תמיכה בנאשם: לעומת זאת, הצד הנאשם, לרוב מדובר בדיירי הבניין השכנים או הנהלת הבניין (ועד בית), יכולים להשתמש בחוות דעת של מומחים כדי לערער או להפריך את הטענות שהועלו נגדם. על ידי הצגת ראיות מאיש מקצוע בעל מוניטין, כגון מאתר נזילות מים מוסמך או מומחה לתחזוקת מבנים, הם יכולים להוכיח שהם נקטו באמצעים מתאימים לתחזוקת הנכס ולתקן כל בעיה פוטנציאלית באופן מידי.

חיזוק תביעות משפטיות:

  1. עמדת התובע: עבור הצד המגיש את התביעה, חוות דעת מומחה משמשת בתור כלי מכריע לביסוס עמדתם המשפטית. ניתוח ועדות של מומחים יכולים לספק הבנה מקיפה של היקף הנזקים, שורש נזילות המים ופעולות התיקון הנדרשות, ובכך לחזק את טענתם לפיצוי כספי ואכיפת אחריות התחזוקה.
  2. אסטרטגיית הגנה: מאידך, עבור הצד הנאשם, חוות דעת של מומחה יכולה להוות את עמוד השדרה של אסטרטגיית הגנה חזקה. זה יכול לעזור להפריך כל טענה לא מבוססת ולהדגיש את האמצעים החריפים שננקטו כדי למנוע ולטפל בבעיות הקשורות למים. חוות דעת משכנעת של מומחה יכולה לשמש הגנה חיונית מפני התחייבויות כספיות בלתי מוצדקות, ולהבטיח שהצד הנאשם לא יישא באחריות שלא כדין לנזקים שאינם בשליטתו.

פתרון מחלוקות בדרכי נועם

  1. הקלת תהליך המשא ומתן: חוות דעת של מומחים יכולות לשמש פלטפורמה ניטרלית להקלה על תהליך המשא ומתן בין הצדדים המעורבים. התובנות האובייקטיביות המסופקות על ידי מומחים יכולות להנחות דיונים לקראת החלטה מוסכמת הדדית, בהתבסס על דרך הפעולה המומלצת המתוארת בדו"ח המומחה.
  2. עידוד אמצעי מניעה: על ידי הדגשת החשיבות של תחזוקה שוטפת ואמצעים יזומים למניעת בעיות הקשורות למים, חוות דעת של מומחים יכולות לעודד את שני הצדדים ליישם פתרונות ארוכי טווח שמתעדפים את רווחת כלל דיירי הבניין כולו . מה שיכול לטפח בסופו של דבר תרבות של אחריות משותפת, ובכך למזער את הסבירות למחלוקות עתידיות.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן