אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

בדיקת שמאי לנזילות מים ורטיבות

תוכן עניינים: בדיקת שמאי לנזילות מים ורטיבות

בדיקת שמאי להערכת שווי הנזק שגרמו נזילות ונזקי מים, מגיעה בדרך כלל אחרי שבוצעה בדירה בדיקה לאיתור נזילות ונזקי מים. אממה, כאשר מומחה בכיר מחזיק במספר הסמכות הוא יודע לשלב את העולמות ולהגיש לכם חוות דעת מומחה שכוללת את הנתונים של בדיקה לאיתור נזילות יחד עם הערכת שווי הנזק ועלויות התיקונים. כאן באינפרטק נמצאים המומחים הבכירים שיודעים לתת את השירות הטוב והממוקד ביותר ללקוחות שלנו.

שמאות נזקי מים – איך זה עובד?

שמאות לנזקי מים חשובה כאשר אתם עומדים מול חברות ביטוח או גופים אחרים, שכדי לקבל מהם את הפיצוי שמגיע לכם תצטרכו להציג בפניהם נתונים ברורים, שמציגים את המצב לאשורו ובצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. חברות הביטוח או גופים קבלניים כאלה ואחרים מחזיקים ובצדק בשיטה של 'המוציא מחברו עליו הראיה', כלומר, אם אתם רוצים להוציא מהם תשלום של פיצוי כזה או אחר תצטרכו להציג בפניהם נתונים משכנעים שיחייבו אותם לשלם לכם את הפיצוי המגיע לכם. כשאנחנו אומרים 'פיצוי' הכוונה היא גם לתשלום של הוצאות התיקונים שמתבקשים לאחר אירוע של נזילות מים, וגם לתשלומים כגון: נזקים לרכוש, הוצאות דיור חלופי וכל הוצאה אחרת שמוכרת על ידי חברת הביטוח בפוליסה שלכם.

חשוב מאוד שתקראו בעיון את פוליסת הביטוח שלכם (גם אם היא נשלחת אליכם בפונט של כתב לא קריא בעליל) למרות ששמאי נזקי הרכוש יודע ומתמצא בכל נבכי הסיפור, תמיד טוב שתהיו מודעים למה שקורה סביבכם ולא תהנהנו בראשכם בחוסר הבנה כשמילים כמו 'ערך שיפוי' מתעופפות לכם ליד האוזניים.

אז איך זה עובד בפועל? כפי שצוין קודם לכן, חובה עליכם לאתר את מקור הכשל עוד לפני שאתם מעריכים את הנזק שנגרם לכם לרכוש. וכי למה? מכיוון שפעמים רבות אנשים ממהרים להעריך נזק עוד לפני שהסיפור כולו התגלה בפניהם במלוא תפארתו. לכן, חשוב קודם להבין את מקור הכשל. לאחר מכן מגיע השלב של הערכת המצב וההמלצה על התיקון המתאים. ברגע שידוע לכם התיקון המבוקש, זהו הסעיף הראשון של ההוצאות שאמורות להיות מכוסות על ידי הפוליסה שרכשתם מחברת הביטוח.

איתרתם את הכשל והבנתם מה צריך לעשות כדי לתקן אותו. כל הכבוד! אתם בדרך הנכונה שמובילה אל היציאה הראשית מהסיפור הזה. השלב הבא הוא השלב שבו מגיע שמאי נזקי הרכוש, והוא זה שמשקלל ומעריך את הנזק כולו שנגרם לכם ולכיס שלכם. כמובן שכאשר תדבר אתנו אתם תקבלו את כל השלבים תחת קורת גג אחת, שזה יתרון עצום מכיוון שלא תצטרכו לערוך תיאום בין גופים ובעלי מקצוע שונים. אתנו דיברתם ומאתנו תקבלו מענה מלא!

איך לבחור שמאי נזקי רכוש

שמאות נזקי רכוש הוא תחום שפרח לאחרונה בישראל בעקבות הביקוש הלא מועט שיש בשוק למקצוע. עם זאת, חשוב לשים לב את מי אתם מכניסים לבית. קיים הבדל מהותי בין שמאי 'דנדש' שזה עתה יצא ממכבש ההסמכה, לבין שמאי מוסמך ותיק שצבר ניסיון וידע במקרים סבוכים יותר או פחות מהמקרה שלכם. וכי למה? מכיוון שהשמאי משחק חלק חשוב במערכה שאתם הולכים לפתוח אל מול הגורמים שאמורים לשלם לכם את הנזק והחוסר הכספי שהנזק יצר אצלכם בכיס.

השמאי יצטרך להוציא חוות דעת שמאות מפורטת של כלל הנזקים, הוא יצטרך להעריך במדויק את הנזק ללא כל הפרזות והגזמות שבדרך כלל מוצגות באור שלילי מאוד בין כותלי בית המשפט, גם במקרה שבו אתם צודקים לחלוטין בטענותיכם אל מול הגורמים השונים. בנוסף, השמאי משחק תפקיד חשוב במהלך המערכה המשפטית שלכם, הוא עלול להתבקש להגיע להעיד בבית המשפט ולהסביר ואף להגן על חוות דעתו בפני השופט ולעתים גם בפני שמאי מהצד השני שינסה לערער את המקצועיות שלו ואת חוות הדעת שהוא מציג. וכאן מגיע לידי ביטוי הניסיון של השמאי והידע שלו, אם מדובר בשמאי לא מנוסה הוא עלול להתערער אל מול טיעונים שונים גם אם חלשים אך מוצגים בצורה משכנעת. מעבר לזה, כאשר מדובר בשמאי בעל מוניטין ושם של מומחה בשוק, חצי מעבודת הייצוג העצמי כבר מיושמת בבית המשפט לפני שהשמאי פותח את פיו.

בנוסף, את השמאי הוותיק והמנוסה בדרך כלל חברת הביטוח כבר מכירה, כך שהיא התנהלה מולו כבר בתיקים אחרים ויודעת שההערכה שלו נכונה ומציאותית ולא מופרזת. מה שיגרום לתהליך מול חברת הביטוח לעבור חלק יותר, שהרי הניסיון של חברת הביטוח נותן לה את היכולת להבין שהשמאי המדובר מציג נתונים מדויקים ונכונים.

למה שמאי נזקי מים ולא שמאי 'רגיל'

אז למה לסבך עניינים? בשביל מה אני צריך שמאי ספציפי שמתמחה דווקא בנזקי מים ולא 'סתם' שמאי שמחזיק בתעודה של שמאי נזקי רכוש ממש כמו זה שמתמחה בנזקי מים?

שאלות יפות יש לכם ומגיעות לכם תשובות יפות לא פחות. העניין הוא כזה, ככל שהמומחה שאתם שוכרים את שירותיו קרוב יותר לצלחת שממנה אתם אוכלים, כך גוברים הסיכויים שבסופו של דבר גם תאכלו מהצלחת ולא רק תסתכלו עליה. ובמילים פשוטות, ככל שהמומחה מבין יותר בעומקן של דברים בתחום של נזקי מים ורטיבות, כך היכולות המקצועיות שלו יספקו לכם את השירות הנצרך ביותר לכם, ובמלוא הכוח והכלים המקצועיים שעומדים לרשותו.

כאשר השמאי הוא גם מומחה בנושא של איתור נזילות רטיבות ונזקי מים, היריעה המקצועית שלו מאפשרת לו לראות את ההקשר הישיר שבין הנזקים שנגרמו בשטח לבין הנזילה והרטיבות שגרמו לנזק. ומי שמכיר את ההיבט המשפטי של הנושאים הללו, מבין ויודע כמה חשוב הקשר הסיבתי של כל ראיה ו/או חוות דעת שמוצגת בין כותלי בית המשפט. מה שבסופו של דבר משרת אתכם טוב יותר מאשר תזמינו שמאי נזקי רכוש 'רגיל' שמתמקד אך ורק בנזקים שנרגמו ומסתמך על חוות דעתו המקצועית של בעל מקצוע אחר, שאז לא יהיו לו את הכלים המקצועיים להציג לכם או לבית המשפט את הדברים בצורה משכנעת ומקצועית. השמאים של אינפרטק הם הטובים ביותר כבר אמרנו? אמרנו!

שמאי של חברת הביטוח או שמאי פרטי

כפי שהזכרנו במאמרים שבהם דיברנו על חברות הביטוח, אתם רוצים לשכור את השירותים של בעל מקצוע שהאינטרס שלכם עומד בראש מעייניו. עם כל הרצון הטוב, ויש כזה, בעלי המקצוע של חברת הביטוח אמנם עושים את מלאכתם נאמנה, אבל הם עדיין מוגבלים לפוליסת הביטוח שבחרתם ולהוראות שהם מקבלים מחברת הביטוח. בסופו של דבר, אם בבדיקה לאיתור נזילות מה שמעניין אתכם זה תמונת המצב המלאה של הדירה שלכם, כך גם לגבי שמאות הנזק, מעניין אתכם לדעת את השמאות המלאה ללא כל קשר לפוליסה שלכם.

ממילא, שמאי פרטי שם לנגד עיניו את מלוא הנזק שנגרם לכם, בייחוד כשמדברים על ההשלכות של הנזק שכוללות גם דיור חלופי וכו'. ולכן, במידת הצורך וכשהדבר מתאפשר מומלץ להזמין בעל מקצוע פרטי, שיציג בצורה ברורה את הנזקים שנגרמו לכם. כך, תוכלו לקבל את המגיע לכם מחברת הביטוח, בהתאם לפוליסת הביטוח שרכשתם ממנה.

מיהו שמאי נזקי הרכוש ומה תפקידו

שמאי נזקי רכוש הוא איש מקצוע מיומן המתמחה בהערכת ההשפעה של סוגים שונים של נזקים לנכסים, לרבות נזקי מים. כאשר מתרחשת דליפת מים בדירה, תפקידו הוא רב-צדדי, הכולל מספר תחומי אחריות מרכזיים:

  1. בדיקה ראשונית: שמאי נזקי רכוש מתחיל בביצוע בדיקה יסודית של האזור הפגוע. הם מעריכים את היקף נזקי המים ומזהים כל אזור שעלול להיפגע, כגון קירות, תקרות, רצפות ורכיבים מבניים.
  2. תיעוד: לתיעוד מדויק יש חשיבות מכרעת בתהליך ההערכה. השמאי מצלם תמונות, סרטונים והערות מפורטים כדי לספק ראיות ברורות לנזק. תיעוד זה חשוב לאין ערוך בעת הגשת תביעת ביטוח או בסכסוכים משפטיים אפשריים.
  3. סיווג נזקים: נזקי מים יכולים להשתנות בין קל לחמור, בהתאם למקור הנזילה, משך הזמן ונפח המים המעורבים. השמאי מסווג את הנזק כמים נקיים, מים אפורים או נזקי מים שחורים, מה שעוזר לקבוע את שיטות השיקום והניקוי המתאימות.
  4. זיהוי סיבה: השמאי פועל לזיהוי שורש דליפת המים, כגון חור בצנרת, מכשירים פגומים או גורמים חיצוניים כמו גשמים כבדים. הבנת הסיבה היא חיונית לתיקון יעיל ולמניעת אירועים עתידיים.
  5. אומדן עלויות: על סמך הערכתו, מעריך שמאי נזקי הרכוש את עלות התיקון, ההחלפה והשיקום. הערכת עלות זו חיונית לתביעות ביטוח ולהבטחה שבעל הנכס יקבל פיצוי הולם.
  6. המלצות שיקום: השמאי משתף פעולה עם אנשי מקצוע בתחום השיקום לפיתוח תכנית מקיפה לטיפול בנזק. הם ממליצים על התיקונים ואמצעי השיקום הדרושים, שעשויים לכלול ייבוש, הסרת לחות, שיקום עובש ותיקונים מבניים.
  7. קשר ביטוחי: אחד התפקידים הקריטיים ביותר של שמאי נזקי הרכוש הוא לשמש כמקשר בין בעל הנכס לחברת הביטוח. הם מסייעים בתהליך התביעות על ידי מתן חוות דעת מומחים, תיעוד והערכות עלויות, המבטיחים שבעל הנכס יקבל פיצוי הוגן.

יתרונות העסקת שמאי נזקי רכוש

  1. הערכת נזקים מדויקת: לשמאי נזקי רכוש יש את המומחיות לזהות נזקים סמויים ומבניים שאולי לא יתגלו מיד. זה מבטיח שכלל הנזק מתועד ומטופל כראוי.
  2. הליך תביעות מזורז: על ידי מתן מידע מפורט ומתועד היטב, שמאי נזקי רכוש מסייעים לזרז את תהליך תביעות הביטוח, תוך צמצום העיכובים בקבלת הפיצויים.
  3. מזעור מחלוקות: הערכת המומחים והתיעוד שלהם מובילים לרוב לפיצוי מדויק והוגן יותר, ומפחיתים את הסבירות למחלוקות בין בעלי נכסים וחברות ביטוח.
  4. מניעת נזקים עתידיים: זיהוי שורש דליפת המים הוא חיוני במניעת תקריות עתידיות. שמאי נזקי רכוש יכולים להציע המלצות לשיפור עמידותו של הנכס בפני אירועים כאלה.

 

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן