אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

נזילות מים, רטיבות וקבלני בניין

תוכן עניינים: נזילות מים, רטיבות וקבלני בניין

קונים דירה חדשה מקבלן? מזל טוב! מומלץ שתקראו את המאמר הזה כדי שתוכלו לדעת מול מה אתם עומדים וכיצד עדיף לכם להתנהל מול הגופים השונים.

דירה חדשה מהניילונים צריכה בדק בית

גם דירה חדשה, או יותר נכון בעיקר דירה חדשה צריכה בדיקת בדק בית מקיפה שתכלול גם בדיקה לכל מערכות המים של הדירה. בדירות חדות אין לדעת מה מסתתר מתחת לפני השטח, יכול להיות שרכשתם דירה חדשה ויוקרתית שכלפי חוץ נראית מדהים אבל בצנרת מחכות לכם הפתעות.

דירה חדשה שמגיעה מקבלן מצריכה בדיקה מעמיקה לפני שנכנסים לגור בה, מהסיבה הפשוטה ביותר. כאשר אתם מתכננים לקנות רכב, אתם יודעים שחובה עליכם לקחת את הרכב למוסך שאמין בעיניכם ולבדוק את המצב של הרכב. כך בדיוק כאשר אתם קונים דירה, שזאת הוצאה לא קטנה ובמיוחד לעומת רכישת רכב.

רק אחרי שתעשו בדיקה כמו שצריך לדירה תוכלו להיכנס אליה כשאתם רגועים, רגועים שלא הולכת להפתיע אתכם במהלך החורף הקרוב נזילה קטנה או גדולה, ושלא תקומות בוקר אחד להצפה של מי ביוב בבית בגלל סתימה של חומרי בניין או פסולת שנשארה בצינורות. ואלו הדוגמאות הקלילות.

בקיצור ולעניין, אם אכפת לכם מהכסף שהוצאתם על הדירה ואם אתם לא מתכננים לבלות את זמנכם בדאגה לתיקונים ולביקורות חוזרות ונשנות, אתם מוכרחים להזמין בדיקה מקיפה לבית ולקבל תעודת זהות ביתית שמשקפת את המצב הבריאותי של הנכס שלכם.

בדיקת בדק בית מקיפה

בדיקת 'בדק בית' השגרתית בד"כ לא מכסה את מערכות המים של הדירה, בגלגול הראשון שלה היא כוללת את התאמת הדירה לתוכניות וכדו'. בדיקת בדק בית שאנחנו מדברים עליה כאן כוללת גם בדיקת מהנדס להתאמות מול תכניות הקבלן וכל עבודות הריצוף הנגרות וכו', וגם בדיקה מקיפה לכל מערכות המים של הדירה. מה שאומר שאתם יוצאים עם תמונת מצב מלאה של הדירה, ובמידת הצורך יש לכם חוות דעת מומחה שתגבה אתכם בפעילות אל מול הגורמים השונים כדוגמת הקבלן באם תבחרו בכך.

אז איך מתבצעת הבדיקה בפועל? מהנדס החברה מבצע את הבדיקה שנוגעת לצד ההנדסי ולנושא ההתאמות של הדירה במצבה הנוכחי לתכניות של קבלן הבניין, והמומחה בשטח מבצע את הבדיקה המקיפה לכל מערכות המים של הדירה. בדיקת המומחה כוללת:

  1. בדיקת צנרת אספקת מים
  2. בדיקה וצילום לצנרת ביוב וניקוז
  3. בדיקה וצילום תרמי למערכות האיטום
  4. בדיקת הצפה לצנרת ניקוז וביוב
  5. ובדיקות נוספות

רטיבות

במידה שהבחנתם ברטיבות לפני הכניסה לדירה, מומלץ מאוד שלא להיכנס עד לביצוע של בדיקה אבחון ומציאת הנזילה. נזילות מים לא אמורות להתרחש בדירות חדשות, אבל תופתעו לשמוע בכמה מהדירות החדשות בישראל יש ליקויי בנייה ונזילות מים. זה יכול לקרות בגלל שההתקנה של הצנרת בוצעה בצורה לא נכונה ולא תקנית, וגם בעקבות פגיעה מכנית של העבודות האחרות שמבוצעות באתר הבנייה.

כך או כך, מה שאתם צריכים לדעת זה שבדיקה מצילה ממצבים לא נעימים בעליל, ברגע שבדקתם את הדירה וקיבלתם את תוצאות הבדיקה, אתם ישנים טוב יותר בידיעה שלא מחכות לכם הפתעות בהמשך הדרך.

המדריך לנזילות מים, רטיבות וקבלני בניין

נזילות מים ורטיבות בבניינים עלולות להיות הסיוט הגרוע ביותר של בעלי הבית. לא רק שהם מהווים סיכונים מבניים, אלא שהם יכולים גם להוביל לבעיות בריאותיות, צמיחת עובש ותיקונים יקרים. בכל הנוגע לטיפול בנושאים אלו, קבלני בניין ממלאים תפקיד מרכזי. במדריך מקיף זה, נחקור את הסיבות וההשלכות של נזילות מים ורטיבות, את החשיבות לטפל בהן באופן מיידי וכיצד קבלני בניין יכולים לסייע במניעה ובתיקון של בעיות אלו במסגרת האחריות שלהם לדירות חדשות (לפי חוק המכר).

חלק 1: הבנת דליפות מים ורטיבות

סעיף 1.1 הגורמים לדליפות מים

נזילות מים יכולות להיגרם מגורמים שונים, כולל:

א. קירוי גג פגום: חומרי קירוי עלולים להתקלקל עם הזמן ויכולים לאפשר למים לחלחל לתוך המבנה (תקופת בדק שהחוק מחייב את הקבלן – ארבע שנים).

ב. בעיות אינסטלציה: צנרת, ברזים ומתקנים דולפים עלולים לגרום לנזילות מים בתוך קירות ותקרות (תקופת בדק שהחוק מחייב את הקבלן – ארבע שנים).

ג. חלונות ודלתות אטומים בצורה גרועה: חלונות ודלתות אטומים בצורה לא נכונה עלולים להכניס מים לבניין בזמן סופות גשמים (תקופת בדק שהחוק מחייב את הקבלן – שנתיים).

ד. סדקי יסוד: סדקים בבסיס של הבניין עלולים לאפשר למי תהום לחדור למרתף (תקופת בדק שהחוק מחייב את הקבלן – חמש שנים).

ה. ניקוז לא מספק: מערכות ניקוז לקויות עלולות להוביל להצטברות מים סביב היסודות או על הגג (תקופת בדק שהחוק מחייב את הקבלן – ארבע שנים).

סעיף 1.2 השלכות של נזילות מים ורטיבות

לנזילות מים ולחות יכולות להיות מגוון השלכות מזיקות, כולל:

א. נזק מבני: מים עלולים להחליש את חומרי הבניין, ולגרום לרקבון, קורוזיה והיחלשות של רכיבים מבניים.

ב. צמיחת עובש: סביבות לחות מספקות כר גידול אידיאלי לעובש, מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות עבור הדיירים.

ג. סיכונים בריאותיים: רטיבות ועובש עלולים לגרום לבעיות נשימה, אלרגיות ובעיות בריאותיות אחרות.

ד. ירידה בערך הנכס: נזקי מים יכולים להפחית משמעותית את ערך הנכס.

ה. עלויות אנרגיה מוגברות: רטיבות יכולה להפחית את היעילות האנרגטית של הבניין, ולהוביל לחשבונות חימום וקירור גבוהים יותר.

חלק 2: תפקיד קבלני הבניין

2.1 אמצעי מניעה

קבלני בניין ממלאים תפקיד מכריע במניעת נזילות מים ורטיבות על ידי:

א. תכנון ובנייה נכונים: בניין מתוכנן היטב עם אמצעי איטום יעילים יכול להפחית משמעותית את הסיכון לנזילות.

ב. תחזוקה שוטפת: בדיקות ותחזוקה שגרתיות יכולות לעזור לזהות ולטפל בבעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לבעיות גדולות.

ג. חומרים איכותיים: שימוש בחומרים איכותיים ועמידים במים יכול לשפר את העמידות ואריכות החיים של הבניין.

2.2 שיקום ותיקונים

כאשר כבר קיימות נזילות מים ורטיבות, קבלני בניין יכולים לסייע בשיקום ותיקונים על ידי:

א. זיהוי המקור: הקבלנים נעזרים במומחים מיומנים לאיתור מקור נזילות המים והרטיבות באמצעות בדיקות מקיפות.

ב. תיקון אזורים פגומים: הם יכולים לתקן או להחליף חומרים פגומים, כגון גגות, חיפויים או אינסטלציה.

ג. תיקון עובש: קבלני בניין לעתים קרובות משתפים פעולה עם מומחים כדי להסיר ולתקן נגיעות עובש בבטחה.

ד. איטום: קבלנים יכולים ליישם חומרי איטום כדי לאטום ולהגן על אזורים פגיעים.

נזילה בדירה חדשה מקבלן

ככלל, נזילה בדירה חדשה מקבלן מצריכה עיון בחוק המכר, בחוק תוכלו למצוא את כל הנתונים על תקופת הבדק ותקופת האחריות, תוך פירוט על המערכות השונות והסיווג שלהן. כדי להקל עליכם, כתבנו לכם את כל מה שחשוב לדעת על חוק המכר במאמר חוק המכר – אחריות וחובות הקבלן.

כשמדובר בדירה חדשה, הכשלים יכולים להגיע מכל מערכת מים אפשרית, גם מערכות איטום של גגות ומרפסות או של חדרים רטובים, גם מערכות אינסטלציה וגם מערכות בידוד תרמי. חשוב שאתם בתור הרוכשים של הדירה תדעו לפני מה אתם עומדים, ושידוע לכם שהקבלן מחויב לבדוק ולתקן את הדרוש תיקון.

נזילה מהגג תתרחש בדרך כלל בעונת החורף במהלך הגשמים הראשונים או מעט לאחריהם, מה שיתן לכם את ההזדמנות לתעד את הממצאים ולעדכן את הקבלן בממצאים. באותה מידה כאשר מדובר בנזילה מחדר הרחצה, שאותה גיליתם אחרי שרטיבות הופיעה מעל הפנלים מחוץ לחדר הרטוב, מומלץ לעדכן את הקבלן ולבדוק אתו מתי אפשר לתאם את הביקור של הבדיקה לאיתור הנזילה ולאחר מכן את הביקור של בעלי המקצוע שיגיעו כדי לבצע את התיקונים.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן