אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

נזילות רטיבות וחברות ביטוח

תוכן עניינים: נזילות רטיבות וחברות ביטוח

נזילה ורטיבות בדירות חדשות מצריכות תקשורת ישירה אל מול חברות הביטוח השונות, במטרה לקבל מהן את השירות המתאים. השירות של חברות הביטוח הוא מעבר לשירות שמגיע לכל רוכש דירה, תחת תקופת האחריות ותקופת ה'בדק' שהחוק מחייב את הקבלן להעניק לרוכשי הדירות בישראל. חברות הביטוח צריכות להעניק ללקוח בדיקה לאיתור הנזילה ומקור הרטיבות, ובנוסף גם לדאוג לביצוע התיקונים המתאימים.

עם זאת, לא כל פוליסות הביטוח דומות בשירות שהן מעניקות ללקוחות של חברת הביטוח, ולכן, יש לשים לב לאותיות הקטנות של כל פוליסה, ולוודא מול נציגי חברת הביטוח שהפוליסה כוללת את כל מה שבאמת חשוב לכם בתור בעלי הנכס.

ביטוח דירה

בישראל, ביטוח דירה הוא דרישת יסוד בעת הבטחת הלוואה בנקאית לרכישת דירה (משכנתא). הוא משמש כרשת ביטחון במקרה של בעיות בלתי צפויות, כגון נזילות מים או סימני רטיבות. כאשר בעיות כאלה צצות, נקודת הקשר הראשונה שלכם צריכה להיות חברת הביטוח שאצלה רכשתם את הפוליסה שלכם.

ישנן לא מעט חברות ביטוח שניתן לרכוש דרכן פוליסת ביטוח, חלקן עובדות ישירות אל מול הבנק שמעניק את הלוואת המשכנתא ומצרף את האפשרות לרכישת ביטוח דירה ללקוחות הבנק. כשאתם נמצאים בשיחה מול חברת הביטוח, מומלץ לתאר בפירוט רב ככל האפשר את מצב הרטיבות.

בעוד שביטוח דירה מכסה בדרך כלל נזקים הנובעים מבלאי של רכיבים חיוניים כמו מערכת האינסטלציה, דוד שמש ודוד חשמלי, ומגוון של בעיות מתמשכות ואף חוזרות ונשנות. דיירים רבים, מדי שנה, מוצאים עצמם מתמודדים לא רק עם האתגרים שמציבים נזקי הצפה ורטיבות, אלא גם מול המציאות המתסכלת של חברות הביטוח בגישה שאינה יעילה בלשון המעטה. לכן, חשוב שתדעו להתכונן בצורה נכונה ותבחרו את חברת הביטוח הנכונה עבורכם, וחשוב לא פחות שתדעו לבחור גם את פוליסת הביטוח המתאימה עבורכם.

רטיבות בדירה מה עושים?

אז מה כדאי לעשות במקרה של נזקי רטיבות? ברגע שאתם חושדים שייתכן שהדירה שלכם סובלת מבעיות הקשורות לרטיבות, חשוב ליידע את חברת הביטוח שלכם בהקדם.

חברת הביטוח שולחת בדרך כלל שמאי שמגיע במטרה להעריך את הנזק, לאחריו יגיע מאתר נזילות של חברת הביטוח ויחד איתו או בנפרד יגיע גם אינסטלטור לתיקון של הכשל שנמצא בבדיקה. בעלי המקצוע שעובדים עם חברות הביטוח מגיעים משלל רחבי הקשת המקצועית של אנשי המקצוע שיש בארץ.

במקרים מסוימים ניתן לבקש מחברת הביטוח לשלוח בעל מקצוע ספציפי, או להזמין בעל מקצוע שאתם מכירים באופן פרטני ולשלם על 'השתתפות עצמית' מסוימת. מומלץ לבדוק את האפשרות הזאת עם נציגי חברת הביטוח כדי שתוכלו להזמין בעל מקצוע שאתם סומכים עליו, ולאחר מכן להציג את הדו"ח שלו לחברת הביטוח.

מה ביטוח דירה מכסה ומה לא?

חשוב להבין שלא כל סוגי הנזק זכאים אוטומטית לפיצוי מחברת הביטוח, אלא תלוי היכן מופיע הנזק ומהו סוג הנזק. חברת הביטוח שלכם תעניק פיצוי או תיקון רק במקרה שסיבת הנזק מכוסה במפורש בפוליסה שלכם, ולכן חשוב כל כך לעבור על כל פרטי הפוליסה ולהבין מה מכוסה לכם ומה לא. למשל, נזקי איטום שגורמים לחדירת מי גשמים אינם מכוסים ע"י רוב פוליסות הביטוח בישראל, ורק נזקי צנרת של צנרות ביוב וניקוז מופיעות ברוב הפוליסות.

מה שכן, אפשרי בחלק מחברות הביטוח להוסיף גם נזקי איטום, הן איטום של מערכות גגות שטוחים או מרפסות מרוצפות או חדרי רחצה. ניתן להוסיף את הסעיף הזה לפוליסה שלכם בתשלום נוסף, מה שיתברר כצעד נכון ברגע שמי גשמים יחדרו לבית ויצרו נזילה.

דיור חלופי – ביטוח דירה

במקרה שבו קיים נזק ממשי לדירה שהופך אותה לדירה שאינה ראויה למגורים, ניתן לקבל דיור חלופי. להלן ציטוט מתוך "תקנות הפיקוח על עסקי ביטוח":

"פיצוי על אבדן הכנסות משכר דירה של הדירה או הוצאות שכר דירה לצורך מגורים למבוטח ולבני משפחתו, כל עוד אין הדירה מתאימה למגורים על פי קביעת מהנדס רישוי, כמשמעותו בחוק המהנדסים והאדריכלים, התשי"ח-1958 (להלן – חוק המהנדסים והאדריכלים); הפיצוי לפי פסקה זו יחושב על פי שכר דירה מקובל בעבור דירה דומה לדירה המבוטחת בפוליסה זו, לתקופה מרבית של 12 חדשים, החל ביום קרות מקרה הביטוח, או בסכום מרבי שלא יעלה על 15% מסכום ביטוח הדירה, לפי הנמוך מבין השניים, וזאת אף אם הפיצוי הכולל עולה על סכום ביטוח הדירה; תשלום בשל הוצאות שכר דירה לפי פסקה זו מותנה בהוכחה סבירה ששכר הדירה למקום מגורים חליפי אכן הוצא בפועל."

סעיפי פוליסת הביטוח לדירה

יתר על כן, שימו לב לסעיף קריטי נוסף – החופש לבחור את אנשי המקצוע שלכם. על פי החוק בישראל, יש לכם את החירות לבחור כל אינסטלטור שתעדיפו, כל עוד לא חתמתם על הסכם המחייב אתכם לנותני השירותים הנבחרים של חברת הביטוח. המטרה העיקרית של חברת הביטוח היא בתכל'ס למזער עלויות, אך העדיפות שלכם היא לקבל שירות ברמה הגבוהה ביותר.

ולכן מומלץ מאוד לפנות אל מומחה לאיתור נזילות חיצוני, כדי שזה יוכל להציג בפניכם את הממצאים הנכונים והמדויקים. מה גם שבעלי המקצוע של חברות הביטוח נצמדים רק למה שמצוין בפוליסת הביטוח שלכם, מה שאומר ששאר המערכות שצריכות להיבדק לא יבדקו על ידם (ברוב המקרים). ואתם בתור בעלי הנכס רוצים לדעת הכל!! לא מעניין אתכם אם זה כלול בפוליסה או שלא, אתם רוצים לדעת מה לא בסדר אצלכם בבית כדי שתוכלו לתכנן בצורה אפקטיבית את התיקון. את הנושא של הפוליסה אם התיקון מכוסה על ידי חברות הביטוח אפשר לפתור לאחר מכן, אבל החלק החשוב הוא שתדעו לפני הכל מה לא בסדר בנכס שלכם.

הסתמכות על חברת הביטוח שתעשה בחירות מקצועיות בשבילכם, עשויה להוביל לשירותים נמוכים וחסכוניים שיגרמו לנזקים חמורים יותר מאלו שהתמודדתם איתם בתחילה. לכן, בעת החתימה על פוליסת הביטוח שלכם, חיוני לקחת בחשבון לא רק את הפיצוי הכספי אלא גם את החופש לבחור את אנשי מקצוע שיסייעו לכם בעת צרה.

מה אנחנו רוצים וצריכים שיבדקו אצלנו בדירה

לא משנה מהו המצב שבו נמצאת הדירה שלכם, יש מספר בדיקות בסיסיות שאתם צריכים לדרוש שיבוצעו. לא ניכנס כאן למחירים של הבדיקות או לתנאים שכל בעל מקצוע מציב לביצוע של הבדיקות, אלא נתמקד בפן המקצועי מכיוון שהוא החשוב ביותר. הבדיקות שאנחנו צריכים ורוצים שיבוצעו כוללות את הבדיקות שלהלן:

  1. בדיקה למערכת אספקת המים של הדירה, שכוללת בדיקת לחצים וצילום תרמי על תוואי צנרת המים של הדירה.
  2. בדיקה למערכת הצנרת של הדירה, שכוללת בדיקות הצפה לכל צנרת הדלוחין הניקוז והביוב של הדירה. מומלץ והכרחי מאוד שיבוצע לצנרת צילום סיב אופטי מלא.
  3. בדיקה למערכת האיטום של הדירה, שכוללת בדיקה לאיטום החדר הרטוב (חדר רחצה), בדיקה לאיטום מרפסת ובדיקה לאיטום הגג במידה שאתם מתגוררים בדירת גג.
  4. בדיקה למערכת הבידוד התרמי של הדירה, שכוללת צילום תרמי נרחב ובדיקות חימום וקירור ממוקדות.

אלו הבדיקות המומלצות כדי שתוכלו לקבל תמונת מצב מלאה על מה שבאמת חשוב אצלכם בדירה, יש בדיקות נוספות מומלצות שניתן להזמין אבל אלו הבדיקות שאתם צריכים לפני הכל. אממה, הבודקים של חברות הביטוח, מוכשרים ככל שיהיו, מחויבים לבצע בדיקות רק למערכות שמבוטחות ושהנזק בהם יגרור הוצאה כספית מהכיס של חברות הביטוח. לכן, כדאי לכם לבחור בפוליסה עם סעיף של "שרברב פרטי" או משהו בסגנון, ולהשקיע את סכום ההשתתפות העצמית כדי שתוכלו לקבל תשובות מקיפות ואמינות.

יש לי חור בצינור ביוב מה עושים?

חור בצינור מוציא מים עכורים ופסולת אל תוך הבית או אל השכנים, בכל מקרה, אתם לא רוצים לגור בדירה שבקירות שלה עוברים מי ביוב בחופשיות, המים מתייבשים ואתם נושמים את האדים של המים האלו. זהו מפגע בריאותי ולא כדאי להתעלם ממנו. השאלה שלכם היא מה עושים? עכשיו צריך לשבור חצי בית? להזמין כבר מכולת אשפה? אז זהו שלא! תיקון פנים צנרת ללא הרס חוסך לכם את כל הסיפור המיושן הזה. תיקון צנרת ללא הרס כולל תיקון נקי מקומי ומקצועי שמתבצע סה"כ תוך שעה עד שעתיים, לא תדעו שצוות המתקנים היה שם אחרי שהם יעזבו את המקום.

אם פוליסת הביטוח שלכם מכסה נזקי צנרת כמו שרוב הפוליסות בישראל מכסות, כדאי שתבקשו בפירוש תיקון צנרת ללא הרס או תיקון הטלאה או תיקון פאץ' (שמות שונים לאותו סוג תיקון). רק כך תוכלו לקבל תשובה מלאה לבעיה, ולחסוך מעצמכם את המגורים ב'אתר בנייה' למשך מספר ימים במקרה הטוב, או מספר שבועות במקרה הפחות טוב. בכל מקרה, כל תיקון שיכול להתבצע ללא הרס, הוא עדיף על פני תיקונים מיושנים, שגם במקרה שהם מוצגים כזולים יותר, הם עלולים לגרור אתכם להוצאות גבוהות במידה שהדבר הכי קטן לא ילך כשורה.

חברת אינפרטק מעניקה ללקוחותיה ליווי מלא בכל התהליך אל מול חברות הביטוח, המאמץ והמטרה המרכזית שלנו היא לוודא שהלקוחות שלנו מקבלים את השירות הטוב ביותר ואת התוצאות המדויקות ביותר. אנחנו מלווים את הבעיה עד לפתרונה המלא, ומעניקים ללקוחותינו חוות דעת מומחה שתייצג אותם נאמנה אל מול הגורמים השונים לפי הצורך של כל לקוח.

 

 

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן