אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איבוד מים בבריכת שחיה פרטית

תוכן עניינים: איבוד מים בבריכת שחיה פרטית

בריכת השחייה מאבדת מים?

איך לדעת אם זו נזילה או אידוי טבעי?

בריכות שחייה הן מאפיין נפוץ בבתים רבים, בגנים ציבוריים ובמתקני פנאי. עם זאת, בעיה נפוצה אחת איתה מתמודדים בעלי בריכות היא זיהוי איבוד מים מוקדם. הבריכה עלולה לאבד מים עקב אידוי או נזילה במערכת הבריכה. במאמר זה, נדון במדע שמאחורי זיהוי איבוד מים מוקדם בבריכות שחייה ונחקור את ההבדלים בין אידוי לדליפות ונזילות מים.אידוי הוא תהליך של מעבר מים ממצב נוזלי למצב גז עקב אנרגיית חום. קצב האידוי תלוי בגורמים שונים כמו טמפרטורה, לחות, מהירות הרוח ואזור השטח החשוף. בריכת שחייה היא שטח גדול החשוף לאור שמש ולאוויר, מה שהופך אותה להיות בעלת נטייה לאיבוד מים עקב אידוי. עם זאת, קצב האידוי משתנה בהתאם לתנאי מזג האוויר ולגודל הבריכה.מצד שני, גם נזילה במערכת הבריכה עלולה לגרום לאיבוד מים. נזילה יכולה להתרחש במבנה הבריכה, במערכת האינסטלציה או באביזרי הבריכה כגון הסקימר או המשאבה. אובדן מים עקב נזילות חמור יותר מאובדן מים עקב אידוי מכיוון שהוא עלול לפגוע במבנה הבריכה ולהגדיל את חשבונות המים.לכן, איתור מוקדם של איבוד מים עקב נזילות הוא חיוני לשמירה על אורך חיי הבריכה וחיסכון בעלויות כספיות.התזה היא גם גורם שתורם לאיבוד מים בבריכות שחייה. כאשר אנשים שוחים, קופצים או משחקים בבריכה, מים ניתזים מהבריכה אל האזורים שמסביב. איבוד מים זה הוא בדרך כלל קטן בהשוואה לאובדן מים עקב אידוי או דליפות. עם זאת, עדיין יש צורך לשמור על מפלס המים התקין בבריכה.

אז איך נבדיל בין איבוד מים עקב אידוי לבין נזילות?

אחת הדרכים לקבוע אם הבריכה מאבדת מים עקב אידוי היא בדיקת הדלי. בבדיקה זו
  • ממלאים דלי (עדיפות לדלי בעל צבע בהיר) במים ומניחים אותו על מדרגות הבריכה או הסולם.
  • יש לסמן עד היכן מגיע מפלס המים של הדלי, וגם לסמן עד היכן מגיע מפלס מי הבריכה.
  • יש לכבות את משאבת הבריכה ומערכת הסינון למשך 24 שעות.
  • לאחר 24 שעות בודקים את מפלס המים הן של הדלי והן של הבריכה.
  • אם מפלס המים של הבריכה ירד יותר ממפלס המים של הדלי, אז הבריכה מאבדת מים עקב אידוי.
  • עם זאת, אם מפלס המים של הבריכה והדלי ירד באותה כמות, אזי תיתכן נזילה במערכת הבריכה.
הערות נוספות לביצוע הבדיקה: הניחו רשת על גבי הקערה למניעת שתייה של המים ע"י בעלי חיים וכדו'. חשוב לזכור כי זוהי בדיקה ראשונית שנועדה לספק הבנה ראשונית, מומלץ להתייעץ עם המומחים של חברת אינפרטק בכל מקרה לגופו.איתור נזילות בבריכות שחייהדרך נוספת לאיתור נזילות היא באמצעות בדיקת מבנה הבריכה לאיתור סדקים, בדיקת אביזרי הבריכה לאיתור נזקים או בלאי או הזמנת ספק שירותי בריכה מקצועי שיבצע בדיקת לחץ לבדיקת נזילות במערכת האינסטלציה של הבריכה.שמירה על מפלס מים תקין בבריכת שחייה חיוני לביצועים מיטביים ולאריכות ימים. מפלס מים נמוך עלול לגרום נזק לציוד הבריכה, בעוד מפלס מים גבוה עלול להוביל לגלישה ולסכנות בטיחותיות אפשריות. לכן, חשוב לשמור על מפלס המים בטווח המומלץ לדגם הבריכה הספציפי.ישנן מספר דרכים לשמור על מפלס המים בבריכת שחייה. שיטה אחת היא להוסיף מים לבריכה באופן ידני לפי הצורך. שיטה זו פשוטה יחסית וחסכונית, אך היא דורשת ניטור ותחזוקה קבועים. שיטה נוספת היא שימוש במפלס מים אוטומטי, השומר על מפלס המים בבריכה באופן אוטומטי. שיטה זו נוחה יותר, אך היא דורשת התקנה ותחזוקה של מערכת מפלס המים.לסיכום, איתור אובדן מים מוקדם בבריכות שחייה הוא חיוני לשמירה על אורך חיי הבריכה וחיסכון בעלויות. איבוד מים יכול לנבוע מאידוי, נזילות והתזות, וחשוב להבדיל בין השלושה.שמירה על מפלס מים תקין בבריכת שחייה חיונית לביצועים מיטביים ולאריכות ימים. קיימות מספר שיטות לשמירה על מפלס המים, ביניהן תוספת מים ידנית ומפלסים אוטומטיים. בעלי בריכות צריכים לפקח ולתחזק באופן קבוע את הבריכות שלהם כדי להבטיח ביצועים ובטיחות מיטביים.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

טיפים ומידע נוסף

דילוג לתוכן